Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Problem med koppling pinto.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 14:20

Är det någon annan som haft problem med skivkoppling att det inte kopplar ur?
Kopplar inte ur när man knuffar bilen med handkraft lr med hjälp av startmotorn.
Tror fan jag hade samma problem med min Tilton ot-2 i Nissan men det löste sig när jag startade motorn.

Någon som har upplevt samma sak med en skiv koppling???
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 16:27

Man behöver någon form av kopplingsstopp eller ändrad slaglängd när det gäller flerskivit kopplingar. trycker man för långt börjar dom greppa igen. Sen om det är problemet på din låter jag vara osagt men kan vara värt att prova trycka ner kopplingen lite och se om det funkar.

Vill minnas att jag fick köpa en distans till min när jag åkte tvåskivit AP racing då urtramningslagret inte nådde fram hela vägen
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 18:41

Mikael skrev:
Man behöver någon form av kopplingsstopp eller ändrad slaglängd när det gäller flerskivit kopplingar. trycker man för långt börjar dom greppa igen. Sen om det är problemet på din låter jag vara osagt men kan vara värt att prova trycka ner kopplingen lite och se om det funkar.

Vill minnas att jag fick köpa en distans till min när jag åkte tvåskivit AP racing då urtramningslagret inte nådde fram hela vägen

Har provat att trycka ner pedalen olika långt. Jag fick svarva en 35mm distans för att den skulle nå fram.
Sen fick jag bricka ut startmotorn 16mm. Hade samma problem med min andra bil varje gång jag hade plockat ner kopplingen och satt tillbaka den.
Efter jag startade den bilen lät det illa i typ 2sek sen funkade den som vanligt igen.

Tyvärr är det inte möjligt att starta Pinto just nu och prova.

Ingen som prova med skivkoppling om den kopplar ur innan man har startat motorn???
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 20:35

Jo jag har givetvis provat och funkade alldelles utmärkt att koppla ur. Jag behövde inte göra något mer än att fixa en distans till urtrampningslagret sen funkade den bra. Dock käkade den lådor, fyra stycken på 1mil Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 21:54

Mikael skrev:
Jo jag har givetvis provat och funkade alldelles utmärkt att koppla ur. Jag behövde inte göra något mer än att fixa en distans till urtrampningslagret sen funkade den bra. Dock käkade den lådor, fyra stycken på 1mil Smile

Kan det bli så om jag råkat vända lamellen åt fel håll kanske?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 21:58

Beror på hur den ser ut iförsig. enkelskivig alltså?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 22:00

Till överst på sidan Gå ner
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimesön 19 dec 2010, 22:07

Allt verkar ju stämma med detta och jag får fram att 7mm kopplingsrörelse borde räcka.
http://www.lcengineering.com/Inst/1053126.htm
Till överst på sidan Gå ner
_-gniraz-_
Skogenracing Elite
_-gniraz-_


Antal inlägg : 2200
Age : 38
Namn : Fredrik.Z
Från : Fröslunda
Kör : ""No Control" Sierran
Registration date : 06-10-31

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimemån 20 dec 2010, 10:48

Hade liknande problem på polarens sierra den vägra koppla ur så vi rulla ut skiten och startade på en växel och härjade lite på gasen/bromsen/kopplingen och kopplingen funka kanon helt plötsligt antar att den kan låsa sig vid montering dock svårt att förstå hur när man centrerat lamell mm...
Till överst på sidan Gå ner
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimemån 20 dec 2010, 12:27

_-gniraz-_ skrev:
Hade liknande problem på polarens sierra den vägra koppla ur så vi rulla ut skiten och startade på en växel och härjade lite på gasen/bromsen/kopplingen och kopplingen funka kanon helt plötsligt antar att den kan låsa sig vid montering dock svårt att förstå hur när man centrerat lamell mm...

Nä jag fattar inte heller vad som kan vara problemet.
Jag fixar allt annat sen våldar jag lite när bilen är startad. =)
Till överst på sidan Gå ner
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimetor 23 dec 2010, 23:36

Problem med koppling pinto. Img2362v

Undra om man kan vänt översta skivan fel och om det spelar någon roll?
Lr om det går för trögt i pelarna?
Till överst på sidan Gå ner
ca18det
Skogenracing Large
ca18det


Antal inlägg : 114
Age : 42
Namn : Mattias
Från : Jönköping
Kör : 200sx/A4/Sierra
Registration date : 10-07-25

Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitimetis 04 jan 2011, 23:10

Har startat bil på pallbockar och försökt med växel i och koppling nere sen dragit handbromsen men den vill inte släppa...

Någon som vill köpa kopplingspaket???
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Problem med koppling pinto. Empty
InläggRubrik: Sv: Problem med koppling pinto.   Problem med koppling pinto. Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Problem med koppling pinto.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Koppling pinto
» koppling pinto
» vad ska jag ha för koppling till min pinto 2.0???
» Koppling på 2L pinto Sierra
» cossie koppling i pinto?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: