Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau

Gå ner 
+16
ogge
lajnuseriksson
Andy_B
Mese_Jonas
328Rikard
ander3on
evojenza
Mikael
NIKKELICIOUS
Pearly
Eriksson
Henka_
Golden Boy
Crille
Hedin_
Turboglöggen
20 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
FörfattareMeddelande
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 07 nov 2010, 21:54

Han litade inte på mina ord om att han måste ta från kollektorn så han har fått vänta på svar på sävargänget (dom sa samma sak som mig) Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
ogge
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 479
Namn : Oscar
Från : Salbohed
Kör : Bil?
Registration date : 08-11-16

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 07 nov 2010, 22:35

haha inte lätt när folk inte vill lyssna.
man brukar bli varse det i slutändan
Till överst på sidan Gå ner
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimemån 08 nov 2010, 03:00

Mikael skrev:
Han litade inte på mina ord om att han måste ta från kollektorn så han har fått vänta på svar på sävargänget (dom sa samma sak som mig) Smile


Om du tittar så la jag upp de samtidigt om jag inte minns fel? Sedan är det ju alltid bra med åsikter/ erfarenheter från mer än 1 håll.
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimemån 08 nov 2010, 09:35

Turboglöggen skrev:
Mikael skrev:
Han litade inte på mina ord om att han måste ta från kollektorn så han har fått vänta på svar på sävargänget (dom sa samma sak som mig) Smile


Om du tittar så la jag upp de samtidigt om jag inte minns fel? Sedan är det ju alltid bra med åsikter/ erfarenheter från mer än 1 håll.

Men faktiskt, det är ganska lätt. Dra från kollektorn, inge mer med det. Om det är så att du har byggt dit grenrör så du inte får på nån wg så får man bygga om :)Lika bra att göra det 100%, sen är det som micke säger och dem andra att det finns en risk att laddet kan skena...
Till överst på sidan Gå ner
ogge
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 479
Namn : Oscar
Från : Salbohed
Kör : Bil?
Registration date : 08-11-16

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimemån 08 nov 2010, 10:31

fast det är ju ganska fjolligt med ett grundtryck under 2bar
hade så på min 740 Cool
Till överst på sidan Gå ner
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 19:12

Sådär nu har jag börjat på insuget, kommer en bild här, kom gärna med synpunkter. Tilloppet kommer till undertill sen!


940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 28jfvyw
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 19:55

Tror det flödesmässigt blir bäst om du har böjar på dina runners, då kan du ha trattar om du så vill utan att krångla till det. Framför allt blir det snyggare Smile Tycker väl igentligen du skulle göra om grenröret också, inte för att det är dåligt men inte lika snyggt som ett grenrör där rören följer varandra

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 8vnydesign
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 20:27

Mikael skrev:
Tror det flödesmässigt blir bäst om du har böjar på dina runners, då kan du ha trattar om du så vill utan att krångla till det. Framför allt blir det snyggare Smile Tycker väl igentligen du skulle göra om grenröret också, inte för att det är dåligt men inte lika snyggt som ett grenrör där rören följer varandra

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 8vnydesign


Okej. Låter nog grenröret va som de är. Möjligtvis om jag gör nåt åt de senare. Som de är nu så år det 45 gradiga snitt på rören. Kapa rakt och på med 45 gradiga böjar? Finns de rostfria trattar att köpa som jag svetsar på bara?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 20:37

Du ska inte tänka så, antingen gör man det rätt nu eller så gör man inget alls. Det är ytterst sällan någon faktiskt gör om grenröret i efterhand. Och tänk så här. Bygget kanske stannar av eller du säljer av en annan orsak. Gör du ett riktigt snyggt rostfritt grenrör nu får du igen pengarna. Gör du ett som kräver modifieringar eller som är allt för byngligt blir det svårt att få pengar.

Köp två 90graders böjar och kapa så du får 45 grader så har du lösningen, trattar vet jag inte men går säkert att hitta nån som vill pressa i rf åt dig
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 21:19

Ja du har säkert rätt. Men nu är det som de är och vist skulle man kunna göra ett nytt men allt kostar ju pengar. Har du provat samma motor med och utan trattar? Har du nån erfarenhet på runners, Hur respons blir när dom är så långa som i mitt läge? Har 42 mm runners och 80 mm spjäll.
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 21:25

Jaså har du svetsat röret?

Har provat med och utan trattar och märks ingen skillnad på vägen i alla fall, har dock inte testat på någon extrem motor. Runners brukar jag köra ganska korta, mest för att jag har så dåligt med plats på dom bilar jag byggt på, tror inte du kommer märka så stor skillnar om dom är 10 eller 20cm långa
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 22:10

Mikael skrev:
Jaså har du svetsat röret?

Har provat med och utan trattar och märks ingen skillnad på vägen i alla fall, har dock inte testat på någon extrem motor. Runners brukar jag köra ganska korta, mest för att jag har så dåligt med plats på dom bilar jag byggt på, tror inte du kommer märka så stor skillnar om dom är 10 eller 20cm långa

Nej de har jag ju inte gjort iofs. Men har ju kapat många 90 gradare till 70 och vidare. Du vill/ tycker verkligen jag ska göra om de:) hehu

Okej hade vart skoj och sett i bänk. Trist å behöva vänta på trattar så insuget ska bli klart innan man kan fortsätta på tryckrören menar jag..



Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 22:14

Hehe du har ju möljighet att göra något riktigt fint nu när du bygger i RF och allt. Trattar är alltid trevligt men går att klara sig utan, jag har byggt massor av insug utan trattar. Annars om du känner nån kompis med en svarv går det alltid att göra ett eget pressverktyg
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 22:24

Jag har tillgång till svarv i skolan men förstår inte hur du menar? Hur jag ska lösa det ? Någon bild som kan visa?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 22:36

Svarva till ett ämne så det ser ut nått sånt här bara sen är det bara smörja rejält och trycka röret i pressen

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 V3epao
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 23:19

det där går inte göra med en manuell svarv? kan inte jag ifl, man har ju y och x axel och köra dom manuelt så de blir så där går inte?:O fårstår du hur jag menar, har bara fått en gundkurs i det i skolan så möjligt att jag har fel, förstår du hur jag menar?
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 23:37

Jag är ingen svarvare men nog ska det där väl gå att göra med en manuell? Tar säkert lång tid dock Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimelör 13 nov 2010, 23:39

Mikael skrev:
Jag är ingen svarvare men nog ska det där väl gå att göra med en manuell? Tar säkert lång tid dock Smile

haha! ska se va lärarna säger i skolan, tror de blir svårt. får jag dom att göra en i cnc ska jag be dom göra 2 så skickar jag en på posten te dig;) haha!
Till överst på sidan Gå ner
ogge
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 479
Namn : Oscar
Från : Salbohed
Kör : Bil?
Registration date : 08-11-16

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 14 nov 2010, 10:48

jag svarvade mitt pressverktyg manuellt i min gamla köping s10
utan digitalskala
Till överst på sidan Gå ner
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 14 nov 2010, 17:40

ogge skrev:
jag svarvade mitt pressverktyg manuellt i min gamla köping s10
utan digitalskala


okej! fårstår ärligt inte hur de ska gå till, men ska höra med lärarna imon va dom säger.
Till överst på sidan Gå ner
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 14 nov 2010, 22:05

ber om ursäkt för loggan nedtill då jag inte har tillgång till bilden just nu än på nåt annat vis.

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 33a53rc

Till överst på sidan Gå ner
Prozac
Skogenracing Extreme
Prozac


Antal inlägg : 459
Age : 38
Namn : Claes Åström
Från : Tierp
Kör : Fodi
Registration date : 08-04-21

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 14 nov 2010, 22:28

Turboglöggen skrev:
ogge skrev:
jag svarvade mitt pressverktyg manuellt i min gamla köping s10
utan digitalskala


okej! fårstår ärligt inte hur de ska gå till, men ska höra med lärarna imon va dom säger.

kör för hand, veva båda rattarna samtidgt med lite känsla..
eller kör matningen i en axel och veva den andra för hand med lite känsla..
Till överst på sidan Gå ner
ogge
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 479
Namn : Oscar
Från : Salbohed
Kör : Bil?
Registration date : 08-11-16

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 14 nov 2010, 22:31

Prozac skrev:
Turboglöggen skrev:
ogge skrev:
jag svarvade mitt pressverktyg manuellt i min gamla köping s10
utan digitalskala


okej! fårstår ärligt inte hur de ska gå till, men ska höra med lärarna imon va dom säger.

kör för hand, veva båda rattarna samtidgt med lite känsla..
eller kör matningen i en axel och veva den andra för hand med lite känsla..

exakt
Till överst på sidan Gå ner
Turboglöggen
Skogenracing Medium



Antal inlägg : 98
Age : 32
Namn : Marcus Johansson
Från : Mellerud
Kör : 940 Turboglöggen
Registration date : 10-08-23

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimesön 14 nov 2010, 23:09

Prozac skrev:
Turboglöggen skrev:
ogge skrev:
jag svarvade mitt pressverktyg manuellt i min gamla köping s10
utan digitalskala


okej! fårstår ärligt inte hur de ska gå till, men ska höra med lärarna imon va dom säger.

kör för hand, veva båda rattarna samtidgt med lite känsla..
eller kör matningen i en axel och veva den andra för hand med lite känsla..
'''



okej. ska göra ett försök imon! så ska ni får veta hur de gick:)


Har som sagt bara haft en grundkurs i det för 2 år sen så nån vidare känsla vet jag inte om de finns.. haha
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitimefre 04 mar 2011, 02:18

??? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Empty
InläggRubrik: Sv: 940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau   940  turbo+ avvecklar projektet, bil till slau - Sida 4 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
940 turbo+ avvecklar projektet, bil till slau
Till överst på sidan 
Sida 4 av 5Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Renault Dauphine -62 1,9 Turbo (Projektet rullar på 13 Feb)
» Val av turbo till en 2l pinto
» turbo val till en sierra
» Turbo val till b230?
» Turbo till Weber 38:a

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: