| Spridarna öppnar sig inte , sm4 | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
stork3n Skogenracing Large
Antal inlägg : 179 Age : 34 Namn : christian Från : tierp Kör : audi gt coupe Nissan skyline gtr, bmw turbo Registration date : 07-09-29
| Rubrik: Spridarna öppnar sig inte , sm4 tor 09 feb 2012, 17:16 | |
| Hejsan, har ett problem, spridarna vill inte öppna sig på min s4, 1260cc låg ohm nån som kan hjälpa mig, har sm4 | |
|
| |
Antal inlägg : 179 Age : 34 Namn : christian Från : tierp Kör : audi gt coupe Nissan skyline gtr, bmw turbo Registration date : 07-09-29
| Rubrik: Sv: Spridarna öppnar sig inte , sm4 tor 09 feb 2012, 17:44 | |
| var in och titta i pc max / min på injector duty, där visa den max 4 % och det verkar inte bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Spridarna öppnar sig inte , sm4 tor 09 feb 2012, 21:40 | |
| 12V ute vid spridarna verkar helt orkeslös klarar inte av att tända en 15W lampa | |
|
| |
Pir4t Skogenracing Medium
Antal inlägg : 86 Age : 34 Namn : Fredrik Från : Valbo Kör : BMW e46 323i Registration date : 10-08-19
| Rubrik: Sv: Spridarna öppnar sig inte , sm4 fre 10 feb 2012, 22:15 | |
| Har sm4 någon spridartest funktion ? EMS'en ska jorda spridaren med en viss DC och frekvens , att den då inte tänder en 15W lampa är inte konstigt eftersom el bra går fram i 4% av tiden som för dig.
Om du inte startar bilen utan den bara tuggar på startmotorn så låter 4% som ett tomgångsvärde.
Klarar SM4 av P&H spridare ? Om inte kan du bränt slutsteget i boxen, om den gör det så skulle jag se till att du har ett laddat batteri samt testa spridarna så det inte är fel på dom (dra dom direkt till batteri, du ska höra att dom klickar)
Funkar det så långt så kan du kolla över ems'ens jordning.. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Spridarna öppnar sig inte , sm4 lör 11 feb 2012, 12:33 | |
| har fixat det , var fel i mappen, nu startar den, men går inte att varva upp eller nåt, misständer och går inte på 3:an, vet inte varför men spolen vill inte ge gnista där, har byt spole sinsimellan, | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Spridarna öppnar sig inte , sm4 lör 11 feb 2012, 22:07 | |
| har du en start mapp eller hur har du ställt den? hur triggar du och med vad?
De e inbyggt osciloscop eller hur fan de stavas i sm4 så de e enkelt å kolla frekvensen, med de låter som det är helt oninställt.
| |
|
| |
| Rubrik: Sv: Spridarna öppnar sig inte , sm4 sön 12 feb 2012, 18:13 | |
| Rätt av dig toffe, har kollat över mappen, den e helt oinställd, skulle vara min startuppmapp , men nee | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Spridarna öppnar sig inte , sm4 | |
| |
|
| |
| Spridarna öppnar sig inte , sm4 | |
|