| Fotis - Toyota supra - Singel konvertering | |
|
+20Henka_ Mese_Jonas Hansson palten Pimplaren tjernell Mäki CarCass volvokng Hedin_ Crille m5micke Öbbe MrIcka Golden Boy Almgren Pearly Veteranhenke Schimpy Fotis 24 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Fotis Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 48 Namn : Fredrik F Från : Sandviken Kör : Bmw 325 -93, Chevrolett transport -02 Registration date : 09-05-23
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering tis 18 maj 2010, 14:25 | |
| - volvokng skrev:
- det är lungt det fika bjuder ja på
Låter bra d | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
Antal inlägg : 208 Age : 48 Namn : Fredrik F Från : Sandviken Kör : Bmw 325 -93, Chevrolett transport -02 Registration date : 09-05-23
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering ons 19 maj 2010, 21:00 | |
| Nu så tar inte turbon i grenröret längre. Med en distans på 2,5cm så kom den upp lite. | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering lör 22 maj 2010, 03:34 | |
| Nu har det hänt lite mer saker i garaget. Fick inte alla saker i tid, så det har dragit ut på tiden. Men nu så händer det saker. Kommer förhoppningsvis att bli klar imorrn (dvs lördag) Lite bilder på vad som har hänt, kommer här iaf. Avgashuset monterat. Ur en annan vinkel. Kompressor huset monterat. | |
|
| |
CarCass Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 593 Age : 36 Namn : Jim Från : Mehedeby Kör : Mitsubishi Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering lör 22 maj 2010, 10:18 | |
| Får sätta ett galler för den där så att inga små barn sugs in i onödan.. | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering lör 22 maj 2010, 10:50 | |
| - CarCass skrev:
- Får sätta ett galler för den där så att inga små barn sugs in i onödan..
Jepp. Kommer att monteras på ett luftfilter. Vill ju inte ha in så mycket skäp | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering lör 22 maj 2010, 12:54 | |
| Missat det, men vad ska du ha för sprut? Eller ska original mappas? | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering lör 22 maj 2010, 16:21 | |
| - Mäki skrev:
- Missat det, men vad ska du ha för sprut? Eller ska original mappas?
Blir orginal tills man har råd att köpa riktigt sprut. | |
|
| |
tjernell Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 320 Age : 51 Namn : Patrik Från : Hofors Kör : Snabbast Registration date : 07-10-24
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering lör 22 maj 2010, 22:00 | |
| - CarCass skrev:
En kul grej är att när ja bromsade min motor sist så hade ja en rostfri sil från Ö&B på som filter .. men den flödade för dåligt så nätet sögs in mot axeln i turbon. Så ett dyrt luftfilter är värt varenda krona ! | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering sön 23 maj 2010, 00:20 | |
| - tjernell skrev:
- CarCass skrev:
En kul grej är att när ja bromsade min motor sist så hade ja en rostfri sil från Ö&B på som filter .. men den flödade för dåligt så nätet sögs in mot axeln i turbon. Så ett dyrt luftfilter är värt varenda krona ! Jepp, har ett hks svamp filter som skall på. | |
|
| |
Pimplaren Skogenracing Small
Antal inlägg : 17 Namn : Oliver Kraigher Bjuhr Från : Stockholm/Tjockhult Kör : Bmw m535i Registration date : 07-11-18
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering sön 23 maj 2010, 17:57 | |
| - Fotis skrev:
- tjernell skrev:
- CarCass skrev:
En kul grej är att när ja bromsade min motor sist så hade ja en rostfri sil från Ö&B på som filter .. men den flödade för dåligt så nätet sögs in mot axeln i turbon. Så ett dyrt luftfilter är värt varenda krona ! Jepp, har ett hks svamp filter som skall på. Hur mycket effekt ska du ha? Mitt HKS svampfilter tog 20whp.. 550whp med filter och 570 utan! Köp dubbelkonigt BMC eller liknande istället | |
|
| |
palten Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 643 Age : 57 Namn : Magnus Berglund Från : Sandviken Kör : M50 Big Block Registration date : 07-06-22
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering sön 23 maj 2010, 19:13 | |
| Herr Fotis kommer få en FOT i röven om han inte rätt omgående köper sig en plug-in box från tex autronic,alt vipec... tror det blir ända utvägen för en sommar i Supran.... Nu va jag elak,men det måste svida lite nu... tyvärr. Och du jag har nog en sån där slang ligger du behöver... men först en underskrift... haha...
mvh | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering sön 23 maj 2010, 22:58 | |
| - palten skrev:
- Herr Fotis kommer få en FOT i röven om han inte rätt omgående köper sig en plug-in box från tex autronic,alt vipec... tror det blir ända utvägen för en sommar i Supran....
Nu va jag elak,men det måste svida lite nu... tyvärr.
mvh Mister palten, jag kan stoppa i en sådan box om du skänker den till mig. Heheheheheheheheeeee. Har ej råd med en nu, men det kommer. - palten skrev:
- Och du jag har nog en sån där slang ligger du behöver... men först en underskrift... haha...
Ok, kan du komma med den imorrn kväll!
Senast ändrad av Fotis den sön 23 maj 2010, 23:05, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering sön 23 maj 2010, 23:03 | |
| Nu har jag börjat med downpipen. Resultatet blev sådan här. Med original lamda sonden. Ur en annan vinkel. | |
|
| |
volvokng Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 528 Age : 36 Namn : johan dahlqvist Från : kungsgården Kör : volvo 945 volvo 360 8v turbo Registration date : 09-10-19
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering sön 23 maj 2010, 23:06 | |
| du ser nu började lika not | |
|
| |
Hansson Skogenracing Large
Antal inlägg : 167 Age : 40 Namn : PeterHansson Från : Sandviken Kör : Byter ofta... Registration date : 09-10-20
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering mån 24 maj 2010, 21:41 | |
| Map ecu kör Sebbe med. Det är inte allt för dyrt | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering mån 24 maj 2010, 22:11 | |
| - Hansson skrev:
- Map ecu kör Sebbe med. Det är inte allt för dyrt
Pris och sälj ställe? | |
|
| |
Mese_Jonas Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering tis 25 maj 2010, 15:23 | |
| Hur mycket effekt ska du ha? Mitt HKS svampfilter tog 20whp.. 550whp med filter och 570 utan! Köp dubbelkonigt BMC eller liknande istället [/quote] Isåfall måste väl laddtrycket ha stigit tack vare att filtret togs bort...annars kan jag inte förstå hur ett filter skulle stjäla effekt ....eller har jag fel? | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering tis 25 maj 2010, 20:07 | |
| Jonas: Trycket är ju fortfarande detsamma, det är ju bara mängden luft som öka med ett annat/inget filter.. | |
|
| |
Antal inlägg : 893 Age : 38 Namn : Jonas Gistö Från : Terjärv/Finland Kör : Mercedes 190 Registration date : 07-11-25
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering tis 25 maj 2010, 20:59 | |
| - Henka_ skrev:
- Jonas: Trycket är ju fortfarande detsamma, det är ju bara mängden luft som öka med ett annat/inget filter..
Men 1 bar är väl alltid 1 bar ökar mängden luft stiger trycket...vad jag kan förstå så är väl spoolen enda som kan öka om man tar bort filtret? Ursäkta OT | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering tis 25 maj 2010, 21:33 | |
| Fast 1bar med en liten T3 och en bar med en HX40 är skillnad, fast handlar väl inte igentligen om massaflödet utan om att den ena pumpar värme och den andra inte | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering tis 25 maj 2010, 21:39 | |
| - Mikael skrev:
- Fast 1bar med en liten T3 och en bar med en HX40 är skillnad, fast handlar väl inte igentligen om massaflödet utan om att den ena pumpar värme och den andra inte
Ja det vet jag att de är värmeskillnad på stor å liten turbo...men om man har 1 bar utan luftfilter och 1bar med luftfilter torde ffekten bli den samma..eller hur? | |
|
| |
Mäki Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1100 Age : 34 Namn : Marcus Från : Sandviken Kör : Impreza Registration date : 08-05-25
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering ons 26 maj 2010, 14:56 | |
| - Mese_Jonas skrev:
- Mikael skrev:
- Fast 1bar med en liten T3 och en bar med en HX40 är skillnad, fast handlar väl inte igentligen om massaflödet utan om att den ena pumpar värme och den andra inte
Ja det vet jag att de är värmeskillnad på stor å liten turbo...men om man har 1 bar utan luftfilter och 1bar med luftfilter torde ffekten bli den samma..eller hur? Varför kör man inte då med jättesmå turbos som är enkla att placera istället för stora monster som man kapar upp huven för isåfall? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering ons 26 maj 2010, 19:54 | |
| - Mäki skrev:
- Mese_Jonas skrev:
- Mikael skrev:
Ja det vet jag att de är värmeskillnad på stor å liten turbo...men om man har 1 bar utan luftfilter och 1bar med luftfilter torde ffekten bli den samma..eller hur? Varför kör man inte då med jättesmå turbos som är enkla att placera istället för stora monster som man kapar upp huven för isåfall? Avgastryck kanske? | |
|
| |
Fotis Skogenracing Large
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering ons 26 maj 2010, 21:50 | |
| Nu börjar det spåra ur lite i min tråd. Det där kan ni diskutera på teknik delen. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering tor 27 maj 2010, 05:50 | |
| - Fotis skrev:
- Nu börjar det spåra ur lite i min tråd. Det där kan ni diskutera på teknik delen.
Jep..Ursäkta OT! Lycka till med projektet... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Fotis - Toyota supra - Singel konvertering | |
| |
|
| |
| Fotis - Toyota supra - Singel konvertering | |
|