Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
PintoTurbina
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Empty
InläggRubrik: Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!   Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Icon_minitimeons 23 nov 2011, 11:45

Tjena !

Först vill jag bara tacka för all hjälp som jag fått av folk på denna sidan. Grymt tacksam för det! TACK!
Hoppas ni har lust att fortsätta hjälpa mig Very Happy

Nu är jag grymt trött på min Pinto turbo då jag inte fick ihop den nu sist.
Så nu införskaffar jag mig en Sierra Doch som jag tänkte bruka ett tag som den är.

Sen ska jag lyfta ur Pinto motorn ur min andra Sierra och renovera upp den riktigt med nya kolvar och stakar m.m.

Sen är då planen att lyfta i Pinto motorn i Sierra Doch och då tänkte jag höra med er hur svårt det är?
Passar motorn direkt på låda och fästen? är det samma block på pinton som på Doch motorn? Behöver man tänka på något spec?
Sen det här med sprutet , org sprutet som sitter i Doch kan jag ta boxen och kasta den och följa kablarna som går från boxen och kasta ALLA kablarna också för att rensa upp lite
eller så kan man inte göra?
Kör ju med Haltech E6H på pinto motorn både tändning och sprut.
Sen tänkte jag på det här med servon hur gör man där?

Anledningen till att jag ska flytta över motorn till en annan Sierra är för Chassiet som Pinton sitter i är sönder rostat!

Tacksam för alla svar!
Tack igen för alla svar jag fått innan! (hjälpt mig som fan) Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
PintoTurbina
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!   Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Icon_minitimeons 23 nov 2011, 21:12

Haha Laughing Ja frågan om det va samma block på pinto och Doch kan vi ju hoppa över för där är ju kedja på Doch Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Doh
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!   Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Icon_minitimeons 23 nov 2011, 21:56

Mesta passar, du får använda pinto motorfästena, mt-75 lådan passar mot osv. Orginalhärvan är lätt att plocka bort så du behöver inte klippa och greja
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
PintoTurbina
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 51
Age : 33
Namn : Jonas
Från : Sjöbo
Kör : Ford Sierra Turbo Pinto
Registration date : 11-09-24

Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!   Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Icon_minitimetor 24 nov 2011, 07:03

Mikael skrev:
Mesta passar, du får använda pinto motorfästena, mt-75 lådan passar mot osv. Orginalhärvan är lätt att plocka bort så du behöver inte klippa och greja

Okej..

Så det är bara riva bort hela härvan inget man behöver spara liksom?
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Empty
InläggRubrik: Sv: Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!   Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Motor byte på ford sierra, till 24v cosworth motor.
» Sierra DOCH: batteri probleeeeem! HJÄLP
» byte från pinto till doch
» Hjälp med beteckning ford motor.
» TURBOKONVERTERING till Sierra DOCH -93

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: