Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Jimmy
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 355
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film ) Empty
InläggRubrik: Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )   Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film ) Icon_minitimesön 22 jul 2007, 23:07

Hej!

Har problem med min turbosierra. Felet artar sig genom cp tomgång som först blir i stort sen normal för att sen dippa till typ 100 varv eller dö sen gå upp till nästan normal för att sen dippa igen osv sov. Sen även när man kör bilen på låglast så får den för sig att börja hacka och frusta men så fort man stampar gasen i botten så den börjar ladda, då går den klockrent och skjuter på fint.

Nån som kan tänkas veta vilka eller vilket fel som ger dessa tendenser? Har kollat så den inte drar tjyvluft nånstans, dock det ända jag har hunnit än så länge. Ska ta med skräpet till jobbet imorgon för att göra en större diagnos.

Men funderar dock på om nån extraspridare kan ha hängt sig? Tycker avgaserna luktar väldigt mycket oförbränt. Då borde den ju gå fett på låglast och hugga hacka etc men när man trycker på så får den ju då en bättre blandning. Har dock provat att lossa kontaktstyckena till spridarna men dom kanske kan stå öppna även om dessa är urtagna?

Mycket text blev det men hoppas nån kan hjälpa mig då jag behöver bilen varje dag.

Film : https://www.youtube.com/watch?v=JSU8cGoPYx8

Tack på förhand
Mvh Jimmy
Till överst på sidan Gå ner
zorbit
Skogenracing Supreme
zorbit

Antal inlägg : 562
Namn : Mookie
Från : Gävle
Kör : i diket näst flest ggr
Registration date : 06-10-14

InläggRubrik: Sv: Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )   Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film ) Icon_minitimesön 22 jul 2007, 23:13

hmm, tomgångsmotorn ? ( eller vad man nu kallar de)
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_

Antal inlägg : 2200
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

InläggRubrik: Sv: Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )   Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film ) Icon_minitimemån 23 jul 2007, 01:25

Fullt normalt på dessa bilar.. Smile

Nä men testa att bytta tomgångsmotorn tror inte det är den men vet inte annars vad det kan vara kommer väl in någon smartare person och läser deta får vi hoppas...

hade pendlande tomgång på min sierra byte tomgångsmotorn blev inge bättre man kanske i ditt fal man vet ju aldrig... Smile
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

InläggRubrik: Sv: Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )   Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film ) Icon_minitimemån 23 jul 2007, 11:55

låter som du har en läcka någonstans på nått rör/slang
http://www.skogenracing.com
Jimmy
Skogenracing Extreme

Antal inlägg : 355
Namn : Jimmy
Från : Kalmar
Kör : Bil och Mc
Registration date : 07-04-28

InläggRubrik: Sv: Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )   Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film ) Icon_minitimemån 23 jul 2007, 18:05

Som Mikael säger så var det likförbannat en läcka. När jag fick upp bilen på lyten på jobbet idag så hade slangen vid intercoolern spruckit. Så förhoppningsvis så löser det sig imorgon då jag fått tag i ny slang.

Tack endå!
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )   Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film ) Icon_minitime

Hjälp med sierran: Går konstigt ( Film )
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Film: sierran på vsc cup 1 & 2
» Ford sierra konstigt fel
» Ford sierra 2.9:a går konstigt
» Konstigt problem, smäller till och rycker vid ladd!
» Diffbyte på sierran!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: