| Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. | |
|
+8WTB Henka_ Awpelqvist Hansson Pearly Mikael JBlom Hemgren* 12 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Hemgren* Skogenracing Medium
Antal inlägg : 97 Age : 38 Namn : Hemgren Från : Gävle Kör : Audi s4 Bi-Turbo Quattro Registration date : 07-12-16
| Rubrik: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 19:52 | |
| Tja Tyvär mkt text i början för att gå igenom starten lite snabbt DET Hela började jag Oktober 2009. Hitta en Evo lååångt UPP i Sverige , efter mkt om och men SÅ skulle vi mötas i Ö-vik för ATT göra affär ( Halva Vägen var ). Bilen va fin i och utvändigt , men den tröck ur sej olja i backboxarna till veven.Så Väl hemma i garaget löft jag ur motorn och bytte ALLA tätningar and packningar.Efter en Stund så var den Klart för start.Men tröck ända ur sej olja under körning.Misstänkte nått värre en tätningarna.Ur Med motorn och A rev Allt hitta 4 spräckta kolvar Wee VAD glad JAG blev : P Köpte en motor av Ivar (matte här i Gävle ) Smidd motor, blev 20G turbo BTR å Annan pump. Ladda 1,6 bar å funka kanon i 900 mil både på Race och lite gata ( Brucksbil ) Sen Börja Alla problem , slutade MED tändproblem och spikning på en cylinder . En kolv spika Sönder . När JAG köpte den: Orginal Första Bygget ca 380 hk Börja Bygga smidd NY Maskin men tröttna och sålde i väg allt.Blev Lite sugen på lite vassare Maskin. Slutade med att det blev 714Whp och 784Wnm då satte mitt 3"avgas stopp för mer effekt (Bänknings papper kommer) En snabbgenom gång iaf Bilder kommer MOTOR SPEC LÄNGRE NER PÅ SIDA 1
Senast ändrad av Hemgren* den tor 23 sep 2010, 22:35, ändrad totalt 6 gånger | |
|
| |
Antal inlägg : 97 Age : 38 Namn : Hemgren Från : Gävle Kör : Audi s4 Bi-Turbo Quattro Registration date : 07-12-16
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 19:55 | |
| Får ursäkta att google översätter halva texten så allt ser ut som att jag är mongo på att stava | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 20:39 | |
| Haha är väl bara skriva om på svenska det. Ska bli riktigt intressant att se vad bilen presterar sen när det lirar. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 21:25 | |
| Ja det här duger inte, går ju fan knappt att läsa | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 21:33 | |
| Haha jag försöker fixa till det men datorn är helt störd.Tror jag gör det på andra datorn.,Hoppas ni kan ha lite överseende så länge Dock fattar jag inte hur man får till de där med bilderna? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 21:51 | |
| Så här ser den ut i dag iaf Fast rentvättad [/url] Så nu kanske man kan läsa det iaf,Ska bara nörda mej in lite mer i de här med att posta bilder så kanske det kan bli en halv vettig tråd till slut.Kommer uppdatera den innom väldigt snar framtid.Då den ska bänkas om efter Turbo byte och bygga nytt avgas system i 3,5" Men just nu letar jag nån som kan gradera och nolla mina kammar och ställbara dreven då dom har lyckats vridit sej fast det va momentdraget.har ju inget garage för stunden och inge verktyg til att fixa detta | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 22:21 | |
| ska bli jäkligt kul å se bilen när du fått allt och lira bra | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 22:32 | |
| - Pearly skrev:
- ska bli jäkligt kul å se bilen när du fått allt och lira bra
Jaa nästa säsong ska det fan funka hoppas jag Blir ju ny snurra nu,nytt avgas hela vägen ny mappning och målet blir då 750 hk på hjulen.Och ser ingen omöjlighet i detta Har ju bara kört på 1,3 bars laddtryck i år plus att insugskammen har stått fel | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. tor 23 sep 2010, 22:46 | |
| Här kommer motor Spec:en,Lite mkt klotter i början av tråden för att få ihop det men Botten. Eagel vevstakar Wiseco kolvar Stressborrat, linehonat och deckat block Slipad och viktbalanserad vevaxel ARP-bultat vevöverfall och vevstakar ACL Race Ramlager ACL Race Vevlager Kapade/bortplockade balansaxlar Toppen Oljecatchtank med 10 mm vevhusvent 5-lagers Stålpackning Orginal toppbultar (Hade ARP förr) Brian Crower Fjädrar och titan-retainers HKS 280 kammar Avgas/insug HKS ställbara kamdrev Fullflödesportad topp Radiefrästa säten Blueprintade förbränningsrum 3 mm lyftare ÖD ventiler avgas/insug Inconel avgas Soppa system/Tändning Powerflow BTR me AN kopplingar BOSCH 1680CC spridare Ombyggd orginal-Fuelrail (För att passa spridarna) Restriktorinsug med 12Liters plenum (Robban som byggt) Volvo 850 Gasspjäll 3" 10 mm stålomspunnen soppaslang, 8 mm retur BOSCH 044 x 2 Soppapumpar + 1 st BOSCH 040 i tanken 4 lit Catchtank Vi-pec sprut med USB Vag 1,8T spolar Avgas sidan Precision SC6262 Turbo Grenrör 42 mm svartstål (Robban som gjort) Tial 44 Wastegate med Öppet rör 3,5" downpipe och 3" där efter. Innovate LC-1 Bredbandslambda kopplat till sprutet 4-pucks ofjädrad ACT Sinterlamell å hård platta med dubbla fjädrar (Moddad av Robban) Koyo Kylare, igensvetsad påfyllning, kylsystem med riktigt expantionskärl från vag 3,5" Intercooler 3" tryckrör 714whp och 784wnm med 1,9 bar dock inte färdig mappad/bänkad. 1,35Bar - 524Whp (Denna kör jag på,Ej mappad,grund ladd) 1,6 Bar- 660Whp (Lilla mappen) 1,9Bar - 714 (Stora mappen) Launch controll - 6000Varv 1,8 Bar (Dödar drivlinan) Nyrenoverad låda med Svettsad mittdiff Ralli Art Diff EXTRA SAKER Antilagg Launch Controll | |
|
| |
Hansson Skogenracing Large
Antal inlägg : 167 Age : 40 Namn : PeterHansson Från : Sandviken Kör : Byter ofta... Registration date : 09-10-20
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 06:13 | |
| Kul projekt! Såna bilar gillar jag. Har du kört nå tider me bilen? | |
|
| |
Awpelqvist Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Age : 34 Namn : Äpplet Från : Luleå Kör : snabbt och bestämt Registration date : 09-06-06
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 08:10 | |
| men vf kör du original toppbultar då du tidigare hade arp? | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 12:30 | |
| fan var de dax med en tråd för oljebrännaren med =) hehe. nä hoppas på mindre strul nästa sommar då och en turbo som håller. | |
|
| |
WTB Skogenracing Large
Antal inlägg : 175 Age : 40 Namn : Tobias Från : Torsby Kör : Allt möligt Registration date : 10-01-19
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 13:30 | |
| Trevlit projekt Tycker polarens Evo 1 med nån Kines 16G går bra på 1,6 med GizmoChip etc men den här måste va brutalt hårig,Dom varvar ju så sinnesjukt mycke Hoppas på film framöver om de finns | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 16:41 | |
| - Awpelqvist skrev:
- men vf kör du original toppbultar då du tidigare hade arp?
Tja För att i förra maskinen Som byggdes med ca 400Whp i Robbans bil så borrade ARPn ner sej i godset i toppen,så nu provar jag om orginalen som kan sträcka sej lite.Så kanske man slipper att skrota en till topp bara för att bultarna inte rör sej utan borrar ner sej i toppen ist Dock så prövar jag detta denna säsong och funkar det så kör jag så nästa år också - Hansson skrev:
- Kul projekt! Såna bilar gillar jag.
Har du kört nå tider me bilen?
Tackar,Joodå trevliga biler detta trotts alla strul. Nej tyvär inga tider då jag bara kört på grundladd denna sommar för att se vad som funkar och inte funkar.Sen har min Turbo vart dålig nästan hela tiden.Så ny sån ska monteras.Sen försöka få vara med i G-tech kriget | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 17:15 | |
| #1 eller sälj | |
|
| |
Awpelqvist Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Age : 34 Namn : Äpplet Från : Luleå Kör : snabbt och bestämt Registration date : 09-06-06
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 17:27 | |
| aha då förstår jag men var det med brickor det? de va något mupp huvud som hade dragit 8.8 härdade sexkants bult i min topp UTAN brickor och tro det eller ej men de hade både sträckt sig och borrat i blocket! men nu när de sitter original med brickor så hardom inte borrat ner sig något alls! | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. fre 24 sep 2010, 21:13 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. lör 25 sep 2010, 20:05 | |
| Nästa vecka ska bilen in till Alutech för att gradera kammarna,Sedan börjar det byggas ett 3,5" Avgas med 4" Downpipe.Troligen blir det i rostfritt men skulle vara fränt att pröva bygga i Aluminium? Bilder kommer | |
|
| |
brains Skogenracing Small
Antal inlägg : 25 Age : 36 Namn : Janne Från : Gävle Kör : R33 Registration date : 10-09-26
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. sön 26 sep 2010, 10:19 | |
| Jag tar med kvasten och sopsäcken till racen | |
|
| |
Matte Skogenracing Large
Antal inlägg : 150 Age : 40 Namn : Matte Från : Sandviken Kör : VW Registration date : 08-10-20
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. sön 26 sep 2010, 10:54 | |
| - Hemgren* skrev:
- Nästa vecka ska bilen in till Alutech för att gradera kammarna,Sedan börjar det byggas ett 3,5" Avgas med 4" Downpipe.Troligen blir det i rostfritt men skulle vara fränt att pröva bygga i Aluminium? Bilder kommer
Det är alldeles för låg smälttemp på alu för att det ska hålla. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. sön 26 sep 2010, 11:02 | |
| - Matte skrev:
- Hemgren* skrev:
- Nästa vecka ska bilen in till Alutech för att gradera kammarna,Sedan börjar det byggas ett 3,5" Avgas med 4" Downpipe.Troligen blir det i rostfritt men skulle vara fränt att pröva bygga i Aluminium? Bilder kommer
Det är alldeles för låg smälttemp på alu för att det ska hålla. Haha joo men skulle varit fränt att pröva på de Blir rostfritt hela vägen. | |
|
| |
Henning_J Skogenracing Large
Antal inlägg : 253 Age : 36 Namn : johan Från : gävle Kör : BMW! Registration date : 07-12-26
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. sön 26 sep 2010, 12:04 | |
| Jag den blir nog färdig sen sommar nästa år ne men allvarligt talat kika in på jobbet om du behöver nå hjälp:) | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. | |
| |
|
| |
| Hemgren* - Mitsubishi Evo III Urspårningen. | |
|