| Mitsubishi galant konvertering ... ? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Martin_pinto Skogenracing Large
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 11:58 | |
| tjenare tjenare. Jag har haft lite funderingar kring att turbokonvertera en mitsubishi galant. Jag har tänkt på det länge och jag har själv inte kommit på någon anledning till att det ska skapa problem. Jag har i och för sej inte fått fram allt för mycket info på motorn t ex bränsletryck, spridarstorlek osv. Men sprutet går ju alltid att ändra på Motorn är ganska pigg orginal dessutom. utrymme är absolut inga problem på en sån och jag vet av erfarenhet att det inte är för krångligt att skruva med heller. Om ni vet något på dom här bilarna som kan skapa problem så skulle jag vilja ha reda på det om inte annars så skulle jag vilja veta vad ni tycker om min idé | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 12:02 | |
| De problemet ja ser är att de är en rätt stor bil med framhjulsdrift= kan bli tråkigt men beror på helt på vad man e ute efter..
Har du googlat frågan för tror de finns rätt många som gjort saker med dom där.. | |
|
| |
Antal inlägg : 118 Namn : Martin Björklund Från : Gävle men pluggar i Arjeplog Kör : för lite Registration date : 07-10-11
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 12:25 | |
| jo jag har googlat, men dom enda jag har hittat har varit nyare modellen, den jag tänker på är 7:de generationen (93:a)
Och dom flesta som har konverterat har tagit grejer från eclipse och andra galant modeller. Jag skulle vilja vara ensam om mitt och att man har gjort det själv liksom om du förstår vad jag menar
Det med storleken tycker jag bara är bra små bilar är inget för mig, jag vill ju liksom inte ha hur mycke hästar som helst utan bara en liten effektökning och om man vill så kan man skruva wastegate å få lite till. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 12:27 | |
| Inte så mycket att fundera på. Gör som oss andra, bygg och se om det håller | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 13:28 | |
| jo men de är ju lite dyra grejer å hålla på med de är ju det som är grejen. men men de löser sig s han som sket i badkaret | |
|
| |
Henrik Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 1669 Age : 36 Namn : Henrik Från : land Kör : Nissan och Ford Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 13:56 | |
| Inte kan väl en reservdels bil va allt för dyr ? Kopplingen skulle jag tippa på att inte kommer hålla allt för länge... | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 14:23 | |
| ska man inte ha nå jätte effekter o gör saker själv behöver de inte springa iväg så mycket så kör på.. De där du skrev o wastegate va roligt, tänk om de va så enkelt jämt | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? ons 09 jul 2008, 20:46 | |
| Jepp...man veit ju inte innan man prövat...allt håller väl för åtminstone 0.5 bar. Kör på bara | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? tor 10 jul 2008, 17:00 | |
| ja tack för tipsen då grabbar | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Mitsubishi galant konvertering ... ? | |
| |
|
| |
| Mitsubishi galant konvertering ... ? | |
|