Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt

Gå ner 
5 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 18 feb 2011, 22:07

Hej!
Har lusläst turbokonverteringsguiden som "Skogencrew" har skrivit och fått många bra tips (tog en hel lördag att läsa hela tråden,Puhh)
Dock så e ju minnet som det e ;-)

Har precis skaffat en Golf GTI 16v -88 utan katalysator, föregående ägare hade redan skaffat turbo och ic till bilen, men tröttnat.
Toppen va avtagen och planad då jag hämtade bilen, så jag vet egentligen inte hur motorns/ motorstyrningens skick är.
Mitt mål med projektet är att montera turbo och ic och ta ut ca 200-220hk.

Det är ett lek/budget projekt fast någorlunda seriöst om man nu kan säga så.

Jobbar som cnc programmerare/konstruktör,mekaniker så man har tillgång till lite maskiner åsv.

Nuvarande spec är:

Turbo; TD04HL-13T (en liten söt sak från volvo v70/ s80 eller liknande) god för hoppas 200hk ia fall.
IC: ingen aning förutom att det står FORD på, möjligigen för litet men duger att börja med.
Tryckkontakt: som startar vid 0.5 Bar (som e tänkt till att starta extrasprut)
Sotningsats: (inkl original bultar som jag tyvärr inte ska använda)
Har ritat och beställt laserskurna avgas samt turbo flänsar till grenrör RF, (nån som behöver?)



Spec på saker som ska införskaffas:

240 Turbo K-Jet. (beställt komplett med pump)
Bredbandslamda med mätare (Förslag??)


OBS!! , Projektet gäller inte en bil jag måste bruka dagligen, har en bruksbil.


Tar mycket gärna emot tips från folk som utfört samma/liknande byggen.


Mvh Håkan







Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 18 feb 2011, 22:23

Glömde skriva att jag räknat lite på kompsänkning på motorn, med 2st topplockspackningar med en mellanplåt på 1.5mm (finns att köpa i Tyskland) kompet bör hamna på 8:1 å då räknar jag på att en topplockpacking efter komprimering blir ca 1.8mm (2mm innan) e de nån som har en begagnad packning som har lust att mäta hur tjock den e vore de snällt.

Har då tänkt att använda ARP bultar.

Mvh Håkan
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 18 feb 2011, 23:01

det tog 1år att få mitt k-jet att funka riktigt bra. skulle inte rekommendera det även om jag lärt mig det.
du måste veta exakt vad du gör och vad alla grejor i sprutet har för funktion samt hur det hänger ihop. att få bilen att gå är inge svårt men att få den att gå bra är en konst. det pallar inte med mer än ca 170-180hk max så det är en stor begränsning och du får kass bränsleförbrukning. isf tror jag med på original golf sprut och sen extraspridare om du ska budget trimma. skit K-jet! från en som vet!

har dålig erfarenhet av dubbla packningar oxå. gjorde exakt som du ska göra men fick nästan köpa ny packning 1 gång i månaden. minsta lilla spikning så förstörs en av packningarna.

svarva kolvarna ist eller kör med e85 så behöver du inte göra nånting med ditt effektmål samt att du får en rappare motor...





Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 18 feb 2011, 23:16

Oki men menar du att k-jet sprutet från 240 turbo e sämmre än Gti:ns original k-jet.
tycker att om 240 turbos sprutet körs som det e med extra spridare ,så borde det ju toppa lite mer än vad gti:ns med extra spridare klarar av.
Alltså om 240 sprutet funkar som det gjorde original alltså.

Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 18 feb 2011, 23:17

Glömde fråga vilken bil och vilket k_jet du körde??
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 00:09

jag körde k-jet från saab 900t på en starlet 1.3L motor. funkade riktigt bra när jag körde med e85 och flödade så mycket det gick. går ju åt 30-40% mer soppa med E85. fick ut ca 150hk enligt g-tech på det viset. (original 75hk) det var nog på gränsen vad motorn tålde med min körning Smile

finns film här på hur den gick.
http://www.garaget.org/video/46398

jag trodde det var nyare golf sprut, men har du redan k-jet så kan du laborera med att behålla grejorna som sitter där och bara montera en styrtrycksventil från turbo, saab/volvo den har en vakum slang anslutning som gör att när du får laddtryck så minskas styrtrycket och vågen går lättare upp som gör att den får mera bränsle. kort sagt vid laddtryck ökar soppan så den inte går för snålt. finns mera info här http://www.saivis.se/_a/saab900/10-styrtryck.html

tror inte du kommer upp i 200hk men du kanske kan öka effekten med 40-50hk om du har tur.
k-jet från saab/volvo säger vissa ska klara 180-200hk men det är nog på gränsen tror jag personligen. det är 145hk original i saabarna så en så stor ökning var det nog inte tänkt från fabrik.


k-jet är bättre än förgasare men effekten är begränsad, det finns idioter som använt porshe bränslehuvud och gnistat spridarna osv för att köra med några hundra hk med k-jet men det är ingenting man gör nuförtiden. det kostar mera att fixa dom sakerna än att köpa ett riktigt sprut.


ska du ha mera hk än säg max 180 så kasta k-jet och köp megasquirt för runt 3-4000kr... det kostar att trimma så är det bara.



Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 01:09

Oki tack så mycket alltid kul med folk som inte idiotförklarar en direkt ia fall ;-)

e envis som faan själv så jag provar nog med 240 k Jeten och lite extra spridare till att börja med ia fall så får jag se hur mycket man kan ladda.

Som sagt exploderar skiten så e de ju inte mer än att man får skaffa en ny motor eller bil ;-)

Jag ser golfen som ett experiment då jag alltid vart sugen på att turbokonvertera bmw.
Har ägt ca 8st bla en M5 -89 som jag hade ganska kul med :-) men det e några år sen..
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 08:57

skaffa en lambda mätare det första du gör, så kollar du blandningen medans du kör så ser du om den går för snålt eller för fett. det räcker med en smalbands lambda, men dom funkar inte till E85.

det borde inte vara svårt att montera 240 sprutet men skit i extraspridare. börja med att få den att gå bra med enbart sprutet och kanske tillomed utan turbo. då kan du åka ut och justera utan risk för ras. det är även grymt användbart med en bränslemätare till styrtrycket så du ser om det sänks som det ska vid laddtryck. så får man även en referens att den tex går bra på 3,2bar (exempel)

det är bara att fråga om det är oklarheter, det brukar finnas mycket vettigt folk här som kan svara Smile


Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 09:00

får du tag på en verkstadshandbok om K-jet så underlättar det oxå att förstå allting. det är väldigt komplicerat sprut faktiskt, men oxå extremt enkelt när man fattar sammanhanget mellan alla komponenter och funktioner.




Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 09:53

Golden boy, körde du med "mellanplatta" och dubbla packningar + ARP bult när du hade problem med att packningarna gick sönder.

Tack för tipsen om mätarna, ska absolut skaffa sånna, känns vettigt att ha koll på vad som
händer under huven ;-)
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 10:07

japp körde med en laserskuren platta mellan packningarna. funkar inge vidare faktiskt. har du möjlighet så ta heldre ner några mm på kolvarna.
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 10:56

Så länge man låter sitt väl fungerande k-jet sita kvar och endast addera extrasprut så funkar det helt ok, det är när man börjar blanda in saker från andra modeller det kan ställa till det. Golfmotorn har väl dessutom 140-150hk? Det är liksom samma som volvon så det ger inget att byta sprut.

Börja med extrasprut och få turbomotorn att funka, när du vill ha mer så byt sprut då. Enklare om man är nybörjare att göra en sak i taget


Golden Boy skrev:
k-jet är bättre än förgasare men effekten är begränsad, det finns idioter som använt porshe bränslehuvud och gnistat spridarna osv för att köra med några hundra hk med k-jet men det är ingenting man gör nuförtiden. det kostar mera att fixa dom sakerna än att köpa ett riktigt sprut.




Nu skriver du dumt. Du inser väl att den sortens lösning var mycket populär bara för att det inte fanns så mycket andra val. Trimma motorer var mycket dyrt förr och behöver inte gå tillbaka så långt, räcker med kanske 10-15 år så var det helt plötsligt mycket krångligare.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 11:53

Mikael skrev:
Så länge man låter sitt väl fungerande k-jet sita kvar och endast addera extrasprut så funkar det helt ok, det är när man börjar blanda in saker från andra modeller det kan ställa till det. Golfmotorn har väl dessutom 140-150hk? Det är liksom samma som volvon så det ger inget att byta sprut.

Börja med extrasprut och få turbomotorn att funka, när du vill ha mer så byt sprut då. Enklare om man är nybörjare att göra en sak i taget


Golden Boy skrev:
k-jet är bättre än förgasare men effekten är begränsad, det finns idioter som använt porshe bränslehuvud och gnistat spridarna osv för att köra med några hundra hk med k-jet men det är ingenting man gör nuförtiden. det kostar mera att fixa dom sakerna än att köpa ett riktigt sprut.




Nu skriver du dumt. Du inser väl att den sortens lösning var mycket populär bara för att det inte fanns så mycket andra val. Trimma motorer var mycket dyrt förr och behöver inte gå tillbaka så långt, räcker med kanske 10-15 år så var det helt plötsligt mycket krångligare.

Ska nog låta original sitta kvar, men ska prova en grej som jag klurat på länge.

Och det e att styra ett extra k-jet med en tryckklocka (wastegate klocka förmodligen )
Hittade en som hade gjort en sån ommbyggnad på en amason, så nu vet jag att det funkar, ska se om jag får tag på han å höra exakt vad han använde för grejer.

Borde kunna bli ett bra tillskotssprut som följer laddtrycket bra.

Nån som vet om K-jet:en stänger spridarna helt när armen är opåverkad, alltså ingen luft går igenom vågen??

Nån som vet hur tändningen fungerar på en golf GTI 16v och hur man billigast och enklast bygger om det för turbotryck (med förställning osv)


Mycket trevligt forum det här, lite synd att man bor så lång söderut ibland bara ;-)
Till överst på sidan Gå ner
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 12:05

välkommen hit..
men detta ser just nu ut som en tekniktråd, lägg upp lite bilder o så på grejorna.. Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 14:30

Här kommer lite bilder på grejerna, inte så mycket att se än så länge, hoppas jag får delarna till grenröret i veckan så tt man kan få fixat lite ;-)






Uploaded with ImageShack.us


Här ska den bo e de tänkt


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 14:58

Mikael skrev:
Så länge man låter sitt väl fungerande k-jet sita kvar och endast addera extrasprut så funkar det helt ok, det är när man börjar blanda in saker från andra modeller det kan ställa till det. Golfmotorn har väl dessutom 140-150hk? Det är liksom samma som volvon så det ger inget att byta sprut.

Börja med extrasprut och få turbomotorn att funka, när du vill ha mer så byt sprut då. Enklare om man är nybörjare att göra en sak i taget


Golden Boy skrev:
k-jet är bättre än förgasare men effekten är begränsad, det finns idioter som använt porshe bränslehuvud och gnistat spridarna osv för att köra med några hundra hk med k-jet men det är ingenting man gör nuförtiden. det kostar mera att fixa dom sakerna än att köpa ett riktigt sprut.




Nu skriver du dumt. Du inser väl att den sortens lösning var mycket populär bara för att det inte fanns så mycket andra val. Trimma motorer var mycket dyrt förr och behöver inte gå tillbaka så långt, räcker med kanske 10-15 år så var det helt plötsligt mycket krångligare.

jag var bra trött när jag skrev det där inlägget, jag menade igentligen bara att det är idiotiskt att hålla på och gnista spridare osv om man skulle göra det i dagens läge när det finns bättre lösningar.

är bränselevågen i nedersta läge så kommer det inge soppa, men så fort den går upp så matar den på en konstant stråle.

det skulle nog funka att låta en wg styra bränslevågen, så när du får laddtryck så höjer den armen till plattan och vågen. det är ju inte en helt dum ide. frågan är bara om rörelsen på wg stången är tillräckligt lång så den lyfter plattan långt nog att den ger den soppa som behövs. kanske om man kunde sätta den länge in på armen att man får en annan utväxling isf, ja det kanske kan gå Smile






Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 16:40

[/quote]


är bränselevågen i nedersta läge så kommer det inge soppa, men så fort den går upp så matar den på en konstant stråle.

det skulle nog funka att låta en wg styra bränslevågen, så när du får laddtryck så höjer den armen till plattan och vågen. det är ju inte en helt dum ide. frågan är bara om rörelsen på wg stången är tillräckligt lång så den lyfter plattan långt nog att den ger den soppa som behövs. kanske om man kunde sätta den länge in på armen att man får en annan utväxling isf, ja det kanske kan gå Smile






[/quote]

Ja de blir nog en del laborerande men jag har en kännsla att det kan funka bra ia fall.
Ska kika mer på det när jag fått volvo sprutet ;-)
Till överst på sidan Gå ner
LinusGTI
Skogenracing Large
LinusGTI


Antal inlägg : 224
Age : 34
Namn : Linus Jansson
Från : Söderfors
Kör : Volvo 740gl- 88 Skoda Octavia RS - 03
Registration date : 09-04-15

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 18:26

köp mitt ms och mina s4 kolvar så kan du åka safe sen. handlar inte om mycket pengar heller, då har du färdig härva för golf 2 1,8 gti med. kolvarna passar rakt på stakarna utan modifiering alls och gjorda för turbo. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 19 feb 2011, 20:12

Jag skulle aldrig pillat med dubbla sprut. Extrasprut funkar så pass bra så det finns ingen anledning
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimeons 23 feb 2011, 20:03

Äntligen! så har det kommit lite efterlängtade saker.
Laserskurna flänsar till Grenrör,och ett gammalt K-jet, så nu kan man få gjort nåt :-)
ska bara ha tag på en wastgate också ;-)
Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 11 mar 2011, 19:44

Så nu har de hänt lite.
Har börjat på grenröret, och på måndag ska jag hämta ut S2 kolvar med stakar.
Blir lite ändringar i settuppen, skiter i det med dubbla packningar och mellanplattan.

Här kommer lite bilder på grenröret.


Lite delar
houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Fb1201172925P898d




houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 461201173540P9dc0




houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 541201173641Pe0d1



houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 6e1201173851Pb843



houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 171201174003Pd840



houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 381201174055Pbbd6



houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 6b1201174154P16d6



houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 861201174241P8fe0
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy


Antal inlägg : 7682
Age : 43
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 11 mar 2011, 19:56

ser bra ut, man ska inte krångla till det om man inte måste Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 11 mar 2011, 20:08

Moose Boy skrev:
ser bra ut, man ska inte krångla till det om man inte måste Smile

Nä man ska ju inte de ;-) hoppas att man kan få lite mer gjort nu när man har lite grejer.
Men med hus å mycket att göra på jobbet så får de gå i den takten man hinner med ;-)
Hoppas dock att bilen ska ut å luftas lite innan sommarn ia fall..
Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimefre 18 mar 2011, 21:44

Nu e grenröret färdigt och provmonterat.
Frågan e bar vad dumpen kommer gilla läget, va tror ni?
Måste jag vrida kompressorhuset eller?


houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Eb8201193704Pc05d




houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 0d8201193927P5657




houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Ab8201194030P5a96




houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt B88201194128P7e2b




houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 5d8201194237Paf23




houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt 2b8201194336P7e0f




Till överst på sidan Gå ner
houk
Skogenracing Supreme
houk


Antal inlägg : 596
Age : 47
Namn : Håkan
Från : Brodalen/Kungshamn,Smögen
Kör : Passat 1.8T -03 BMW 525 Turbo -95
Registration date : 11-02-18

houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitimelör 26 mar 2011, 11:54

Hej!
I veckan har jag fått fräst urtag i S2 kolvarna och svetsat en oljerutur i tråget.
Nu väntar jag på nya S2 vevlager så att jag kan börja montera ihop motorn igen.
Har även skaffat en wastegate till K-jeten som ska bli extrasprut, och börjat klura på hur jag ska få ihop detta ;-)

Bilder kommer senare.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Empty
InläggRubrik: Sv: houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt   houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
houk - Golf GTI 16V -88 Turbo Projekt
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» XepeZ - Ford Sierra M30 Turbo Projekt
» Mercedes190- MB 190 2.3-8v Turbo projekt/bruksbil
» Stenmark - Bmw 318I Turbo projekt.
» Flywheel- 2,9 24v- turbo- Sonett 3 projekt
» Golf666 - Vw Golf Mk1 Turbo -75 (11.15@204km/h)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: