| 2,9 maskin tickar | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Peter_A Skogenracing Small
Antal inlägg : 31 Age : 35 Namn : Peter Från : Säter Kör : Sierra Registration date : 09-07-06
| Rubrik: 2,9 maskin tickar fre 03 sep 2010, 09:36 | |
| tjena! tänkte höra om nån har nå erfarenhet om 2,9 v6an. har precis startat upp en sån maskin och den "tickar" mycket. troligtvis ventilknack. nån som vet nåt om det är vanligt att kam eller vippor kan bli dåliga och låta illa? Mvh Peter | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar fre 03 sep 2010, 10:15 | |
| har man inte bytt olja så ofta och bara kört så slits grejorna fortare. som tex exempel på en starlet jag fick nyligen där kamaxeln är helt nerslipad så det knackade styggt och bilen var slö. vippor och sånt behövs justeras ganska ofta om man kör hårt och även vid normal lång körning så det kanske är så enkelt som att dom aldrig är justerade på din maskin. har inte full koll på v6an men jag antar att det är justerbart och inte hydraliska eftersom motorn är en gammal konstruktion.
| |
|
| |
Antal inlägg : 31 Age : 35 Namn : Peter Från : Säter Kör : Sierra Registration date : 09-07-06
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar fre 03 sep 2010, 12:58 | |
| Ja precis. jag har justerat ventilerna, dom stog ganska fel men det blev inge bättre med "tickandet" nå. den känns inte tokslö nå iaf. visseligen har jag precis satt i den i bilen och vet inte riktigt hur den gått tidigare. funderade på om nån visste vad som skulle tänkas vara dåligt eller har varit med om det också. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar fre 03 sep 2010, 20:48 | |
| nån som vet om att det är vanligt att vippor eller kam blir dålig på såna här maskiner? ni är på skogenracing har ju hålt på med dom maskinerna en del tack på förhand | |
|
| |
Wike Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 664 Age : 33 Namn : Wike Från : Gävle Kör : Kanske inte som alla andra? Registration date : 08-07-02
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar lör 04 sep 2010, 00:42 | |
| Det är hydrauliska lyftare på 2,9:an, så att justera ventilerna kanske inte är det bästa alternativet eftersom dom är självjusterande | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar lör 04 sep 2010, 10:58 | |
| Har aldrig haft problem med slamrande ventiler på en sådan. Skulle tro att din motor är riktigt dåligt skött isåfall för det är sällan kam och liknande slits ut | |
|
| |
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar lör 04 sep 2010, 21:00 | |
| okej tack så mkt för svar:D är det verkligen hydrauliska lyftare på 2,9an ? isf sitter dom nere vid kammen då ? det är ju stötstänger på den moton. motorn är från -89 kan ju vara som mikael säger att motorn varit dåligt skött. | |
|
| |
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar mån 06 sep 2010, 16:56 | |
| Jag har haft några 2.9or som har tickat/slamrat i lyftarna, och det är ganska vanligt faktiskt. Jag körde många mil med detta, och har inte märkt någon försämring av effekt eller maskinella skador. Lyftarna är inte gratis, men man kan ta isär dom och rengöra, det brukar hjälpa. Tyvärr måste man lyfta topparna för att göra det, så man kanske klarar sig med lite tickande. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar tis 07 sep 2010, 13:11 | |
| Okej. Tack så mkt för hjälpen allihopa | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: 2,9 maskin tickar | |
| |
|
| |
| 2,9 maskin tickar | |
|