Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
EMeizter
Skogenracing Large
EMeizter


Antal inlägg : 165
Age : 31
Namn : Elof
Från : örebro
Kör : de som finns tillgängligt
Registration date : 10-08-25

Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Empty
InläggRubrik: Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a   Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Icon_minitimeons 18 jul 2012, 19:09

åkte på ett vattenpumpsras så motorn kokade i sierran, så tänkte slänga i en ny motor och renovera upp gamla, så undrar nu om de skiljer sig något på motorn som sitter i scorpion? motorn i grund och botten vet jag är samma, men menar om de är olika oljetråg och sådant? min lokala skrotare hade bara motor från en scorpio låg!

tacksam för snabba svar!

MVH Viktor
Till överst på sidan Gå ner
Grey
Skogencrew
Grey


Antal inlägg : 2023
Age : 42
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Empty
InläggRubrik: Sv: Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a   Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Icon_minitimetor 19 jul 2012, 00:29

EMeizter skrev:
åkte på ett vattenpumpsras så motorn kokade i sierran, så tänkte slänga i en ny motor och renovera upp gamla, så undrar nu om de skiljer sig något på motorn som sitter i scorpion? motorn i grund och botten vet jag är samma, men menar om de är olika oljetråg och sådant? min lokala skrotare hade bara motor från en scorpio låg!

tacksam för snabba svar!

MVH Viktor

Det är ingen skillnad på motorerna i Scorpio och Sierra. Det jag vet av erfarenhet är att nyare motorerna (91-) har en fuelrail i alu, som sitter mellan insug och plenum, medans gamla (89-90) har en i metall som går runt insuget. Detta gör även att plenum inte passar mellan modellerna pga höjdskillnaden av plenumet.

Ska man vara riktigt noga så har äldre modellen också bara ett stödlager för veven, vilket gör att den inte gillar tungtrampade kopplingar så värst, men det kanske inte är tanken att slänga på en värstingkoppling? Smile

Med andra ord, KÖP! Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.racemovie.se
EMeizter
Skogenracing Large
EMeizter


Antal inlägg : 165
Age : 31
Namn : Elof
Från : örebro
Kör : de som finns tillgängligt
Registration date : 10-08-25

Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Empty
InläggRubrik: Sv: Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a   Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Icon_minitimesön 22 jul 2012, 10:28

tack för svaret grey, ska iväg på onsdag efter jobbet och hämta motorn, skrotarn påstod att motorn gått 7000 mil endast? tar det med en nypa salt tror jag.. hur som helst ska de bli spännande och öppna gamla motorn och se vad som hänt, dyker väl upp projekttråd om de snart ! Smile
Till överst på sidan Gå ner
EMeizter
Skogenracing Large
EMeizter


Antal inlägg : 165
Age : 31
Namn : Elof
Från : örebro
Kör : de som finns tillgängligt
Registration date : 10-08-25

Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Empty
InläggRubrik: Sv: Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a   Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Icon_minitimemån 23 jul 2012, 10:35

Snabbfråga såhär innan jag börjar skruva ur motorn.. brukar ni ta ur motorn med eller utan växellåda? Vilket är smidigast?


Mvh Viktor
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Empty
InläggRubrik: Sv: Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a   Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Skillnader på Sierran och scorpions 2,9a
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Skillnader på Ford V6
» Bränsletank..skillnader??
» skillnader bärarmar bak sierra
» Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9?
» Scorpions v6a och sierrans v6a

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: