Nu har jag gnetat på lite, hade för hög vändhöjd så jag fick lämna in cylindrarna för lite nedsvarvning. Räknat ut att jag kommer köra med 10:1 i komp med en vändhöjd på 1.7mm, är väl ungefär vad man vågar köra med på en gatmotor som ska hålla
Gjorde en liten beställning som kom igår, fått tag i avgassystem också men som inte kommit än.
Kul att se när den börjar bli klar!
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
Komplett mätarpanel, ska nog till en separat autometer shiftlight sen också
Och motorn är nästan klar för att sättas i bilen, hade tänkt ställa in axialspelet på vevaxeln idag men märkte att jag var tvungen att svarva ner svänghjulet en bit, folkamotorerna måste ha 3 shims vid svänghjulet och då ha ett spel mellan 0,07-0,13, med dem tunnaste shimsen som finns att köpa skulle jag få ett spel på 0,02 som är för lite.
Svänghjulet får jag tillbaka imorgon, sen väntar jag bara på shimsen som behövs och lite andra delar som jag har beställt, synd att påsken kom och ställde till det nu bara
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
Mitt avgassystem var lite muggigt, så kan man inte ha de!
Bättre såhär
Axialspelet ställdes in
Snygga bälten jag köpte av Kryckan! Tackar för de!
Direkt efter inkörningen i princip, mumma!
Efter många om och men blev det äntligen premiärtur! Går lite för fett och så måste jag synka förgasarna ordentligt.
fredric136 Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Age : 32 Namn : fredric Från : skutskär Kör : volvo 240 golf-76 Registration date : 11-08-10
Rubrik: Sv: Olzzon - VW Typ1 -65 ons 10 aug 2011, 12:48
ser frän ut , har sett dig flera gånger varit ute o åkt
Olzzon Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 33 Namn : Patrik Olsson Från : Gävle Kör : VW Typ1, VW Typ3, Porsche 944 Registration date : 10-05-09
Rubrik: Sv: Olzzon - VW Typ1 -65 ons 10 aug 2011, 18:14
fredric136 skrev:
ser frän ut , har sett dig flera gånger varit ute o åkt
Tackar jo den används flitigt så!
Lite bilder från sommaren:
Ny rostfri phatboy ljuddämpare
Har fått ordning på hjulstudsen också som uppstod när jag skulle burna med hjälp av ett bakre motorfäste/stag
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
Rubrik: Sv: Olzzon - VW Typ1 -65 ons 10 aug 2011, 20:52
hehe så det var dig jag körde mot vid Furevik? men du släppte ju av när vi låg i 170
gick bra som fan för att vara en bubbla, gissa om man vart förvånad när du hängde på starleten
Antal inlägg : 92 Age : 33 Namn : Patrik Olsson Från : Gävle Kör : VW Typ1, VW Typ3, Porsche 944 Registration date : 10-05-09
Rubrik: Sv: Olzzon - VW Typ1 -65 ons 10 aug 2011, 21:04
Golden Boy skrev:
hehe så det var dig jag körde mot vid Furevik? men du släppte ju av när vi låg i 170
gick bra som fan för att vara en bubbla, gissa om man vart förvånad när du hängde på starleten
Haha min mätare går bara till 140 så vet inte riktigt vad vi låg i men i dem hastigheterna känner man avsaknaden av väghållning!
Jodå den går helt ok nu men jag var inte riktigt beredd när sleeperstarleten kom och drog på!
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
Rubrik: Sv: Olzzon - VW Typ1 -65 ons 10 aug 2011, 21:29
Olzzon skrev:
Golden Boy skrev:
Haha min mätare går bara till 140 så vet inte riktigt vad vi låg i men i dem hastigheterna känner man avsaknaden av väghållning!
Jodå den går helt ok nu men jag var inte riktigt beredd när sleeperstarleten kom och drog på!
hehe det enda som är sleeper med min starlet är föraren bakom ratten
Rubrik: Sv: Olzzon - VW Typ1 -65 tor 11 aug 2011, 00:17
Golden Boy skrev:
Olzzon skrev:
Golden Boy skrev:
hehe det enda som är sleeper med min starlet är föraren bakom ratten
Tjaa jag ska väl inte påstå att synen min är den bästa heller! Fan skulle va kul att få köra mot något och se vart man ligger ungefär, lallracen man kört nu har ju gått över förväntan iaf!