Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
djohansson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Age : 32
Namn : Dennis
Från : Kättbo
Kör : Ford Sierra GT, Nissan Pulsar GTi-R
Registration date : 11-05-07

sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Empty
InläggRubrik: sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.    sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Icon_minitimesön 08 maj 2011, 18:27

jag har köpt ett par sierror av en kompis, närmare bestämt 5st. då va tanken att jag skulle göra i ordning en av dom och det är en Sierra GT 2.0i med DOHC motorn. Jag behöver dock lite hjälp, jag håller på att lufta bromsarna och jag tycker inte att det kommer någon luft och det blir inte heller någon skillnad efter att ha luftat alla bromsar runt om (har gjort detta 4ggr nu) när jag trycker ner bromspedalen när motorn är avstängd så får jag tryck och den tappar inte tryck om jag håller foten nere. när motorn är igång så tar bromspedalen nästan längst nere innan det börjar ta ordentligt på bromsarna. jag har bytt huvudbromscylindern. sen när man trycker ner bromspedalen så kommer det luft mellan huvudbromscylindern och bromsservon på undersidan. men det verkar det göra på alla sierrorna jag har på gården. så nu är frågan vad f*n det är som är fel? det ska också tilläggas att jag har bytt till helt nya backar bak och belägg fram.

sen undrar jag vad det kan va för fel eller om det ska vara så rent utsagt, men mina bakhjul är vinklade utåt. jag vet inte hur jag ska förklara men dom är inte vinklade / \ utan dom är vinklade så att dom rullar innåt bilen om man säger. usch va dålig jag är på att förklara och jag vet inte om det ska vara så heller, vet att dom ska ha en viss vinkel när det är deladbakaxel men dom ska väl inte stå snett så dom rullar innåt?


hoppas nån har svar på mina frågor så jag kan börja med turbobygget snart, måste bara få hinken genom en besiktning...
Till överst på sidan Gå ner
Holme
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 464
Age : 38
Namn : Erik
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 06-10-23

sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Empty
InläggRubrik: Sv: sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.    sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Icon_minitimesön 08 maj 2011, 19:19

tror det är Toe-in du har problem med, som gör att hjulen står snett.
Till överst på sidan Gå ner
http://erikholmen.blogg.se
djohansson
Skogenracing Small



Antal inlägg : 13
Age : 32
Namn : Dennis
Från : Kättbo
Kör : Ford Sierra GT, Nissan Pulsar GTi-R
Registration date : 11-05-07

sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Empty
InläggRubrik: Sv: sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.    sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Icon_minitimesön 08 maj 2011, 19:25

ok, det är alltså en hjulinställning?
Till överst på sidan Gå ner
jonasahman
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 457
Age : 39
Namn : jonas
Från : Valbo
Kör : V70
Registration date : 07-06-19

sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Empty
InläggRubrik: Sv: sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.    sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Icon_minitimesön 08 maj 2011, 22:15

tyvär så finns det inte så mycket att göra åt hjulvinklar bak på sierra förutom byte av bussningar/bärarmar om man inte vill försöka göra något special själv då dom ej är ställbara.

har den abs?

Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Empty
InläggRubrik: Sv: sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.    sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.  Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
sierra gt och luftning av bromsar samt konstig hjulvinkel.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Bättre bromsar ford sierra
» Bromsar från sierra på en taunus?
» Hållbarhet samt delar till Ford Sierra
» Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar
» Bromsar

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: