| har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. | |
|
+7Jimmy_JDM Pearly Pir4t Bruntis Holme Hedin_ AHL 11 posters |
Författare | Meddelande |
---|
AHL Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 351 Age : 40 Namn : Rickard Ahl Från : Gävle Kör : Volvo 745 Registration date : 10-01-29
| Rubrik: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. sön 22 aug 2010, 12:50 | |
| har köpt in en maskin till garaget. och tänkte jag kunde lägga om däck åt andra om intresse finns. det är enbart omläggning. ingen balansering. men jag byter ventiler och ventilgummin och sånt om det behövs. har även fått med grejer för att laga punkteringar. så vad är folk villig att betala? för omläggning/däck. samt för att laga en punktering. jag själv skulle ju aldrig tänka mig att betala då jag har dem kontakter jag haft och fått gjort det gratis. men för någon som inte har dem kontakterna så kanske det är värt att få däck omlagt för en billig peng, jämfört med däckfirmor. vill ha några riktlinjer att gå efter. sen går det ju självklart att göra upp mera individuella priser. av olika anledning el byte av tjänster osv. | |
|
| |
Hedin_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1976 Age : 34 Namn : Tobbe Från : Gävle Kör : Audi A4 1.8T Registration date : 08-12-15
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. sön 22 aug 2010, 13:40 | |
| Roligt o veta att nån ställer upp Ja du pris? Vet inte vad dem andra firmorna tar, men just nu kan man lägga om däck på skolan, men bra att veta att du kan | |
|
| |
Holme Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 38 Namn : Erik Från : Gävle Kör : Sierra Registration date : 06-10-23
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. sön 22 aug 2010, 20:51 | |
| jag tycker det är värt 2-300, för mig som inte gör av med lika mycket däck som er drifters Ändå upp till 500 kan det vara värt, men för det priset kunde jag få balaserat hos en annan kille också. Ja, du vet ju hur vi diskuterat tidigare rickard. | |
|
| |
Bruntis Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 310 Age : 39 Namn : Tobbe Från : Tierp Kör : V70 D2 Volvo 142 Registration date : 07-01-10
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. mån 23 aug 2010, 15:05 | |
| Jag driver Nordendäck verkstad Tierp. Och du kan ta typ runt 70-80 spänn per däck utan problem hade du haft balanserare så kan du ta 100-120kr per däck.
Ta betalt annars blir du utnyttjad och maskinerna kostar om dom går sönder.
Inne i stan ligger väl montering balansering på runt 150-195 kr st beroende på storlek mm..
Mvh:Tobbe
| |
|
| |
Pir4t Skogenracing Medium
Antal inlägg : 86 Age : 34 Namn : Fredrik Från : Valbo Kör : BMW e46 323i Registration date : 10-08-19
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. fre 27 aug 2010, 15:25 | |
| Kan säga att 200/däck är billigaste jag hittat för krängning+balansering av aluminium.
| |
|
| |
AHL Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 351 Age : 40 Namn : Rickard Ahl Från : Gävle Kör : Volvo 745 Registration date : 10-01-29
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. fre 27 aug 2010, 17:47 | |
| max 50:-/däck va min tanke. typ 25-50:-. | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. fre 27 aug 2010, 19:11 | |
| 200-300kr för påläggning är det nog värt. sen om du har balansering klan du nog ta nån 100 lapp till | |
|
| |
Jimmy_JDM Skogenracing Large
Antal inlägg : 112 Age : 45 Namn : Jimmy Eriksson Från : Gävles Ghetto topp Kör : En riktigt sliten Honda Civic Registration date : 08-02-29
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. fre 27 aug 2010, 20:24 | |
| utan balansering blir det ju tyvär inte värt så mycket för du lär ju iaf åka till en annan firma å göra det
jag har korden framme på högerframdäck å va till volvo idag och kolla om dom kunde lägga om å dom skulle ha 150kr.
men men det är väll perfekt för drifting tokarna i stan | |
|
| |
AHL Skogenracing Extreme
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. fre 27 aug 2010, 22:18 | |
| ja dem flesta har väl kontakter själv. men nu vet ju iaf folk att det finns en maskin om det skulle behövas någongång. har själv redan lagt om närmare 100däck nu. så den behövs verkligen iaf. och då har vi inte haft den så värst många veckor | |
|
| |
RsCoupe-71 Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 345 Age : 41 Namn : Johnny Från : Mörkaste Tierps-skogen Kör : Volvo, BMW, Fårrd Registration date : 08-08-07
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. tor 14 okt 2010, 13:16 | |
| Som sagt, mellan 50-100 spänn/hjul låter rimligt... Fin maskin, Corghi är bra grejer! | |
|
| |
Henning_J Skogenracing Large
Antal inlägg : 253 Age : 36 Namn : johan Från : gävle Kör : BMW! Registration date : 07-12-26
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. fre 15 okt 2010, 16:36 | |
| Vi (Lindströms) tar för montering/demontering + balans, alu 190 plåt 145 | |
|
| |
partyvan Skogenracing Small
Antal inlägg : 18 Age : 37 Namn : Pasi R Från : mantorp Kör : sierra Registration date : 10-07-12
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. sön 31 okt 2010, 14:53 | |
| Jag personligen tar 25:- att kränga av ett däck och 25:- att kränga på ett. Krängde av 8st däck förut och fick 200:- ganska bra för 10minuters jobb | |
|
| |
740_klasson Skogenracing Large
Antal inlägg : 112 Age : 31 Namn : Joakim Klasson Från : Tidaholm Kör : fortare än dig :P Registration date : 10-01-13
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. sön 31 okt 2010, 20:54 | |
| jag vet att när vi hade verkstad tog vi mellan 75 å 160kr däcket | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. | |
| |
|
| |
| har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv. | |
|