Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 topplocks funderingar pinto

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

topplocks funderingar pinto Empty
InläggRubrik: topplocks funderingar pinto   topplocks funderingar pinto Icon_minitimefre 25 jun 2010, 09:47

Plockade ut ventilerna ur båda topplocken idag men vet inte riktigt vad jag skall göra! Tyckte att de var rätt glappa i styrningarna i båda topparna såklart mera på avgassidan för där behövs det väl större toleranser? Men hur är det hur mycket skall de röra på sig när man rör på de? Skall de i princip vara fasta och inte röra sig alls eller ska de glappa ganska mycket så man bra känner det när man rör på dem? Mina glappar rätt mycket i båda topparna... Sedan såg inte sätena bra ut heller i ena toppen var det ganska stora gropar i etta sätet...

Då har jag som en par alternativ att välja på också hur jag skall göra här! Men vet inte vad jag skall bestämma mig för..

1. Slipa in ventilerna själv i ena toppen som jag nästan tyckte ventilerna var lite mer glappa i lite svårt att säga vissa var sämre än andra.. Skulle välja denna pga att det endast saknas en grenrörs pinbult..

2. Föra toppen till en firma här i trakten som skulle slipa in ventilerna och byta styrning ifall de är så kassa att de måste bytas ut. Skulle då också ta toppen med fler pinbultar pga att det skulle kosta 500kr att få 3 utborrade och bytta i den andra.

Har dock varit och slipat i kanalerna på den jag pratar om dock bara jämnat till dem lite. Men har också slipat bort några kanter på ventilerna vet inte om ni vet vilka jag pratar om men har helt enkelt slipat bort dem så jag fått en jämn yta på ventilen ända ut till tät ytan på den. Annars är det någon höjning och sänkning lite olika modell där på insug gentemot avgas..


Kan också tilläggas att den andra toppen är helt original och den tror jag att ventilerna var lite mindre glappa i väldigt svårt att säga var ingen stor skillnad.. Men den saknar 3 st pinbultar åt grenröret vilka är dyra att fixa.. Men den har jag inte gjort något åt så helt original utförande. Samt att kammen och de som finns runtomkring härstammar från den...

Hoppas på lite svar och funderingar som kanske kan hjälpa en.
för det känns som om man är ute på hal is topplocks funderingar pinto 333
Till överst på sidan Gå ner
Sköld
Skogenracing Extreme
Sköld


Antal inlägg : 442
Age : 33
Namn : Andreas
Från : Degerfors
Kör : tom kaross
Registration date : 08-08-17

topplocks funderingar pinto Empty
InläggRubrik: Sv: topplocks funderingar pinto   topplocks funderingar pinto Icon_minitimefre 25 jun 2010, 19:01

att avgas blir glappa först är inte ovanligt,du ska ha ett litet spel som knappt känns när du kollar spelet i styrningen 3-5 hundringar sen börjar det bli för mycket.

det billigaste du kan göra är att åka till en firma som kan stoppa i "sleeves" i styrningarna,det vill säga en liten brons hylsa man pressar i för att få mindre spel.

När du ändå har iväg dom kan det vara klokt att dom får fräsa sätena på samma gång

lycka till
Till överst på sidan Gå ner
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

topplocks funderingar pinto Empty
InläggRubrik: Sv: topplocks funderingar pinto   topplocks funderingar pinto Icon_minitimelör 26 jun 2010, 13:08

Okej! ja de är väl på gränsen då antar jag till vad som är godkänt.

Jo pratade med en firma om det så ifall de fräste nya säten och slipade in ventilerna och borrade upp och pressade i nya styrningar skulle det sluta med en kostnad på ca 2600kr så det är ju inte så billigt att göra...

Tackar!
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

topplocks funderingar pinto Empty
InläggRubrik: Sv: topplocks funderingar pinto   topplocks funderingar pinto Icon_minitimelör 26 jun 2010, 20:31

Öhh det var ju bra pris. 4000-5000 får man nästan räkna med för nya styrningar och mirafrästa säten och slipade ventiler
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Haggen
Skogenracing Supreme
Haggen


Antal inlägg : 735
Age : 35
Namn : Lucas
Från : Finland
Kör : Ford Sierra turbo, Toyota Avensis 2.0TD, Volvo 142 -70
Registration date : 06-11-07

topplocks funderingar pinto Empty
InläggRubrik: Sv: topplocks funderingar pinto   topplocks funderingar pinto Icon_minitimesön 27 jun 2010, 15:06

Ojdå isåfall skall man väl inte klaga!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





topplocks funderingar pinto Empty
InläggRubrik: Sv: topplocks funderingar pinto   topplocks funderingar pinto Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
topplocks funderingar pinto
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Pinto turbo bygge funderingar
» Luftmasse mätare och spridar funderingar pinto
» Eget insug till pinto funderingar
» Topplocks packlning rs turbo
» funderingar om bultmönster.

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: