anderssen Skogenracing Small
Antal inlägg : 15 Age : 32 Namn : Kim Från : sandviken Kör : passat tdi bmw e34 Registration date : 11-07-05
| Rubrik: vanos block och ickevanos topp = ? sön 24 jul 2011, 13:25 | |
| hallå funkar de att köra med m50b25 vanos block och en m50b25 ickevanos topp? ska turbo konvertera och vill ha lågt komp därför vill jag ha vanoskolvar. men vill köra med en ickevanos topp för att slippa vanosen. funkar detta? nå bra förslag på val av turbo vore fint också tänkte satsa på ca 350 hk till att börja med. mvh kim | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: vanos block och ickevanos topp = ? sön 24 jul 2011, 17:41 | |
| Ja det funkar, mer komp i en vanos dock, du kan även ta bort vanos på din vanos topp med delar från en ickevanos osv. För att få ner kompet behöver du icke vanos stakar men då får du istället ultralågt komp | |
|
Antal inlägg : 15 Age : 32 Namn : Kim Från : sandviken Kör : passat tdi bmw e34 Registration date : 11-07-05
| Rubrik: Sv: vanos block och ickevanos topp = ? sön 24 jul 2011, 22:53 | |
| okej, men om jag kör med vanos stakar och vanos kolvar och en icke vanos topp hur mycket får jag i komp då? Anledningen till att jag tänker köra med icke vanos topp är för att jag anser att de är betydligt mycket lättare i mitt tycke att bara byta topp ä´n att börja fippla med ventilfjädrar och kammar och grejer i onödan när jag har en icke vanos topp ligger. Sen om jag andvänder mig utav icke vanos stakar va blir de för komp?
mvh | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: vanos block och ickevanos topp = ? sön 24 jul 2011, 23:05 | |
| runt 10:1 och strax under 7:1 med icke vanostakar | |
|
| Rubrik: Sv: vanos block och ickevanos topp = ? mån 25 jul 2011, 17:04 | |
| okej tack så mycket för Hur blire avgasvärdena sen vid besiktning när jag sedan mekar dit orginalgrejerna? med sådär lågt komp? | |
|
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: vanos block och ickevanos topp = ? mån 25 jul 2011, 18:14 | |
| Förmodligen inte så bra Bra sprut så kan du mappa in rätt bra lambda endå om du väljer lagom spridare | |
|
| Rubrik: Sv: vanos block och ickevanos topp = ? tis 26 jul 2011, 16:52 | |
| okej va de jag förstod får bli motor byte till varje besiktning då | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: vanos block och ickevanos topp = ? | |
| |
|