Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Kickassford - Granada 2.9 Turbo

Gå ner 
+7
328Rikard
Schimpy
xepez
Henka_
Mikael
Haggen
kickassford
11 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimetis 04 maj 2010, 21:41

Brukar alltid bli 0.8bar som standard med dom där wastegaterna. Du har kopplat rätt.

Bränsletrycket är korrekt också. Kan vara så att lambdan helt enkelt är felkalibrerad. Har du provat plocka ur den och kalibrera? Har du ställt in den rätt i megatune?

Configuratorn -> car1 - settings.ini - settings - lambda sensor - innovate lc-1 default.

Sen måste du programmera den analoga utgången så du har 0v = 0.5 lambda och 5v = 1.5 lambda. Andra analoga utgången har föresten rätt inställning så den kabeln kan du använda in till ditt MS istället om du inte vill använda lm-programmer som finns med på skivan till din LC-1:a
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
kickassford
Skogenracing Medium
kickassford


Antal inlägg : 72
Age : 41
Namn : Micke
Från : skogen utanför Umeå
Kör : som en galning
Registration date : 10-04-07

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimeons 05 maj 2010, 10:22

jag har gjort en kalibrering men jag ska göra en gång till nu när ja vet att den inte är paj.

i megatune kör jag den som innovate MTS 10-20AFR, 0-5v
och har ställt in lc-1ans analog #2 utgång till 0v=10afr - 5v=20afr

Detta är vad jag blivit rekomenderad av Gustav "therealpinto" men jag kan ju prova köra default men eftersom både megatune och logworks visar samma värden bör det stämma.

analog #1 utgång har jag inte brytt mig om, den simulerar en smalbandare som fabriksinställningen.

men jag har fortfarande problemet med bluddrande/vandrande varv på låg belastning...

ps. bytte tillbaka till 15w40 mineralolja och nu har jag fint oljetryck igen.
Till överst på sidan Gå ner
_Glenne_
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 582
Age : 35
Namn : Glenn
Från : Sundsvall
Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01
Registration date : 07-03-05

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 27 maj 2010, 00:07

Hur går det här? Vill se filmklipp på pärlan Smile
Till överst på sidan Gå ner
kickassford
Skogenracing Medium
kickassford


Antal inlägg : 72
Age : 41
Namn : Micke
Från : skogen utanför Umeå
Kör : som en galning
Registration date : 10-04-07

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 27 maj 2010, 07:02

jag har fortfarande problem med lambdan mmen i övrigt verkar allt lira.
har lånat en ny LC1a så får vi se om det inte ska gå att få fason på de.

har lött om boxen för shiftlight och launch control / flatshift och inhandlat prylar för mottrycksstyrningen av wastegaten och lite mätare så ikväll blir det lite pyssel.

har planer på att åka strippen i pite den 5e juni om ja får allt i ordning
Till överst på sidan Gå ner
_Glenne_
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 582
Age : 35
Namn : Glenn
Från : Sundsvall
Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01
Registration date : 07-03-05

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 27 maj 2010, 16:43

Okej, Hoppas du får till det då, skulle väldigt gärna se filmklipp sen när den funkar som det ska, håller nämligen på med samma projekt i likadan bil själv, eller planerna har man haft sedan ett år tillbaka men har hitills bara donat med karossen, men till hösten så ska det väll börja handlas grejer till maskineriet är det väll tänkt Smile
Till överst på sidan Gå ner
kickassford
Skogenracing Medium
kickassford


Antal inlägg : 72
Age : 41
Namn : Micke
Från : skogen utanför Umeå
Kör : som en galning
Registration date : 10-04-07

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 27 maj 2010, 23:00

kul att du oxå är på gång sierra_glenne, jag antar att du är granada_glenne på fmcs?

nu har jag monterat den nya lc1an och nu har jag äntligen koll på blandningen igen.
med req.fuel på 9.2 ligger jag på 0.75 i lambda på full belastning med laddtryck på 0.8 bar.
ska prova att sänka bränslet en aning o se vad som händer.
med en tanke slog mig,..

Mikael: körde du oxå med 2 squirts och simultanious injection?

Monterade även regulatorn för mottrycksstyrningen och provade att öka laddet till strax över 0.9 bar och det lilla gjorde rätt mkt faktiskt. Tyvärr vill inte ena tryckröret sitta kvar nån längre stund men det är ett mindre problem i sammanhanget.

imorrn blir de å pillra lite mer med bränslet och dona med launchen.

en sak jag märkte när ja kollar i loggarna var att insugstempen sjunker från ca 35-40 grader till 25-28 vid fullt laddtryck, hade förväntat mig tvärtom.

de blir nog ingen strippkörning, visst behövs både licens, skydd o besiktad bil med läckageskydd o kardanring o grejjer?
har aldrig kört på strippen.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 27 maj 2010, 23:06

Ja jag körde med 2 squirt och samtidigt, skulle tro att du har något som bromsar om du du måste sänka bränslet.

Vanlig strippkörning med standardbil brukar sällan kräva så mycket mer än heltäckande klädsel och hjälm
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
_Glenne_
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 582
Age : 35
Namn : Glenn
Från : Sundsvall
Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01
Registration date : 07-03-05

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimetor 27 maj 2010, 23:36

kickassford skrev:
kul att du oxå är på gång sierra_glenne, jag antar att du är granada_glenne på fmcs? .


Jodå, planerna har snurrat i skallen i ett år nu som sagt men har än bara bytt ut 2.8an mot en 2.9 sen inte kommit nå längre då man aldrig får ekonomin att gå ihop riktigt så nu blir det att sälja bruksbilen och kosta på maskineriet i Granadan så den rullar för egen maskin nästa sommar, man borde ju klara sig relativt långt på 20-25k tycker jag... Vad har det kostat för dig? Smile

Nej, det är inte jag, _Glenne_ heter jag på fmcs så..


Kul att det går framåt för dig Smile
Till överst på sidan Gå ner
kickassford
Skogenracing Medium
kickassford


Antal inlägg : 72
Age : 41
Namn : Micke
Från : skogen utanför Umeå
Kör : som en galning
Registration date : 10-04-07

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimefre 28 maj 2010, 06:21

jag har gjort en liten sammanställning i den här tråden på förra sidan men nånstans runt 20k har ja lagt ut och då har jag snålat in på de mesta.
Till överst på sidan Gå ner
_Glenne_
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 582
Age : 35
Namn : Glenn
Från : Sundsvall
Kör : 528i/540i E28 -82, 530DA M-Sport E39 -01
Registration date : 07-03-05

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimefre 28 maj 2010, 10:37

Okej, ungefär vad en annan hade räknat med då.

Men lycka till iallafall, hoppas att kommer lira bra och att det håller i evigheter Smile
Till överst på sidan Gå ner
kickassford
Skogenracing Medium
kickassford


Antal inlägg : 72
Age : 41
Namn : Micke
Från : skogen utanför Umeå
Kör : som en galning
Registration date : 10-04-07

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimesön 30 maj 2010, 23:03

nu har jag anmält mig till en dag på strippen i pite o inhandlat skor o handskar.
hjälm däremot har jag bara integralhjälmar som vanligtvis används till skoteråkning. funkar det med en sån tro?

några tips o viktiga saker ja bör veta? har ju aldrig provat detta tidigare så pirrigt e de ju Wink
Till överst på sidan Gå ner
kickassford
Skogenracing Medium
kickassford


Antal inlägg : 72
Age : 41
Namn : Micke
Från : skogen utanför Umeå
Kör : som en galning
Registration date : 10-04-07

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimemån 07 jun 2010, 18:35

jahapp. då blev det några repor i pite.
nervöst som fan första rejset men sen släppte det.

dock blev första en flopp, ja fick så mkt hjulstuds att det inte gick att växla.
nästa repa fick ja bra fäste men vred sönder mellanaxelskarven så ja fick låna en bensindriven pinnsvets o lappa ihop den, ska nog ta å balansera din seriöst när jag får tid.

efter två repor till med mycket lugna starter för att förhindra både hjulstuds och axelhaveri blev bästa tiden 14.07 och 168 i slutfart och med tanke på omständigheterna och endast 1bar i laddtryck och bilen är ju inte direkt lättad på något sätt så jag är mer än nöjd. hade tippat på en mitten 14.

men kul var de.
Till överst på sidan Gå ner
Marcusss
Skogenracing Small



Antal inlägg : 48
Age : 33
Namn : Marcus Johansson
Från : mellerud
Kör : volvo 740
Registration date : 09-11-06

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimelör 26 jun 2010, 18:27

hur går det med bilen nu? har du fått nån ordning på den fullt ut?Smile
Till överst på sidan Gå ner
kickassford
Skogenracing Medium
kickassford


Antal inlägg : 72
Age : 41
Namn : Micke
Från : skogen utanför Umeå
Kör : som en galning
Registration date : 10-04-07

Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitimelör 26 jun 2010, 21:35

jag har inte orkat göra så mkt på den. mappat lite till men jag håller på för fullt med ett annat projekt som tar all min tid o pengar så granadan tjänstgör nu som en rolig bruksis bara
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Empty
InläggRubrik: Sv: Kickassford - Granada 2.9 Turbo   Kickassford - Granada 2.9 Turbo - Sida 3 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Kickassford - Granada 2.9 Turbo
Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
 Liknande ämnen
-
» Mattias - Ford Granada Injection 2.9 turbo
» stenemo - granada 1,8 16V zetec Turbo
» Grey - Ford Granada "Dunderklumpen" (Ny Turbo!)
» ØrjanD - Norsk Ford Granada 2.9 Turbo
» kallur- Ford Granada Cosworth 24V Turbo

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: