Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Lofgren__
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 25
Namn : Simon Löfgren
Från : Linköping
Kör : Massa bilar. Bygger en Ford sierra v6 turbo
Registration date : 18-01-19

Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Empty
InläggRubrik: Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar   Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Icon_minitimefre 19 jan 2018, 01:15

Tjena. Skaffa mig nydligen en sierra. Bytte min vinter bil mot den då jag tänkte att de kunde bli ett kul projekt!
Det är alltså en sierra 4dr sedan med 2.9an med stor turbo o ms sprut. Detta var då ett påbörjat projekt när jag fick den och jag är inte jätte påläst gällande ford. Men iallafall så som jag vet så är karossen en 2.0 orginal och har ”pinto” bakaxel sa ägaren innan mig. Men så som jag förstår det så är de väll samma nästan bakaxel på alla sierror utom orginal v6an?
Egentligen så spelar de ingen roll utan vill bara veta hur pass väl den kommer hålla eller om jag lika gärna ska börja leta efter något starkare direkt?

Bromsar! Fram sitter de skivbromsar. Bak sitter de trumbromsar. Så kan vi inte ha det! Vad ska jag ha för att montera skivbromsar bak?

Sen finns de någon bra styrvinkel lösning?

Byggtråd på denna bil finns på garaget . Org
Till överst på sidan Gå ner
Anton_N97
Skogenracing Medium
Anton_N97


Antal inlägg : 74
Age : 27
Namn : Anton Nordberg
Från : Åland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 15-08-02

Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar   Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Icon_minitimelör 20 jan 2018, 15:05

Fram byter du bara till v6 bromsar då dem är större. Enklast att ta hela bakvagnen från en sierra med skivor bak eller fast från nyare scorpio med 4bult då bär armarna bak är annorlunda för trumma/skiva
Till överst på sidan Gå ner
Lofgren__
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 25
Namn : Simon Löfgren
Från : Linköping
Kör : Massa bilar. Bygger en Ford sierra v6 turbo
Registration date : 18-01-19

Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar   Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Icon_minitimelör 20 jan 2018, 16:20

Anton_N97 skrev:
Fram byter du bara till v6 bromsar då dem är större. Enklast att ta hela bakvagnen från en sierra med skivor bak eller fast från nyare scorpio med 4bult då bär armarna bak är annorlunda för trumma/skiva

Okej. Någon speciell bakvagn man ska hitta? Eller typ vilken som helst med skivor och 4 bult? Smile
Ifall du skulle veta vart de en bakvagn finns så bor jag i Östergötland och är intresserad av att köpa
Till överst på sidan Gå ner
Anton_N97
Skogenracing Medium
Anton_N97


Antal inlägg : 74
Age : 27
Namn : Anton Nordberg
Från : Åland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 15-08-02

Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar   Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Icon_minitimelör 20 jan 2018, 23:10

Vilken sierra somhäls som har skivor bak(förtom kombi) Eller en scorpio sedan passar rakt på, borde väl finnas på någon skrot
Till överst på sidan Gå ner
Lofgren__
Skogenracing Small



Antal inlägg : 3
Age : 25
Namn : Simon Löfgren
Från : Linköping
Kör : Massa bilar. Bygger en Ford sierra v6 turbo
Registration date : 18-01-19

Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar   Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Icon_minitimelör 20 jan 2018, 23:15

Anton_N97 skrev:
Vilken sierra somhäls som har skivor bak(förtom kombi) Eller en scorpio sedan passar rakt på, borde väl finnas på någon skrot

Okej. Tack för hjälpen! Du vet inget om att få lite extra styrvinkel?
Till överst på sidan Gå ner
Anton_N97
Skogenracing Medium
Anton_N97


Antal inlägg : 74
Age : 27
Namn : Anton Nordberg
Från : Åland
Kör : Ford Sierra
Registration date : 15-08-02

Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar   Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Icon_minitimesön 21 jan 2018, 12:41

Lofgren__ skrev:
Anton_N97 skrev:
Vilken sierra somhäls som har skivor bak(förtom kombi) Eller en scorpio sedan passar rakt på, borde väl finnas på någon skrot

Okej. Tack för hjälpen! Du vet inget om att få lite extra styrvinkel?

Varsegod! Nä det är lite sämre med det
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar   Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Bakaxelval och bromsval sierra?? Samt andra funderingar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Sierra funderingar
» Ford sierra funderingar
» Ford Sierra - Funderingar.
» Rally legenden lever än
» Hållbarhet samt delar till Ford Sierra

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: