| TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
tfkarlsson Skogenracing Small
Antal inlägg : 26 Age : 34 Namn : Herr Karlsson Från : Enköping Kör : Sierra kombi 2,9 v6 Registration date : 09-03-11
| Rubrik: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 17:23 | |
| Jaja. Busbil till sommaren, må dom starkaste av jävlar fista mitt anus om det inte blir åka av i år. En del av er känner säkert igen den sen tidigare, investerade förövrigt i denna ädla kärra i gävle. Såhär såg den ut förut ; å fan va cool? Såhär ser den ut nu ungefär ; Spec lyder; Ms1 v3.0 för TFI KKK27. Hks-kopia WG 50mm Hks-kopia dump. (ser jävla spejsad ut) Saab 352CC @ 3.0bar spridare. Walbro 255Lph soppapump. KL-racing intercooler. 30-raders oljekyl med termostat-styrd oljefilter-sandwich. Rensad invändigt. 2 snabba stolar och en ratt i princip. Står lite halvstill i dagsläget då jag skulle behöva svetsa lite MIG, men den brann upp sist jag använde den och jag väntar nu på nya delar till den. | |
|
| |
Antal inlägg : 26 Age : 34 Namn : Herr Karlsson Från : Enköping Kör : Sierra kombi 2,9 v6 Registration date : 09-03-11
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 19:26 | |
| Tog med mig 2 polare och kopplade ms, böt spridare och började montera ner tanken inför pumpbyte. men självklart jävlas den sista bulten som vanligt och jag hade varken tigersåg eller bultsax med mig så det får vänta tills på lördag kväll.
Såg även att jag råkat böja till ena bultfästet till fuelrailen litegrann så att när jag drog i bultarna drogs spridarna ut en liten bit, så det lär styras upp ordentligt.
Tänkte slänga upp lite bilder men verkar inte funka nå vidare så det får väl vänta då antar jag. | |
|
| |
Jättemackan Skogencrew
Antal inlägg : 1564 Age : 47 Namn : Marcus Från : Karlholmsbruk Kör : 1 Bil + 1 Fård.. Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 19:30 | |
| Gött å sen en kombi få smaka i sommar!! | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 20:22 | |
| Äntligen tråd.. Hur blev det med grenröret? gjorde du om eller byggde nytt? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 20:40 | |
| - Crille skrev:
- Äntligen tråd.. Hur blev det med grenröret? gjorde du om eller byggde nytt?
Yes nu är den här, tog lite tid men tycker inte att det är så mycket värt att visa ännu. Jodå, det på turbosidan sitter där. 2 böjar och en fläns till paralellröret kvar att fästa Det på andra sidan där emot får nog ligga på hyllan då det blev precis som du sa innan jag köpte det, att det skulle bli tight med motorfästet. | |
|
| |
| |
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 20:50 | |
| - tfkarlsson skrev:
- Det på andra sidan där emot får nog ligga på hyllan då det blev precis som du sa innan jag köpte det, att det skulle bli tight med motorfästet.
Det är nog kanske enkelt att göra ett nytt fäste istället för att göra ett nytt grenrör | |
|
| |
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 21:04 | |
| - Mikael skrev:
- tfkarlsson skrev:
- Det på andra sidan där emot får nog ligga på hyllan då det blev precis som du sa innan jag köpte det, att det skulle bli tight med motorfästet.
Det är nog kanske enkelt att göra ett nytt fäste istället för att göra ett nytt grenrör Jo vars. Får bli en original-limpa på den sidan i år. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t ons 16 feb 2011, 21:45 | |
| Men gör ett nytt motorfäste, menar du har ju allt fixerat så är hur enkelt som helst. kapa och borra en 6-8mm plåt och montera på motorn (malla av orginalfästet), gör en plåt till motorkudden sen bygger du i 4-6mm plåt/plattjärn mellan tills det blir starkt och bra | |
|
| |
_Macce_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1258 Age : 34 Namn : Marcus Från : Norrköping Kör : Överladdad Ford Registration date : 07-03-23
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t tor 17 feb 2011, 02:08 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t | |
| |
|
| |
| TFKarlsson - Ford sierra kombi 2,9t | |
|