Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Funderar på att byta bil, lite rådfrågning

Gå ner 
+3
JBlom
m5micke
Haggen
7 posters
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 18:37

Hejsan jo som ovan står funderar jag på att byta bil eftersom toyotan jag har inte är annat än trasig precis hela tiden... Jag tänkte nog köpa en rätt ny isåfall när jag en gång är igång de har ett erbjudande här på en bilaffär att köper man en bil för över 6000€ får man minst 2000€ för sin bil i byte det är inte dåligt för en toyota från 87 Very Happy

Men då till saken jag vet inte men jag fick som ett visst intresse för audi vet inte var bara något som slog mig sådär när jag satt och kollade på bilar. Var precis samma när jag var med farsan och letade bil åt honom med han. provsatt jag i en audi men blev rätt fäst vid den då. Då till frågan hur är audin överlag finns det någon med erfarenhet eller som har annan viktig info? eftersom jag inte vet något alls annat än jag hört det är dyra delar å någon tkr det är en besvikelse...

Får gärna ges förslag på annat märke, modell också som är något att ha Smile Man vet ju direkt inte mycket om olika bilmärken bara att toyota skall borda gå bra
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 19:45

Audis reservdelar är inte nå dyrare än någon annan! möjligen special grejor då,då kan det kosta!
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 19:51

Ah okejj! nä jag tycker jag har fått det lite så satt och jämförde priser okej kanske de var en 10-20€ mera men det är nu inte något farligt kanske de håller lite längre då istället Smile Jo men så är det ju nog med alla märken...
Till överst på sidan Gå ner
m5micke
Skogencrew
m5micke


Antal inlägg : 3132
Age : 41
Namn : Micke
Från : Gävle
Kör : BMW "Alpina" 332itt e30 -89, BMW X5 4,8is, BMW 323im e36 -97
Registration date : 06-10-12

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 20:04

AUDI är bra bilar idag. Väldigt sköna att åka i o bra kvalitet. Tyvärr så är AUDI lite dyrare än medelbilen på res.delar.

Vet att ex: A4 från sena -90-talet lider av mycket glapp i framvagnen.
Vet dock inte hur pass "ny" bil du är ute efter.
Men helt klart är AUDI inget dumt val.

Själv skulle jag nog välja BMW före men de är jag de Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Av-26
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 20:54

Till Audin handlar man reservdelar i Tyskland. Sjuuukt mycket billigare. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 21:17

JBlom skrev:
Till Audin handlar man reservdelar i Tyskland. Sjuuukt mycket billigare. Smile
Jo så även usa till mycket andra bilar men är ju sådär kul när man får fel, som händer ganska ofta iaf här hemma..

Men i övrigt så audi bmw funkar ju alltid men är ju lite dyrare om man jämför, annars e ju alltid volvo ett säkert kort!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 21:34

Till det priset jag handlar prylar kvittar det, mindre än 1/4 av priset i sverige. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 21:35

jo alltid bra o ha prylar ligga på hyllan som ingen behöver om de blev fel.. Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimeons 21 maj 2008, 21:51

Ja för det går ju inte att sälja det i Sverige för mer än man gett i Tyskland men endå för halva priset jämfört med Sverige?! Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 11:27

xcOOb skrev:
som ingen behöver
beror ju på vad man köpt såklart.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 11:29

Slitdelar behöver alla. Wink
Att köpa kammar från utlandet som man ej kommer att använda känns dumt. Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 11:32

haha nån måste ju sätta dit dom, o om mannen som ska sätta dit dom måste fundera så lär ju inte nån här klara de..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 43
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 11:34

PBZ lär väl kunna fixa det eller SMR eller vad nu evo-jockes firma heter. Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Öbbe
Skogencrew
Öbbe


Antal inlägg : 6142
Age : 42
Namn : Öberg
Från : Gävle
Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71
Registration date : 06-10-12

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 11:36

självklart men är inte intresserad av om betala lika mycket för mont som jag gav för kammarna när de går att få billigare. Jag har ingen brådska =) o blir 10k+ iaf för mont o mapp o plus kammarna innan de är klart..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.SKOGENRACING.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 13:38

Ah okejj det lät ju skapligt bra detdär Smile Nå behöver inte tänka så mycket pengarna jör det jobbet åt mig Very Happy

Men för detdär priset blir det vel en bil mellan 95-99 kanske vet inte riktit vet inte hur högt i årsmodell jag slipper men tror dedär börjar bli taket. Beror ju lite på märke/modell och vad den är körd osv...

Det är ju så lite folk som kör audi och har bara hört onda ord så är ju kul när någon tkr det är en "bra" bil för någon helt utan fel antar jag inte finns Very Happy

Men jag hör att AUIDIN nog är värd att tänka på då Smile har nog också bestämt mig för att jag måste prova någon sån när jag åker och kollar på bilar kolla på lite olika alternativ osv. Inte vet man heller förän man provat!

Köpte en toyota som var körd 153tkm tänkte att dehär blir en bra och säker bil men det är nog sällan den har gått mer än några veckor åt gången Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 14:11

De dåliga med finsksålda är ju att de är så snålt med utrustningen på dom.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 20:47

Aijaaah! det är ju lite trist nog förstås.
Till överst på sidan Gå ner
TICSierra
Skogenracing Large
TICSierra


Antal inlägg : 248
Namn : Fredric
Från : Finland
Kör : Ford Sierra Turbo
Registration date : 07-02-23

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimetor 22 maj 2008, 21:05

Kör själv med en Audi A4 Turboquattro o nog är audi bra bilar nog, dock kanske lite dyrare i inköp men de håller ju sig bättre i pris sen också.
Sen är ju fyrhjulsdrift jäkligt bra på vintern om man köper en quattro!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/?car=38912
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimefre 23 maj 2008, 13:18

Ah okejj! Smile det låter nog som jag föll för en bil som man också skulle kunna köpa då! joo jag märkte att den var nästan 3 år äldre men med samma pris som t.ex. en toyota.
Till överst på sidan Gå ner
Mäki
Skogenracing Elite
Mäki


Antal inlägg : 1100
Age : 33
Namn : Marcus
Från : Sandviken
Kör : Impreza
Registration date : 08-05-25

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimesön 25 maj 2008, 14:41

Det var framvagnarna som kunde vara lite glappa på A4orna mellan 95-97. Sen kom fas 2 i mitten av 99, med helgjutna lyktor, andra handtag, nedre dimljus osv.
Men köper du en 97a har du inge problem med framvagn.
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimesön 25 maj 2008, 21:27

Ah okejj! Men nåja det lutar vel nog mera åt att det kmr att bli en toyota nu iaf... tråkigt nog eftersom jag nog hellre skulle haft något annat. Men audin blir nog för dyr för min del. tråkigt nog
Till överst på sidan Gå ner
Henrik
Skogenracing Sponsor
Henrik


Antal inlägg : 1669
Age : 35
Namn : Henrik
Från : land
Kör : Nissan och Ford
Registration date : 06-10-13

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimesön 25 maj 2008, 21:32

Va för toyota har du tänkt dig då ?
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitimesön 25 maj 2008, 22:08

Hördu jag har vel isåfall tänkt mig en carina E elr en avensis där 98 ungefär årsmodell allså! vet inte då inte är det kanske någon värst snygg bil elr så men den borde ju vara tillförlitlig
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Empty
InläggRubrik: Sv: Funderar på att byta bil, lite rådfrågning   Funderar på att byta bil, lite rådfrågning Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Funderar på att byta bil, lite rådfrågning
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Rådfrågning Ang. Spridar val
» Funderar på att köpa megasquirt
» har skaffat däckmaskin och funderar på vettiga priser för omläggning osv.
» Byta topplockspackning!
» Byta framvagnsbussningar på Mondeo -98

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Allmänt-
Hoppa till: