| Inför: Drifting Råhällan 15/8 | |
|
+9AHL ivah ricze Groda Palovaara Jättemackan booghen jr grindborg1 Mikael 13 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
grindborg1 Skogenracing Large
Antal inlägg : 100 Age : 34 Namn : Henke Grindborg Från : Gävle Kör : bilar Registration date : 10-01-31
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 lör 14 aug 2010, 22:01 | |
| jag kan inte köra för nya kopplingen vill inte lira så bra, bilen är iaf startad nu med nya motorn men de är ju som de är kommer och kikar ist | |
|
| |
Groda Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 50 Namn : Klas Från : Gävle Kör : Ford sierra Registration date : 07-09-20
| |
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 lör 14 aug 2010, 22:45 | |
| Enda är att "rawhellan" låter så jäkla fjortis Vi lever ju i sverige och är tillräckligt mycket svengelska som det är | |
|
| |
Holme Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 464 Age : 38 Namn : Erik Från : Gävle Kör : Sierra Registration date : 06-10-23
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 lör 14 aug 2010, 23:12 | |
| Och om man ska peta så är det mer Hagsta än råhällan, är ju en mil dit från skylten ffs | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 lör 14 aug 2010, 23:31 | |
| - Mikael skrev:
- Enda är att "rawhellan" låter så jäkla fjortis Vi lever ju i sverige och är tillräckligt mycket svengelska som det är
allt för kidsen anledningen till namnet "rawhella" är för att filmen skulle läggas upp på youtube och då är det bättre med ett svengelskt ord som folk från utlandet förstår än att skriva med Å eller "Hagsta" som ingen annan än någon svensk förstår... även ordet "Hella" är i bilkretsar förknippat med någonting som är positivt. "Hella flush" är väl det hela som startade det inom bilkretsar skulle jag tro. det verkar som dom säger Hella om allting i tex usa. "Hella" is a horrible "adjective" similar to the equally bad "wicked" "You've got me feeling hella good" www.jonnypedia.com haha | |
|
| |
danee Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Age : 34 Namn : Daniel A Från : Stockholm Kör : Sierra Cosworth rwd Registration date : 10-07-13
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 sön 15 aug 2010, 01:36 | |
| - Mikael skrev:
- danee skrev:
- Hur hittar man lättast dit ?
mvh Det är rätt lätt
E4 norrut från stockholm. Åk förbi gävle och nästa avfart som kommer är Bergy/hagsta. Sväng av där och åk vänster mot ockelbo. Precis efter bron är det en väg till vänster som är skyltad Råhällan. Sen är det en km upp i skogen.
Men som sagt så vill jag ha in anmälan på PM för att veta vilka som kommer då var det ju inga problem, jag anmälde mig ganska snabbt (pm)efter att tråden kom upp, missat mig då eller ? mvh | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 sön 15 aug 2010, 09:28 | |
| - danee skrev:
- Mikael skrev:
- danee skrev:
- Hur hittar man lättast dit ?
mvh Det är rätt lätt
E4 norrut från stockholm. Åk förbi gävle och nästa avfart som kommer är Bergy/hagsta. Sväng av där och åk vänster mot ockelbo. Precis efter bron är det en väg till vänster som är skyltad Råhällan. Sen är det en km upp i skogen.
Men som sagt så vill jag ha in anmälan på PM för att veta vilka som kommer
då var det ju inga problem, jag anmälde mig ganska snabbt (pm)efter att tråden kom upp, missat mig då eller ?
mvh Får be så hemskt mycket om ursäkt. Jag som hade strulat med pm boxen lite. Såg din anmälan och du var tidigt ute. Hoppats det inte strular för dig nu | |
|
| |
danee Skogenracing Small
Antal inlägg : 11 Age : 34 Namn : Daniel A Från : Stockholm Kör : Sierra Cosworth rwd Registration date : 10-07-13
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 sön 15 aug 2010, 10:58 | |
| saxar från drft.se --- Vilken morgon man haft.. Fick ihop bilen med nya motorn vid halv två i natt, provkörde lite kollade läkage osv. allt verkade lungt.. in och sova några timmar, upp klockan 7, packa bilen och allt. Kommer iväg strax efter 8a, upp till knivsta(2-3mil) där jag tankar polarn ser att det droppar under bilen, "nya" motorn är inte tät någonstans verkar det som, fyller lite olja börjar glida hem igen. Väl hemma så upp med bilen och leta efter felet, verkar som det läcker från oljetrågs packningen och inte nog med det så av någon anledning så slirade kopplingen idag med.. Så tacket för att man sovit ungefär 8 timmar totalt i helgen så får man riva ur motorn igen och göra om allt. men vafan, det är väl lite det som är tjusningen ? haha Ska se till att inte rasa så nära inpå nästa evenemang.. tråkigt att jag missar detta evenemang ännu en gång MVH Danne. -- :/ | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Inför: Drifting Råhällan 15/8 | |
| |
|
| |
| Inför: Drifting Råhällan 15/8 | |
|