Nu så var premiären på strippen avklarad! Blev bara en repa sen körde jag av drivaxeln. Med väldigt lugn start och premiärnerver lyckades jag ta mig i mål på 14.8 vilket får ses som en väl godkänd premiär med tanke på förutsättningarna Redan nu är planerna inför nästa år i full gång, lådan ska preppas ordentligt och motorn ska få en uppgradering, bottendelen kommer nästintill vara i samma utförande dock men det ska väl gå att plocka ut en 180-190hk ur den här bottendelen.
Olzzon Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 33 Namn : Patrik Olsson Från : Gävle Kör : VW Typ1, VW Typ3, Porsche 944 Registration date : 10-05-09
Nu börjar det snickras på nästa säsongs version! Kirkey stol inhandlad!
Kommer ruppa på fint med dessa IDA48or
Och så en ny lite häftigare kam till nästa säsong
Det som kommer ske mer är att det ska på nya toppar, kompet kommer höjas till 11-12kg. Bygger om lite i interiören nu, kommer endast finnas en stol i bilen.
Dessa hjul kommer den även rulla på till nästa säsong, lätta ercos med slicks, tyvärr inte leveransklara än.
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
Nu ska det beställas bur från Finess, lådan ska ner till Södertälje och preppas hos Landelius och jag har lite motordelar på väg hem från staterna! Håller även på och planerar att stoppa i något som ska få pys o fnys grabbarna att vilja gräva ner sig, challange accepted som Barney skulle säga!
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
Nu är nya hjulen hemma också, Ercos med MH gatslicks, ska fixa ett par sjysta framdäck också. Inte frontrunners som tidigare planerat, de ska tydligen inte va nå vidare!
JBlom Skogencrew
Nu har ju du radialdäck så då är det bara inödigt med frontrunners. fördelen med frontrunners när man åker slicks med mjuka sidor är att bilen beteér sig mer följsamt.
Olzzon Skogenracing Medium
Antal inlägg : 92 Age : 33 Namn : Patrik Olsson Från : Gävle Kör : VW Typ1, VW Typ3, Porsche 944 Registration date : 10-05-09
Fan va fränt de blir de här! Men Olzzon hur ska du göra med bakrutan, blir de plats där med?
"Poor Mans ???" =)
Japp bakrutan blir i plast den med.
Poor mans posi ska det stå, gene berg uppfinning från -61 med härdade shims i diffen som spänns in hårt som attan, antar att landelius behövde använda sig av dom eftersom min diff i princip ska va som en spole nu