lillis Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Age : 33 Namn : Jimmie Från : Karlshamn Kör : bmw e30 Registration date : 10-08-14
| Rubrik: MS lött för edis och VR köra, köra utan edis? lör 14 aug 2010, 12:11 | |
| som topic, har ett ms lött för VR och edis6, men tänkte snika ihop en m20, måste jag löda om boxen lr vad kan man göra för att få igång den med fördelare osv | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: MS lött för edis och VR köra, köra utan edis? lör 14 aug 2010, 12:29 | |
| Den kan inte vara lödd för båda. Antingen VR-sensor och driva en Edis spole eller bara Edis (Edis systemet sköter allt)
| |
|
Antal inlägg : 3 Age : 33 Namn : Jimmie Från : Karlshamn Kör : bmw e30 Registration date : 10-08-14
| Rubrik: Sv: MS lött för edis och VR köra, köra utan edis? lör 14 aug 2010, 12:41 | |
| vad jag vet är boxen lödd för edis6 och VR, men som sagt, jag är helt grön på detta!
Fick kopplingsschema med till edis, men tänkte om det inte skillde något i boxen så kanske man kunde koppla efter VR schemat?
känns som jag yrar i natt mössan, precis kommit hem efter jobbet :p | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: MS lött för edis och VR köra, köra utan edis? lör 14 aug 2010, 13:05 | |
| Köpt beg eller av T.ex Mofid?
När det gäller Megasquirt recomenderar jag att alltid att undvika beg eller liknande. Man vet aldrig vad man får då.
Är den lödd för edis kommer det inte funka att bara köra VR-sensor som sitter orginal på din bil. Ska det funka måste du ha Fords Edis-tändmodul, 36-1 triggerhjul, VR-sensor från Ford och tändspolen | |
|
| Rubrik: Sv: MS lött för edis och VR köra, köra utan edis? lör 14 aug 2010, 13:12 | |
| köpt av mofid för ett år sedan lr nått, har tyvärr inte sparat mailat /facepalm, så får väl leta reda på ett edis lr se om jag inte kan få mofid att operera i boxen | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: MS lött för edis och VR köra, köra utan edis? | |
| |
|