Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ford sierra konstigt fel

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimefre 05 sep 2008, 16:34

Hej nu är det så att jag fått ett väldigt konstigt fel på min sierra i alla fall jag tycker det. Ford sierra konstigt fel Kopfkrat

När man kör dör den helt ibland och sen med en knyck förstås tar den igång igen. Först trodde jag att soppapumpen krånglade eftersom den bråkat en del men idag när jag försökte köra med den var den riktigt omöjlig. Så jag har kommit fram till nu hur det funkar så skall förklara

När man då kör och den dör slår den ner till tomgång och trycker man gasen i botten varvar den 1500-2000rpm bara upp å toppar de varven å dyker ner igen efteråt precis som man skulle sitta och gasa den upp å ner.... Sedan om man suttit och väntat tillräckligt länge nappar den på gasen igen och går hur bra som helst men inte kommer man många meter före det är precis samma sak igen. Sedan när man skall starta den är den också väldigt svår att få igång. Den som drar runt och är riktigt på vippen att starta men kommer inte riktigt igång men sedan startar den ju nog men måste nog veva ett bra tag.

Har också testat kolla felkoderna men det vill inte bli till någonting alls. Enda den får ur sig är att det är europeisk styrbox och kod 10. Fast sedan händer inget mera och med maskin igång rullar bara kod 50 och 10 då hela tiden. Men den kör inte tomgången upp å ner heller utan den står still.
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimefre 05 sep 2008, 18:17

Vet inte hur de är på sierrorna men skulle gissa på glappa kablar till luftmassemätarn.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimefre 05 sep 2008, 21:49

Ja det kan vara så enkelt. måste väl ta och kolla på kontakten. Kanske dra dit lite kontaktspray osv.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimemån 08 sep 2008, 08:00

Funkade inte. Finns det ingen som har en aning om vad det kan vara? Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimemån 08 sep 2008, 15:41

Går den på tomgång annors då ?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimemån 08 sep 2008, 22:03

Jo nog går den. Inte bra. det har den aldrig gjort kan nog stanna ibland och så... Men nu sist jag prövade hoppade den nog igång direkt och gick hur bra som helst på tomgång...
Till överst på sidan Gå ner
TICSierra
Skogenracing Large
TICSierra


Antal inlägg : 248
Namn : Fredric
Från : Finland
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 07-02-23

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimetis 09 sep 2008, 21:10

Kolla att ackun är ordentligt jordad i karossen! Har haft det felet på båda sierrorna och då betedde dom sig ganska mysko
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/?car=38912
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitimetis 09 sep 2008, 22:11

Ahaaa! måste ta och kolla på det då. Flyttade jordkabeln på maskin till ett annat bulthål (den sitter ju där maskin är fastskruvad i sprängkåpan) så den skulle komma längre bort från downpipen... kan detta kanske ha något med det hela att göra?

När jag kollade på det idag lade jag också märke till att de du säkert talade om var jorden i batteri hyllan har inte kollat så noga och inte minns man ju allt. Men där var det i alla fall väldigt rostigt. Får väl ta och försöka putsa upp det där...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ford sierra konstigt fel Empty
InläggRubrik: Sv: Ford sierra konstigt fel   Ford sierra konstigt fel Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ford sierra konstigt fel
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Ford sierra 2.9:a går konstigt
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» Ford Sierra Vs Ford Fiesta
» Bromsfunderingar Ford Sierra
» ford sierra

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: