| Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? lör 03 mar 2012, 17:45 | |
| Har suttit ett tag å letat på blocket efter en lämplig sierra 2.9a. Planen är att ta maskinen å låda å stoppa i min pintosierra. Nu är det ju så att det uppenbarligen inte dräller av dessa söderöver. Nu finns det dock en scorpio 2.9 manuell ute för vettiga pengar.
Min fråga då. Är motorfästen å allt annat samma bilarna imellan eller ska jag med fördel leta vidare efter en sierra som donator istället?
Tack på förhand!
// Jimmy | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? lör 03 mar 2012, 18:03 | |
| Motorfästena är inte lika tror jag men brukar vara enkelt att få tag på sierrans annars, resten bör stämma hyfsatt | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? lör 03 mar 2012, 19:21 | |
| Jag har inte behövt byta motorfästen för att få ner 2.9 som suttit i scorpio i en sierra. | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? lör 03 mar 2012, 20:29 | |
| Motorfästen är samma på alla 2.9or, även cossie V6, men däremot så är utgående axel på växellådan annorlunda på sierra och scorpio. Föredrar scorpans eftersom den har den bättre hardyskivan som går att få tag på men då måste man även matcha ihop kardan från scorpan. | |
|
| |
Jimmy Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 355 Age : 38 Namn : Jimmy Från : Kalmar Kör : Bil och Mc Registration date : 07-04-28
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? tis 06 mar 2012, 15:12 | |
| Är det samma urtag för hastighetsmätarvajern i scorpiolådan som sierran? Annars låter det ju som det bara är att kasta i maskin | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? ons 07 mar 2012, 09:15 | |
| - Jimmy skrev:
- Är det samma urtag för hastighetsmätarvajern i scorpiolådan som sierran? Annars låter det ju som det bara är att kasta i maskin
Jupp, det är det. Hängde i en MT75a från en Sierra, i min Scorpio. Fungerade klockrent med allt utom kardan som jag då skarvade om. Onödigt jobb om jag hade hittat en scorpio låda, men vad vore livet utan lite utmaningar. Enda jag kan tänka mig skiljer är tempgivaren för mätarhuset, men det kan du ju fixa billigt. | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? ons 07 mar 2012, 15:53 | |
| Finns de inte med elektrisk givare också ? Sen skiljer kontakten för backljuset men tror de går att lösa m du har en bit av kabelhärvan från båda bilar, sitter en till skarv precis inne i bilen.
Och tempgivarn är ju lätt att flytta över. | |
|
| |
Grey Skogencrew
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? ons 07 mar 2012, 16:53 | |
| - Henrik skrev:
- Finns de inte med elektrisk givare också ? Sen skiljer kontakten för backljuset men tror de går att lösa m du har en bit av kabelhärvan från båda bilar, sitter en till skarv precis inne i bilen.
Och tempgivarn är ju lätt att flytta över. 95ans scorpio fick digitalt mätarhus, då blev även hastighetsgivaren densamma. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? | |
| |
|
| |
| Skillnader mellan Sierra vs Scorpio 2.9? | |
|