| Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
NIKKELICIOUS Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. sön 28 nov 2010, 18:00 | |
| Godkväll!
Tankmätare å Tripmätare fungerar inte så nu vet ni att det är svårt att hålla koll på soppan.. Men, Tror det vart soppatorsk, Märkte ingenting på vägen hem från affären, men sen när jag skulle ut en sväng till så vela han bara gå ett tag, Rörde jag gasen så dog den, Med Choke så gick han en stund sen dog han, Så misstänker att såsen tog slut..
Slängde i ca 5 liter ny soppa och skulle starta men startar fan inte.. Är det för liten mängd soppa som jag lagt i eller vad kan det vara? :S
Sen hur fixar man tankmätaren på 740? Standardfel på dessa.. Yakasimätare eller hur det stavas..
Mvh Niklas. | |
|
| |
EMeizter Skogenracing Large
Antal inlägg : 165 Age : 32 Namn : Elof Från : örebro Kör : de som finns tillgängligt Registration date : 10-08-25
| Rubrik: Sv: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. sön 28 nov 2010, 18:40 | |
| på min gamla 740 gärdesbil, fick jag dra bort soppaslangen till förgasarn, och suga fram soppa å sen sätta tillbaka slangen när jag fått soppatorsk... pröva det vettja:) | |
|
| |
Noxx Skogenracing Large
Antal inlägg : 293 Age : 38 Namn : Thommy Från : Gävle Kör : BMW! Registration date : 08-11-10
| Rubrik: Sv: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. sön 28 nov 2010, 18:58 | |
| Angående tankmätaren..
Antingen är lödningarna dålig bak till på mätarhuset till bränslemätaren. Eller så är det givaren som sitter på tankarmaturen som gett upp. På dom äldre brukar armaturen vara gjord av metall och rosta sönder istället för som det är på dom lite nyare årsmodeller så är den gjord av plast. Så vill du ha en fungerande tankmätare så får du ta och leta reda på en armatur i plast med fungerande givare att byta till.
Angående varför den inte startar..
Testa startgas.. Kolla det lilla bränslefiltret som sitter strax innan förgasaren om det kommer soppa där. Om det inte kommer något där så ta bort slangen från filtret och sug fram lite soppa. Vill den ändå inte så öppna tanklocket och lyssna om du hör pumpen samtidigt som någon vrider av och på tändningen
Om det nu är en B230A.. fanns som E också med mekaniskinsprutning.
Senast ändrad av Noxx den sön 28 nov 2010, 19:12, ändrad totalt 3 gånger | |
|
| |
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: Sv: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. sön 28 nov 2010, 19:04 | |
| Hade lös instrumentpanelen å kollade runt, Såg bra ut i lödningar osv... Så gissar också på armaturen.. :/ Kostar en sådan? | |
|
| |
Noxx Skogenracing Large
Antal inlägg : 293 Age : 38 Namn : Thommy Från : Gävle Kör : BMW! Registration date : 08-11-10
| Rubrik: Sv: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. sön 28 nov 2010, 19:06 | |
| Uppdaterade mitt inlägg Jadu.. tradera brukar det finnas för 500-1000kr. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. sön 28 nov 2010, 19:14 | |
| Okej ang lödningar.. Är det bak på instrumenthuset du menar? Där plasten med alla ledningar går? ? | |
|
| |
Noxx Skogenracing Large
| |
| |
| Rubrik: Sv: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. sön 28 nov 2010, 19:49 | |
| på min bakom tankmätare sitter det med 3 skruvar i kretsledningarna, Släppte på dem å kikade men såg inget fel så drog dit allt igen.. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. | |
| |
|
| |
| Volvo 740 GL -85 Startar inte efter misstänkt soppatorsk.. | |
|