Så nu har man fått lite mera klarhet. Plockade av toppen ida o kolla. Tur i oturen har iaf ventiler klarat sej. inge märken i kolvar, och inte heller i ventilerna..
var 8,5mm lyft på gamla kammen mätte jag så e väl en orsak till att det klara sej då.
Talade även med TG motor och han sa att han skulle nog ha provat svetsa toppen om han var jag. Kommer ja oxå att göra, men inte i nuläget eftersom ja fick hämta en extra topp gratis igår så filar ja likadant som i gamla toppen. dvs matchportar o fräser lite runt ventilstyrningarna o lämnar in den till lokala motorrenoverararen för planing m.m.
Skickar ner ena delen av kammen till TG så han får mäta upp den så antingen så lagar han en bättre eller så kopierar han den eller så tar ja en av hans färdiga, får se lite me det. Jag skulle vilja ha lite bättre register, men det får han isf avgöra om är möjligt. Kammen jag hade var ju iaf bra på min motor. (kan ju hända att ja måst köpa två olika kammar o testa lite ifall de lyckas med svetsningen)
Har någon här med liknande motorspec testat ngn av hans kammar och kan dela med sej av erfarenheter och bänksiffror?