Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3

Gå ner 
+8
328Rikard
Lumik
Fiechen
Pearly
Eriksson
Golden Boy
Tokruska
JohanH
12 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimetor 18 nov 2010, 00:47

Inte kul alls nej,men nu är det åtgärdat med lite buntband och svart gaffatejp. fungerar som sagt,men bakluckan låter lite dumt när man åker i gupp och sådant. Måste även vara 2 pers för att öppna lyckan numera(1 som drar i öppningsspaken,och en som öppnar luckan.. ELLER min smartlösning att dra ett långt snöre från öppningsspaken och sen dra i den när jag står bakom bilen och lyfter upp luckan).

Har även handlat hem materiel för att bygga vinge som ska trycka ner bakdelen lite. Kommer nog bli en hel del downforce på denna design jag och polaren har funderat ut.

Bilen är även inte fungerande Än en gång.. Bränslepumpen vill inte gå igång,men verkar som det är kabelbrott någonstans,då den driver när man kopplar den direkt på strömkälla.


Update då!

har tidigare haft problem med bromsarna att dom inte tar som dom ska.. Fixade hem ett par TOM'S racebelägg som klarar av 500grader,och som inte fadear.
Blev även 2st biltema skivor,som bevisat fungerar att tävla med,så borde hålla för lille mig.......bilen.

Märkte även att det var fel infästning på beläggen jag fick,så kunde inte använda mig av civic bromsoken jag tidigare köpt.. Blev dock en smidig lösning när jag och polaren såg att glidpinnen på gamla oken hade rostat fast.. Bytte bara ut lite småskit och så hade jag kompletta bromsar igen. Blev CIVIC bromsarna från en ´89,Med mina gamla belägghållare från originalbromsarna. Fungerar utmärkt vill jag påstå,även om man inte fått pressa hårt på bromsarna riktigt än Smile
Blev en helt annan känsla iallafall i bromsarna eftersom de andra hade rostat fast..det blev lite mostånd i pedalen då.

Ska slänga ut bild på gamla beläggen senare,då de var idiotslitna haha.

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 201011101071

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 201011121085
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimetor 18 nov 2010, 22:54

börjar bli rätt tröttsamt att nästan enbart få mecka bilen och inte köra den.. NOG för det är kul att mecka,men gränser finns.

Verkar iallafall som att Huvudreläet är boven i dramat. Ska iväg till skroten så fort jag kan för att skaffa detta skit och sen hoppas jag på det bästa!!
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimesön 21 nov 2010, 13:33

Jahopp.. Bilen är numera ställd i garaget .. måste felsöka HELA elsystemet eftersom det är kortis någonstans.. Frågan är var.. blir inte heller bättre av att det sitter 2st kabelhärvor i bilen.. Fråga mig inte varför ägaren innan INTE tog bort gamla härvan när han monterade nya motorn.. SUCK!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimesön 21 nov 2010, 17:47

Elfel är sååå spännande
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Pearly
Skogenracing Supreme
Pearly


Antal inlägg : 604
Age : 35
Namn : Pär
Från : Sandviken
Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800
Registration date : 09-02-14

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimesön 21 nov 2010, 17:59

lät tråkigt, om förra ägaren vart så duktigt sitter det säkert en jävla massa sockerbitar Razz
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimesön 21 nov 2010, 18:32

verkar gå dåligt för dig jämt. Tråkigt
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimemån 22 nov 2010, 21:06

Mikael: Jo men visst.

Pearly: Mycket tråkigt.. börjar tappa intresset för att fixa detta,men den här bilen är allt för rolig,så tar emot att göra mig av med den.. MÅSTE gå att fixa tycker jag.. Inga sockerbitar,MEN det är skarvat har jag sett.. usch! Lödkolv var inget alternativ tydligen haha.


Hedin_: U dont say.. Känner faktiskt detsamma.. därav har jag sagt till polaren att när jag ska importera en bil,så tar jag ut några stycken annonser,sen får HAN välja.. jag har tendensen att alltid välja en bil som bara ska krångla.. vet inte hur fan det kommer sig direkt.. Tror jag har gjort han där uppe pissed off av någon anledning.


Aja.. inte update direkt,men skaffade ett nytt relä iaf,och det händer precis lika mycket som med det gamla.. med andra ord så börjar jag felsöka Andra ställen,än just reläet,för det känns rätt skumt om detta relä också ska vara kört.

Det klickar till som det ska göra när man vrider på tändninge.. men sen händer inget mer,vilket gör mig tokig. Har även börjar rensa bort andra kabelhärvan.. Vet inte hur långt jag kommer,men jag SKA ha bort den .. så jävla onödigt att ha två kabelhärvor som bara försvårar precis ALLT för mig.
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimetis 23 nov 2010, 22:15

Ska försöka prova en annan ECU imorgon så får vi se om det är felet.. Kan garantera nu att reläet är det inget fel på.. det kommer ingen ström dit bara.. så antingen är det kabelbrott,eller ECUn som kukat ur.. Jag skulle inte bli förvånad om ecun är körd,med tanke på att jag fick "hjälp" av en att försöka förbikoppla reläet till bränslepumpen.. han satt då och hade kopplat in en kabel till plusen.. sen satt han och PROVADE sig fram i alla kontakterna.. Smile .
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimemån 29 nov 2010, 20:17

Lite sen update men.. Det tog en vecka att finna det så enkla jävla felet som var. Det var bara en 12v konstant kabel som hade slutade fungera,så drog en ny från batteriet,och VIPS så fungerade den..

Har även byggt vinge på den nu med. Kan säga att det suger tag Rätt ordentligt i baken när man får möte i 90 av en lastbil Smile Bilder kommer så fort jag stulat systers telefon att fota med Smile
Till överst på sidan Gå ner
KarlJohanLeander
Skogenracing Large
KarlJohanLeander


Antal inlägg : 129
Age : 35
Namn : Johan "karljohan" Johansson
Från : Storvik
Kör : Audi A3 SB 2,0tdi
Registration date : 10-06-03

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimemån 29 nov 2010, 22:27

Annorlunda projekt Smile Ska följas Smile
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimemån 29 nov 2010, 22:48

haha tack antar jag Very Happy Följ på du!

Kommer förhoppningsvis mer uppdateringar så fort pengarna rullar in. Har lite i tankarna på vad som ska fixas nu i vinter Smile ..
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimemån 27 dec 2010, 17:30

Elfelet är fixat sen ett tag tillbaka nu. Det var den konstanta 12volten till reläet som inte fanns. Drog en kabel från + på batteriet och bilen gick igång. Rätt skönt faktiskt.

har även justerat in ventilspel och ställt tändningen lite. Drog jämnt med en kompis Supra n/a på motorvägen tills man märkte att han har ungefär 120häst mer än mig och drog på högre varv på 5an. Så nu går den riktigt bra.. Har inte fått i trimkammen än heller för den delen vilket gör mig fruktansvärt sugen att montera den.. Har dock redan provat och den startar inte i minusgrader med denna Doh!

Har byggt vinge på den också,så får hoppas snön försvinner rätt snart så man får prova den lite och se om det ger lite tryck i ändan.
JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 201011251115

Bjuder på en vinterbild. rätt tråkigt utseende med dessa fälgarna kan man säga.

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 201012061132

Har även haft kul med motorfästena. Vibrerar rätt duktigt nu och motorn sitter som gjuten i ett berg Smile

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Dsc00008vj
Till överst på sidan Gå ner
JohanH
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 443
Age : 36
Namn : Johan
Från : Kumla
Kör : Honda CRX
Registration date : 09-03-08

JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitimetor 24 mar 2011, 23:58

Har inte uppdaterat mycket här direkt,men bilen blev ståendes ett tag,tills jag fixade den igen för 2veckor sen ungefär.

Idag började motorproblemen Igen,och den här gången orkar jag bara inte..

Så jag har bokat en D16Z6 VTEC som jag ska kika på. Får bygga om lite,men det är ändå en lekbil så varför inte liksom.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3   JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3 - Sida 2 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
JohanH - Honda CRX ban/gatbil | Moar pics, sida 3
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» B: Ken blocks nya bil honda? (Min 4wd honda, lack på G)
» En snabb gatbil
» JohanH - Bmw 320 E30 Projekt: Whatevah
» rollon - Nissan 200sx s13 sr20det drift/gatbil
» JohanH - Ford sierra DOHC | Ny topp igen,och uppstart inom kort

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: