Phoenix Skogenracing Small
Antal inlägg : 16 Registration date : 07-01-29
| Rubrik: Byte till större ventilerade skivor i fram. Taunus 17m tis 01 maj 2007, 20:57 | |
| Tja. Nu har det blivit dags att byta till större och ventilerade skivor fra på min gamel taunus.
Hur bär man sig åt för att utföra ett sådant ingrepp? Kan man ta framvangns detaljer från scorpio eller nåt? Någon som vet? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Byte till större ventilerade skivor i fram. Taunus 17m tis 01 maj 2007, 21:04 | |
| kan bli rätt bökigt. Du får kolla hur skivan ser ut och titta om det finns nån bil som har liknande utseende fast större och modifiera skivan så den passar. med större skiva måste du flytta oket eller byta ut det. Lämpligt med en slags adapter i grov plåt Här har jag för att få på Sierra ok och sierra skivor på Capri t.ex (Ej borrade och gängande på bild) | |
|
| Rubrik: Sv: Byte till större ventilerade skivor i fram. Taunus 17m tis 01 maj 2007, 21:37 | |
| aha ok.... så du har gjort adaptrar till det....hade jag inte tänkt på... Men det är inga problem då jag kör en laser skärmaskin på jobbet...hehe.... problemet är juh att hitta någon som kan tänkas passa--...vet att mekonomen brukar ha mått o grejjor på deras hemsida när man kollar på skivor..... | |
|
| Rubrik: Sv: Byte till större ventilerade skivor i fram. Taunus 17m sön 18 nov 2007, 21:08 | |
| tanken slog mig att bytaut framvagnen till en scorpio framvagn! måste juh vara det ultimata om nu någon vet måtten mellan framhjulen på dem? | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Byte till större ventilerade skivor i fram. Taunus 17m | |
| |
|