Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Koppling pinto

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
partyvan
Skogenracing Small

Antal inlägg : 18
Namn : Pasi R
Från : mantorp
Kör : sierra
Registration date : 10-07-12

Koppling pinto Empty
InläggRubrik: Koppling pinto   Koppling pinto Icon_minitimelör 30 okt 2010, 00:59

Hej allihop har precis fått ihopp min sierra turbo med 9000 turbo och spridare går gött som fan men har uppstått ett litet problem och det är att kopplingen har börjat slira lite på 3an.
Har sökt på forumet vilken koppling man ska använda och eftersom detta är ett budget bygge som inte får kosta så mycket så är inte sinterlamell intressant just nu.
Har för mig att någon sa till mig att kan kan plocka lamell från saab 900 stämmer det sen började jag fundera på om opel omega 3000 12v lamell passar saken är den att jag har en omega 3000 motor liggande därför det skulle va bra om det fungera?
Annars är det väl bara köpa sinter på dalhems i värsta fall.
Finns det någon bra tryckplatta såm går att använda?
Tacksam för snabba svar vill ut och Koppling pinto Rita
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

Koppling pinto Empty
InläggRubrik: Sv: Koppling pinto   Koppling pinto Icon_minitimelör 30 okt 2010, 02:39

1500kr för en sinter är inga pengar alls när man trimmar bilar så det skulle jag satsat på om ingen annan här har någon sniklösning såklart Smile

https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
partyvan
Skogenracing Small

Antal inlägg : 18
Namn : Pasi R
Från : mantorp
Kör : sierra
Registration date : 10-07-12

Koppling pinto Empty
InläggRubrik: Sv: Koppling pinto   Koppling pinto Icon_minitimelör 30 okt 2010, 11:49

Ne 1500:- är igentligen inga pengar för en sinter men hela bilen med inköp av delar och allt har gått på 1500:- så då känns det lite dyrt eftersom man inte vet hur länge motorn håller.
Sen så har jag andra projekt som jag prioriterar högre som pengarna får gå till ex min 244 som det ska i en v70tdi maskin och min tomma 242 karros som det ska i saab turbo motor i.
Därför jag vill ha en snik lösning på det hela
Grey
Skogencrew
Grey

Antal inlägg : 2023
Namn : Jocke
Från : 08-land
Kör : Ford P100
Registration date : 06-10-30

Koppling pinto Empty
InläggRubrik: Sv: Koppling pinto   Koppling pinto Icon_minitimesön 31 okt 2010, 02:22

Lägg orginalkoppling i colabad. Det hjälper ett tag, men ska du ha en hållbar funktion är det inte budgetbygge som gäller!
http://www.racemovie.se
Mikael
Skogencrew
Mikael

Antal inlägg : 15246
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Koppling pinto Empty
InläggRubrik: Sv: Koppling pinto   Koppling pinto Icon_minitimesön 31 okt 2010, 08:42

Du måste hitta en tryckplatta som är starkare. Möljigt att saabs tidiga turboplatta funkar bra (175hk) Spelar ingen roll vilken organisk lamell du tar dom håller lika dåligt endå, dessutom ska splinesen passa mot fordlådan.
http://www.skogenracing.com
Sponsored content

Koppling pinto Empty
InläggRubrik: Sv: Koppling pinto   Koppling pinto Icon_minitime

Koppling pinto
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» koppling pinto
» vad ska jag ha för koppling till min pinto 2.0???
» cossie koppling i pinto?
» Problem med koppling pinto.
» Koppling på 2L pinto Sierra

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: