| Problem med koppling pinto. | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
ca18det Skogenracing Large
Antal inlägg : 114 Age : 42 Namn : Mattias Från : Jönköping Kör : 200sx/A4/Sierra Registration date : 10-07-25
| Rubrik: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 14:20 | |
| Är det någon annan som haft problem med skivkoppling att det inte kopplar ur? Kopplar inte ur när man knuffar bilen med handkraft lr med hjälp av startmotorn. Tror fan jag hade samma problem med min Tilton ot-2 i Nissan men det löste sig när jag startade motorn.
Någon som har upplevt samma sak med en skiv koppling??? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 16:27 | |
| Man behöver någon form av kopplingsstopp eller ändrad slaglängd när det gäller flerskivit kopplingar. trycker man för långt börjar dom greppa igen. Sen om det är problemet på din låter jag vara osagt men kan vara värt att prova trycka ner kopplingen lite och se om det funkar.
Vill minnas att jag fick köpa en distans till min när jag åkte tvåskivit AP racing då urtramningslagret inte nådde fram hela vägen | |
|
| |
Antal inlägg : 114 Age : 42 Namn : Mattias Från : Jönköping Kör : 200sx/A4/Sierra Registration date : 10-07-25
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 18:41 | |
| - Mikael skrev:
- Man behöver någon form av kopplingsstopp eller ändrad slaglängd när det gäller flerskivit kopplingar. trycker man för långt börjar dom greppa igen. Sen om det är problemet på din låter jag vara osagt men kan vara värt att prova trycka ner kopplingen lite och se om det funkar.
Vill minnas att jag fick köpa en distans till min när jag åkte tvåskivit AP racing då urtramningslagret inte nådde fram hela vägen Har provat att trycka ner pedalen olika långt. Jag fick svarva en 35mm distans för att den skulle nå fram. Sen fick jag bricka ut startmotorn 16mm. Hade samma problem med min andra bil varje gång jag hade plockat ner kopplingen och satt tillbaka den. Efter jag startade den bilen lät det illa i typ 2sek sen funkade den som vanligt igen. Tyvärr är det inte möjligt att starta Pinto just nu och prova. Ingen som prova med skivkoppling om den kopplar ur innan man har startat motorn??? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 20:35 | |
| Jo jag har givetvis provat och funkade alldelles utmärkt att koppla ur. Jag behövde inte göra något mer än att fixa en distans till urtrampningslagret sen funkade den bra. Dock käkade den lådor, fyra stycken på 1mil | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 21:54 | |
| - Mikael skrev:
- Jo jag har givetvis provat och funkade alldelles utmärkt att koppla ur. Jag behövde inte göra något mer än att fixa en distans till urtrampningslagret sen funkade den bra. Dock käkade den lådor, fyra stycken på 1mil
Kan det bli så om jag råkat vända lamellen åt fel håll kanske? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 21:58 | |
| Beror på hur den ser ut iförsig. enkelskivig alltså? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 22:00 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. sön 19 dec 2010, 22:07 | |
| | |
|
| |
_-gniraz-_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2200 Age : 39 Namn : Fredrik.Z Från : Fröslunda Kör : ""No Control" Sierran Registration date : 06-10-31
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. mån 20 dec 2010, 10:48 | |
| Hade liknande problem på polarens sierra den vägra koppla ur så vi rulla ut skiten och startade på en växel och härjade lite på gasen/bromsen/kopplingen och kopplingen funka kanon helt plötsligt antar att den kan låsa sig vid montering dock svårt att förstå hur när man centrerat lamell mm... | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. mån 20 dec 2010, 12:27 | |
| - _-gniraz-_ skrev:
- Hade liknande problem på polarens sierra den vägra koppla ur så vi rulla ut skiten och startade på en växel och härjade lite på gasen/bromsen/kopplingen och kopplingen funka kanon helt plötsligt antar att den kan låsa sig vid montering dock svårt att förstå hur när man centrerat lamell mm...
Nä jag fattar inte heller vad som kan vara problemet. Jag fixar allt annat sen våldar jag lite när bilen är startad. =) | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. tor 23 dec 2010, 23:36 | |
| Undra om man kan vänt översta skivan fel och om det spelar någon roll? Lr om det går för trögt i pelarna? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. tis 04 jan 2011, 23:10 | |
| Har startat bil på pallbockar och försökt med växel i och koppling nere sen dragit handbromsen men den vill inte släppa...
Någon som vill köpa kopplingspaket??? | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Problem med koppling pinto. | |
| |
|
| |
| Problem med koppling pinto. | |
|