| portnings info ford 2.8 | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
bad to the boon Skogenracing Small
Antal inlägg : 22 Age : 174 Namn : I'm bad Från : byhåla Kör : för fort (att dömma av böterna) Registration date : 08-03-15
| Rubrik: portnings info ford 2.8 mån 09 jan 2012, 18:34 | |
| Jag har sökt info om portning av fords 2.8i (europa) motor men inte hittat ett skvatt. Var hittar man topp portnings info om dessa märkliga siames port toppar? eller är det nån här på forumet som kan och vill berätta, gärna med några bilder jag förväntar mej naturligtvis inte gör så här och "få" xx hk. städa runt ventil styrningarna verkar behövligt? öppna avgas kanalen så den matcha packningen? räta upp kanalerna lite? hur gör man med skilje spalten inne i siames portarna?? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: portnings info ford 2.8 mån 09 jan 2012, 21:25 | |
| Om du söker lite på saab V4 på google så borde du få fram portningsinstruktionern för dom motorerna. Det är lika princip då utformningen är precis densamma | |
|
| |
Joel Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 533 Age : 35 Namn : Joel Från : Norrhult, Småland Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88 Registration date : 10-03-06
| Rubrik: Sv: portnings info ford 2.8 mån 09 jan 2012, 21:47 | |
| | |
|
| |
Antal inlägg : 22 Age : 174 Namn : I'm bad Från : byhåla Kör : för fort (att dömma av böterna) Registration date : 08-03-15
| Rubrik: Sv: portnings info ford 2.8 lör 14 jan 2012, 22:13 | |
| Bra tips!!! Hittade lite saab V4 trim tex. "topplocksverkstan" som även har lite bilder och så har jag läst A. Graham Bell:s bok. -tur jag bara ska städa upp lite! Summering: Att porta mer seriöst utan för stora flödes diffar utan flödsbänk går nog INTE (om man inte har nått att kopiera) Å så är det ju det där med pulser i siames portarna.. Ja jäklar vilken trixig motor, speciellt så länge man kör "normaly aspirated" (sugmotor). -till saab v4 fanns tydligen en gjutjärns "insats" som delade siames avgasen till 2 separata portar, å sedan hadde man 2-1 effekt rör per topp. Att fixa till nått sånt blir för avanserat för mej, och då är man till baka till behov av flödesbänk då man ju skulle behöva anpassa "singel porten" att flöda lika... | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: portnings info ford 2.8 lör 14 jan 2012, 23:01 | |
| Byt ut 2.8:an mot en 2.9:a istället, mycket bättre toppar med sina separa kanaler. Dom kostar nästan ingenting heller | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: portnings info ford 2.8 sön 15 jan 2012, 22:24 | |
| Bättre att regga med 2.9:an, det finns bara fördelar med 2.9 och du kan hitta för en lusing. Det finns precis ingen anledning alls att hålla på med 2.8. Lägg den i vattnet istället som bojsänke åt någon fiskare | |
|
| |
MrB Skogenracing Large
Antal inlägg : 275 Age : 56 Namn : Björn Från : Borlänge Kör : Capri RS Clone Registration date : 10-09-17
| Rubrik: Sv: portnings info ford 2.8 mån 16 jan 2012, 18:40 | |
| Har en 2,9 i garaget som jag gärna vill bli av med....kom & köp...billigt | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: portnings info ford 2.8 | |
| |
|
| |
| portnings info ford 2.8 | |
|