Idag kom min granne förbi o hämtade en cykel som hans son hade lämnat på våran gård i ett dike..
Första gången jag träffade killen och han var tevlig,visade runt på gården och berättade lite om hur vissa saker ska byggas osv på gården, han jobbar som målare så jag frågade lite saker angående målning osv. vanligt skitsnack alltså. Jag skulle få köpa lr få lite färg av honom iaf .
När jag hjälper honom lasta in cykeln i släpvagnen så gick jag förbi bilen såklart och jag fick se att han hade öppnat en öl och hade den i bilen. Inget tänkte på sådär bara. Han bor ju bara 1km ifrån mig. Jag är såklart helt emot alkohol i trafik vill jag utmärka mig med!
Vi säger hej då och jag går o tömmer grillen när jag får se att han backar med släpkärran mot min bil, men killen styr lite fel med bilen och jag får höra ett jätteknak och gnissel! jag börjar skricka lite lätt i förtvivlan när jag ser att han lyckats backa in i förardörren och lyckats buckla in hela dörren och listen..
Killen går ut ur bilen lite skamsen o säger förlåt.. Jag säger : shit happens, detta löser vi. Bara för att lätta trycket från hans axlar såklart..
Vi bestämmer klart och tydligt at jag ska få fram en summa för ersättning.
Jag vill inte blanda in försäkring lr polisen såklart för att göra allt mycket smidigare och att inte bli dåliga grannar.
ca en timma efter att han åkt så ser min flickvän några färgburkar på uppfarten framför huset.. Vi hade pratat om att måla ett golv i verkstaden.
Jag hoppas verkligen inte att det är hans ersättning för dörren.. Blev lite sur faktist.
Nått tips på vad jag ska göra? Jag tänkte gå upp till killen imorgon för att snacka lite och försöka få honom att jag inte vill ha någon färg i ersättning utan såklart pengar.
Jag o en vän här på forumet snackade lite löst om vad det skulle kunna kosta och vi kom fram till ca 3000kr.
ta en original..
Något tips mottages gärna!
Med tanke på lacken jag har är ganska så ovanlig Så könns det jobbigt att försöka hitta en original..
Bilen i fråga är en bmw e28 528:a 83:a Saphireblau metallic