| Sierra Pinto får för mycket bränsle! | |
|
+5Hedin_ combatkit phIe peter_e Robban_ 9 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Robban_ Skogenracing Small
Antal inlägg : 21 Age : 33 Namn : Robban Karlsson Från : Karlskrona Kör : Ford Sierra, Ford Granada 2,6 Registration date : 10-12-16
| Rubrik: Sierra Pinto får för mycket bränsle! lör 26 feb 2011, 15:48 | |
| Min bil är en Sierra, Pinto med insprut.
Det får en jävla massa bensin, drar ca. 2,5 liter milen. Den går inte rent under 3000 varv. Jag har bytt massmätaren och kollat alla vacumslangar. Och kollat så att returen inte är täppt. Vad kan det vara för fel!? | |
|
| |
peter_e Skogenracing Small
Antal inlägg : 16 Age : 42 Namn : Peter Från : Gävle Kör : som en äldre herre med mjäll på kavajslaget. Registration date : 11-01-05
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! lör 26 feb 2011, 16:14 | |
| Kollat slangen från insuget till bromsservon? | |
|
| |
phIe Skogenracing Large
Antal inlägg : 235 Age : 41 Namn : Nikolaj Från : Gävle Kör : Sierra Registration date : 07-03-17
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! lör 26 feb 2011, 16:25 | |
| Kollat så TPSen funkar som den ska? | |
|
| |
combatkit Skogenracing Large
Antal inlägg : 105 Age : 41 Namn : Daniell Toft Från : Norge Kör : Bmw E38 with S62B50 engine Registration date : 08-06-24
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 14:30 | |
| er det lambda på den? bytt den. | |
|
| |
Antal inlägg : 21 Age : 33 Namn : Robban Karlsson Från : Karlskrona Kör : Ford Sierra, Ford Granada 2,6 Registration date : 10-12-16
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 20:29 | |
| Nej det sitter ingen lambda på den. Tror det inte gör det på någon Pinto. Rätta mej om jag har fel | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 20:42 | |
| Är det insprut så sitter det alltid en syresensor. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 21:02 | |
| okej.. vart sitter den då? | |
|
| |
JohanH Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 443 Age : 36 Namn : Johan Från : Kumla Kör : Honda CRX Registration date : 09-03-08
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 23:19 | |
| Lambdansonden sitter på avgassystemet. Kolla efter något som inte brukar sitta på rör,och som har sladdar till sig så har du säkerligen hittat rätt | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 23:44 | |
| Det sitter inte någon labda på denna modellen | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 23:47 | |
| - phIe skrev:
- Kollat så TPSen funkar som den ska?
+1 kolla tps... ryck ur och känn om det blir någon skillnad... sitter vid gas spjället, en liten eldosa som känner i vilket läge spjället står när du gasar... (hoppas den är så modern?) kolla föraren oxå hur hårt han kör | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! sön 27 feb 2011, 23:50 | |
| okej ska göra det imon | |
|
| |
Haggen Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 735 Age : 35 Namn : Lucas Från : Finland Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70 Registration date : 06-11-07
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! tor 03 mar 2011, 17:15 | |
| När tpsen var pajj på min bil så tappade man gasförmågan den gick bara på tomgång och inte på alla cylindrar gjorde lite som den ville helt enkelt! Gick i princip inte att köra med den alls. Men utesluter inte att din kan va sönder kan ju bete sig säkert på olika vis också kanske.. Min bil var en ford sierra pinto med insprut...
Men någon lambda har den nog inte. Givarna som finns på en sådan bil är massmätaren och den har inbyggd lufttempgivare, vattentempgivare i insuget, tps vid gasspjället. Är de som jag kommer på nu på rak arm. Är inte helt insatt i hur sprutet funkar på dem...
Annars är det värt att se över tändsystemet också så att det fungerar som det skall | |
|
| |
EMeizter Skogenracing Large
Antal inlägg : 165 Age : 32 Namn : Elof Från : örebro Kör : de som finns tillgängligt Registration date : 10-08-25
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! tor 03 mar 2011, 18:35 | |
| har du tittat så slangarna / rören i soppasystemet är täta? kanske ganska dum fråga.. men hade samma problem på min sierra med dohc motor, tyckte den drog förjävla mkt sås, trodde de var tanken som läckte lite då det är vanligt (eftersom det lukta bensin), men visade sig vara bränslefiltret som hade rostat utav bara helvete, läckte både i från press skarverna och banjo kopplingen..
lycka till! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! lör 26 mar 2011, 19:04 | |
| Jag bytte motor till V6:an istället | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Sierra Pinto får för mycket bränsle! | |
| |
|
| |
| Sierra Pinto får för mycket bränsle! | |
|