| Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 mån 09 apr 2012, 17:50 | |
| Känns som att den kommer vara rejält i vägen om man ska klämma ner en snigel under huven då den redan nu är i vägen.. Funderingen är hur jag ska göra med slangarna/slangen som går in i den? Tänkte om det är någon här som har någon erfarenhet från det då det har byggts några 2,9or | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 mån 09 apr 2012, 18:43 | |
| Brukar bara riva bort den, röret bak till tanken från den ska väl igentligen inte pluggas men kan väl ledas bort i alla fall | |
|
| |
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 mån 09 apr 2012, 19:29 | |
| Okej.. Är väl en slang som går till vevhusventen också? Eller har jag tittat fel nu? Antar att det bara är att leda bort det också..
Och kontakten förresten.. Bara riva bort den också? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 mån 09 apr 2012, 19:59 | |
| Ja det är det nog, bara leda bort, kontakten kan du låta vara | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 tis 10 apr 2012, 22:46 | |
| Okej.. Låta den vara inkopplad också eller bara låta den vara kvar? | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 ons 11 apr 2012, 08:38 | |
| Ta bort allt, inkl kontakten så du bara har metallröret kvar. Jag klippte av mitt där det går ihop med bromsrören. Eftersom du inte kommer köra orginal databox (antar jag) så är det ingen idé att ens bry sig om extrafunktioner som denna. | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 ons 11 apr 2012, 10:00 | |
| på besiktningen brukar dom bli jävligt griniga om dom ej hittar kolkanistern, bara ett heads up om du nu ska besiktiga bilen nån gång överhuvudtaget! | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 ons 11 apr 2012, 12:55 | |
| - bosse skrev:
- på besiktningen brukar dom bli jävligt griniga om dom ej hittar kolkanistern, bara ett heads up om du nu ska besiktiga bilen nån gång överhuvudtaget!
Bara att insistera att det aldrig suttit någon. Vad ska dom göra? Jag har aldrig fått frågan, å andra sidan märker dom inte att man bytt låda heller så dom kanske fokuserar mer på spindelleder å rost än utbytta/borttagna saker. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 ons 11 apr 2012, 21:24 | |
| - Grey skrev:
- Ta bort allt, inkl kontakten så du bara har metallröret kvar. Jag klippte av mitt där det går ihop med bromsrören.
Eftersom du inte kommer köra orginal databox (antar jag) så är det ingen idé att ens bry sig om extrafunktioner som denna. Okej.. Nej originalbox kommer inte användas då den ska snigelkonverteras så är planen att koppla in den lilla silvriga lådan som ligger någonstans i garaget Får försöka få lite tid över nu någon dag och kika på det.. Ang. besiktning så är det som sagt bara strida på med att det inte suttit någon där.. Men förstår inte riktigt varför man måste ha den för den fyller egentligen ingen funktion efter dom 2(?) första åren eller något.. Men det är en annan historia | |
|
| |
bosse Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 659 Age : 37 Namn : Bosse Från : BRO/STHLM Kör : allt för många bilar Registration date : 10-06-16
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 lör 14 apr 2012, 02:38 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 sön 15 apr 2012, 09:20 | |
| Okej.. Joo det blir till att leda bort den så den inte syns mer än nödvändigt | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 | |
| |
|
| |
| Fundering ang. kolkanistern på Sierra 2,9 | |
|