| Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R | |
|
+13JBlom Henning_J Combatbenke Off3r Joel Golden Boy JohanH Crille turbo_arne Pearly Henrik Mikael jonas_thiel 17 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
jonas_thiel Skogenracing Medium
Antal inlägg : 54 Age : 36 Namn : Jonas Från : Wästcusten!! Kör : Nissan GTR33, Nissan Sileighty SE-R Registration date : 11-03-21
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R mån 21 mar 2011, 22:12 | |
| - Mikael skrev:
- Populärt med skylinemotor i dom där Trevligt projekt och välkommen hit
ps: Lite pluttig turbo Tackar respons direkt, det gillas Det må hända att det är en liten turbo men eftersom bilen skall besiktigas så blev det så tillsvidare större kommer va så säker Väl Mött, Jonas | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R mån 21 mar 2011, 22:22 | |
| Kommer garanterat följas ! Och trevligt motorval också Ser framemot fortsättning.
Senast ändrad av Henrik den mån 21 mar 2011, 23:23, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R mån 21 mar 2011, 22:33 | |
| roligt projekt, och blir nog en rolig busbil när den är klar mycket godis du köpt till bilen! kommer helt klart att följas | |
|
| |
turbo_arne Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 32 Namn : Kimmo Från : Trollhättan Kör : Volvo 850 T5, Saab 900 2.0 Talladega Registration date : 11-03-09
| |
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 22 mar 2011, 00:01 | |
| Välkommen
Här kostas de på. Helt rätt man ska inte snåla. Roligt projekt och bra blir det. | |
|
| |
Antal inlägg : 54 Age : 36 Namn : Jonas Från : Wästcusten!! Kör : Nissan GTR33, Nissan Sileighty SE-R Registration date : 11-03-21
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 22 mar 2011, 00:05 | |
| Tackar för välkomnandet jag hoppas jag kommer trivas | |
|
| |
JohanH Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 443 Age : 36 Namn : Johan Från : Kumla Kör : Honda CRX Registration date : 09-03-08
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 22 mar 2011, 01:31 | |
| grymt projekt! Helrätt att slopa Ca18 motorn Kommer följa så gott jag kan,och även jag säger välkommen till forumet. | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 22 mar 2011, 07:43 | |
| ser mycket bra ut!!! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 22 mar 2011, 12:28 | |
| - JohanH skrev:
- grymt projekt! Helrätt att slopa Ca18 motorn Kommer följa så gott jag kan,och även jag säger välkommen till forumet.
Njae slopa den gör jag inte men den ska byggas om och monteras i en Amazon Tack tack. | |
|
| |
Joel Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 533 Age : 35 Namn : Joel Från : Norrhult, Småland Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88 Registration date : 10-03-06
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 22 mar 2011, 21:02 | |
| Kul projekt! Kommer följas. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 22 mar 2011, 21:20 | |
| Go respons redan efter ett dygn, det gillas | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R sön 27 mar 2011, 17:22 | |
| Jag har alltså byggt om min växellådsbalk för att det ska funka med GETRAG lådan. Så här ser alltså mina förlängningar av balken ut. Här ar det upp märkt hur det ska sitta. Här är det punktning på gång. Här är resultatet innan helsvetsning som skulle provmonteras. Här är tillfället det provmonterades. Detta helsvetsades sedan efter blästring och lackerades med en svart slagtålig färg. Allt för denna gång, tacksam för visat intresse. Väl Mött/ Jonas | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R mån 04 apr 2011, 16:47 | |
| Någon här som råkar ha en NVCS ventil till en RB25DET S1??? | |
|
| |
Off3r Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 315 Age : 37 Namn : Cristofher Från : Gävle Kör : S13 Registration date : 08-01-19
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R mån 04 apr 2011, 17:09 | |
| väldigt kul projekt! blir bilen org på utsidan, eller kommer det handlas nåt k-paket? | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R mån 04 apr 2011, 18:04 | |
| Hur kan jag ha missaat den här tråden Ballt projekt, hoppas allt lirar så du kan brumma lite i sommar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R tis 05 apr 2011, 23:02 | |
| Nja utsidan blir ju inte som en 200sx utan som en Sileighty, dvs med silvia s13 frontparti. det är väll det stora hela som kommer förändas på utsidan förutom lacken då. tack, jag hoppas att den kommer rulla i sommar iaf, väntar på mitt sprut nu som är på väg sen ska elen ihop och lite annat småpill sen skall den startas iaf så får jag se hur den går och förhoppningsvis lirar allt så man kan busa lite i sommar | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R ons 06 apr 2011, 22:02 | |
| På grund av en allvarlig skada jag dragit på mig så blåses detta projekt av på obestämd framtid.
Jag har tyvärr krossat min vänstra hand och det är inte säkert att jag blir återställd, så det återstår att se men som ni säkert förstår har jag ingen möjlighet att varken meka eller köra i nuläget så tiden får utvisa om jag säljer projekten eller inte.
tack för ni visat intresse. | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R ons 06 apr 2011, 22:46 | |
| Nej vafan. Lider med dig, får man fråga vad som hände? Hoppas att du kan använda handen sen igen iaf. | |
|
| |
Henning_J Skogenracing Large
Antal inlägg : 253 Age : 36 Namn : johan Från : gävle Kör : BMW! Registration date : 07-12-26
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R ons 06 apr 2011, 22:50 | |
| usch va tråkigt. Hoppas dom kan laga handen iaf. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R fre 08 apr 2011, 02:38 | |
| Händelseförloppet gick väldigt fort och jag kan inte säga exakt vad som gick fel eller vad som hände, men det small till ganska högt och jag kände plötsligt en obeskrivbar smärta i min vänstra hand och jag skakade handen och tänkte "helvette vad jag klämde mig" kort där efter slet jag av mig handskarna av ren chock och smärta, jag inser då att handen blivit mosad och det bokstavligen sprutar blod åt alla håll och kanter, så snabb som attan linda jag in slamsorna i papper och blev transporterad i ilfart till närmsta vårdcentral men dom skickade mig vidare till ortopediska akutmottagningen på Uddevalla sjukhus, i rejält chocktillstånd och svimfärdig men dom gjorde vad dom kunde för att rädda handen. Har en del minnes luckor och så men lovar att återkomma med besked om hur det blir med bilen och framförallt med handen.
väl mött/ jonas | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R fre 08 apr 2011, 03:16 | |
| Lät inte trevligt Hoppas som sagt att det går bra | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R fre 08 apr 2011, 06:21 | |
| Låter inge roligt, hoppas det löser sig med tiden. | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R fre 08 apr 2011, 08:31 | |
| Fasen vad tråkigt. Krya på dig! | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R fre 08 apr 2011, 10:31 | |
| fan vad drygt! bilar kan man alltid skaffa nya men en hand är svårare, hoppas det löser sig i framtiden så den blir brukbar. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R fre 08 apr 2011, 14:41 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R | |
| |
|
| |
| Jonas_Thiel - Nissan Sileighty SE-R | |
|