| backbone - Projekt RWD | |
|
+9Mikael volvokng JH Hedin_ MrIcka Eriksson Crille Golden Boy Backbone 13 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD tor 24 jun 2010, 23:29 | |
| Spännande projekt!! Hur är det med växellåda? Passar den du har på motorn hyggligt enkelt eller? Hur kommer det sig att du valde just den motorn? "Fanns" den i garaget sedan tidigare? Många gånger kan det ju vara enklare och billigare att få fram effekten du vill åt genom att välja mera kända delar.. (Inte minst Volvo då.) Finns det "färdiga recept" till denna motorn oxå? (personligen väldigt dåligt insatt i "japs") Kan kosta mycket tid och pengar att ta fram div delar som behövs till ett ovanligt bygge. Men å andra sidan är ett ovanligt bygge fan så mycket roligare oxå | |
|
| |
Backbone Skogenracing Medium
Antal inlägg : 52 Age : 59 Namn : Björn Från : Bollnäs Kör : ja Registration date : 09-03-02
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD fre 25 jun 2010, 00:43 | |
| - Citat :
- Hur är det med växellåda? Passar den du har på motorn hyggligt enkelt eller?
Hur kommer det sig att du valde just den motorn? "Fanns" den i garaget sedan tidigare? passar och passar... det blir ju en hel del kapning förstås motor och låda har jag sedan tidigare. - Citat :
- Finns det "färdiga recept" till denna motorn oxå?
(personligen väldigt dåligt insatt i "japs") det finns mycket delar till motorn men tyvärr inte i sverige, allt måste beställas från staterna. = dyrt. - Citat :
- Kan kosta mycket tid och pengar att ta fram div delar som behövs till ett ovanligt bygge.
Men å andra sidan är ett ovanligt bygge fan så mycket roligare oxå Wink Very Happy precis. det är inte billigt men folk jag pratat med i USA säger att motorn pallar för 300+ hk utan att behöva byta något så jag prövar med det. men 300hk ur 900 kilo bil rör på sig det med. samtidigt så är det som du säger, det är roligare om man bygger på något som inte är så vanligt | |
|
| |
Antal inlägg : 52 Age : 59 Namn : Björn Från : Bollnäs Kör : ja Registration date : 09-03-02
| |
| |
volvokng Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 528 Age : 36 Namn : johan dahlqvist Från : kungsgården Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo Registration date : 09-10-19
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD fre 02 jul 2010, 21:19 | |
| | |
|
| |
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD tis 06 jul 2010, 19:05 | |
| jag har börjat inse att jag inte kommer att kunna FSRO besiktiga den. den kommer aldrig gå igenom som jag vill ha den. så min fråga till er rävar är vad som skiljer en 7.50 ram och ramen från den långsammare klass åt.
är det lika bra att satsa på 7.50 ram direkt?
får man bygga den själv eller måste man få den bygd? finns det byggritningar att tanka hem någonstans?
vilket material skall den vara bygd i?
har ni synpunkter eller andra tips så släng ut dom bara. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD tis 06 jul 2010, 20:51 | |
| Nu blandar du ihpå Dragracing med SFRO lite kanske? SFRO besikta den med volvoaxel och framvagn samt turbokonvertera motorn du tänker använda ser inte jag som några problem. Så länge du håller dig inom gränserna för tillåten effekt som är 15kW/100kg Klassa in bilen för att köra ner till 7.50 på 402m kräver rätt omfattade förändringar. föreslår att du ramlar in på www.sbf.se och läser dragracereglemtet där | |
|
| |
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD ons 07 jul 2010, 01:00 | |
| jag har inte blandat ihop SFRO med dragracing men jag skrev lite slarvigt" den här bilen "finns" inte men kan inregistreras igen, det som gäller är att man måste visa att den funnits i Sverige i typ 20 år och bilen måste vara i originalskick när den regbesiktas. men jag kommer inte att återställa den till original skick igen, det jobbet lägger jag inte ner för att sedan bygga om den en gång till. så vad göra? jo jag var i S-hamn och kollade lite på tävlingarna där och blev lite inspirerad av bilarna jag såg bl a. en fiero med saab motor eller en opel corsa som bromsade 300hk på framhjulen.... att bygga något som jag sedan inte kan använda för rädslan att åka dit hela tiden känns inte som ett alternativ, då får det hellre bli tävlingsbil. | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD ons 07 jul 2010, 07:21 | |
| Regga den som en hotrod då? | |
|
| |
durzt Skogenracing Small
Antal inlägg : 2 Age : 38 Namn : Fredrik Från : sthlm Kör : Bil Registration date : 10-06-24
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD tor 22 jul 2010, 09:21 | |
| Dåligt med uppdatering här nu igen | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: backbone - Projekt RWD | |
| |
|
| |
| backbone - Projekt RWD | |
|