Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Start mapp till min amazon!!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
sarja88
Skogenracing Small
sarja88


Antal inlägg : 3
Age : 35
Namn : Tony
Från : Södertälje
Kör : Amazon 66 Racing
Registration date : 10-11-11

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimetor 11 nov 2010, 21:43

shenare är ute efter en start mapp till min bil så jag ser att allt lirar då jag ska göra motor renovering direkt efter..

motorn är en b230 FK med 850 cc spridare(lågohm) 19T agg och bosch 044 pump 16v enem kam o mira frästa ventiler.. lite smått o gott haha så undrar om någon har en mapp som kan passa till det här..

har hålt på i flera dagar och har bara lyckats få gnista på 2ans o 4ans stift haha
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/sarja88
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimetor 11 nov 2010, 21:47

sarja88 skrev:
shenare är ute efter en start mapp till min bil så jag ser att allt lirar då jag ska göra motor renovering direkt efter..

motorn är en b230 FK med 850 cc spridare(lågohm) 19T agg och bosch 044 pump 16v enem kam o mira frästa ventiler.. lite smått o gott haha så undrar om någon har en mapp som kan passa till det här..

har hålt på i flera dagar och har bara lyckats få gnista på 2ans o 4ans stift haha

Först. Är det ms ? Sen om boxen är ny ska det finnas en start mapp som man kan utgå i från Smile Vilken mappsensor har du?
Till överst på sidan Gå ner
sarja88
Skogenracing Small
sarja88


Antal inlägg : 3
Age : 35
Namn : Tony
Från : Södertälje
Kör : Amazon 66 Racing
Registration date : 10-11-11

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimefre 12 nov 2010, 16:05

ja det är ms 1 v3.0 den mappen gör så bara 2 st stift tänder 4 bars mappsensor haha:D
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/sarja88
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimefre 12 nov 2010, 17:04

sarja88 skrev:
ja det är ms 1 v3.0 den mappen gör så bara 2 st stift tänder 4 bars mappsensor haha:D

Men om du kollar ms tråden så har du grunden där. jag använde mig av den och min startade Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimefre 12 nov 2010, 17:14

Berätta mer om vad du har för typ av trigger etc. Har du korrekt varvtal?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Joel
Skogenracing Supreme



Antal inlägg : 533
Age : 34
Namn : Joel
Från : Norrhult, Småland
Kör : Golf GTI 16v -89, Ford Sierra -88
Registration date : 10-03-06

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimefre 12 nov 2010, 18:37

Hedin_ skrev:
sarja88 skrev:
shenare är ute efter en start mapp till min bil så jag ser att allt lirar då jag ska göra motor renovering direkt efter..

motorn är en b230 FK med 850 cc spridare(lågohm) 19T agg och bosch 044 pump 16v enem kam o mira frästa ventiler.. lite smått o gott haha så undrar om någon har en mapp som kan passa till det här..

har hålt på i flera dagar och har bara lyckats få gnista på 2ans o 4ans stift haha

Först. Är det ms ? Sen om boxen är ny ska det finnas en start mapp som man kan utgå i från Smile Vilken mappsensor har du?


Ska inte alls ligga någon startmapp i den. Är ju bara om man t.ex köpt boxen av Mofid eller någon annan som vet vilken setup man har med trigger , tändning, cylinderantal, spridarstorlek mm som man kan lägga in en startmapp.
Till överst på sidan Gå ner
sarja88
Skogenracing Small
sarja88


Antal inlägg : 3
Age : 35
Namn : Tony
Från : Södertälje
Kör : Amazon 66 Racing
Registration date : 10-11-11

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimefre 12 nov 2010, 23:03

japp boxen är köpt av mofid.. men han sa att grundmappen inte alltid funkade..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/sarja88
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitimelör 13 nov 2010, 03:53

det var ju det jag menade.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Start mapp till min amazon!! Empty
InläggRubrik: Sv: Start mapp till min amazon!!   Start mapp till min amazon!! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Start mapp till min amazon!!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» ms volvo 940 ms start mapp o ställa in
» mapp till b230 sugis
» Hjälp med mapp till bmw 325 turbo och megasquirt
» AKUT Behov av grund mapp till BMW M50B25 MS1 V3
» Mapp M50B25

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: