Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Tomgångs problem golf 2

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
vildn
Skogenracing Small

Antal inlägg : 22
Namn : Carl
Från : Östersund
Kör : Volkswagen Golf II 1.8 cl - 89
Registration date : 10-04-07

Tomgångs problem golf 2 Empty
InläggRubrik: Tomgångs problem golf 2   Tomgångs problem golf 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 16:38

Har länge haft problem med tomgången, fått back på 3 besiktningar pga för hög "Hc-halt", alltså värdena på tomgång. har bytt olja, filter,fördelarlock, rotor, tändstift och tändkablar. tycker att det har blivet lite bättre, men jag var nyss ut till bilen och startade den. låg då på 2000 varv ungefär, så jag körde en liten repa och sen när jag kom tillbaks och lugnat mig lite så låg varven på 1000/1100 alltså den pendlar lite. det är som att den missar lite då och då. jag kan F*N inte få kläm på vad det är. hade ju tänkt att få nån besiktnings tid snart, så jag kan använda bilen igen. då den har stått obesiktigad sen jag köpte den i höstas. jag har även bytt insugsfoten.

nu hoppas jag att nån av er kan förstå vad jag menar och hitta en lösning, annars vet jag inte vad jag gör snart! Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
LinusGTI
Skogenracing Large
LinusGTI

Antal inlägg : 224
Namn : Linus Jansson
Från : Söderfors
Kör : Volvo 740gl- 88 Skoda Octavia RS - 03
Registration date : 09-04-15

InläggRubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2   Tomgångs problem golf 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 18:37

jag har haft alla fel som går att ha på en golf 2 när det gäller motor och det kan ju vara precis vad som hellst men min va lika som din är tomgången ligger helt olika men jag lessnade och bytte hela bränslesystemet sen funkade den men det huvudsakliga på min var bränsletrycksregulatorn har en uppsjö av delar om du behöver fast det är 8v gti grejer
vildn
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2   Tomgångs problem golf 2 Icon_minitimefre 16 apr 2010, 18:59

okej, jag har ju bara gett mig in i "tändsystemet" än så länge om man säger så. med massa tänddelar och grejer. vad jag har fattat och kommit på så kan det ju vara vad fan som helst.. vet inte vart jag ska börja heller. :S
NIKKELICIOUS
Skogenracing Supreme
NIKKELICIOUS

Antal inlägg : 607
Namn : Niklas
Från : Kiruna
Kör : med hjulspinn
Registration date : 09-06-24

InläggRubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2   Tomgångs problem golf 2 Icon_minitimelör 17 apr 2010, 20:32

Jord mellan motor å chassi!
vildn
Skogenracing Small

InläggRubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2   Tomgångs problem golf 2 Icon_minitimemån 19 apr 2010, 16:15

hur menar du nu? Razz
NIKKELICIOUS
Skogenracing Supreme
NIKKELICIOUS

Antal inlägg : 607
Namn : Niklas
Från : Kiruna
Kör : med hjulspinn
Registration date : 09-06-24

InläggRubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2   Tomgångs problem golf 2 Icon_minitimeons 21 apr 2010, 21:09

Finns en jord mellan motor å chassi, Kolla den eller byt Smile
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2   Tomgångs problem golf 2 Icon_minitime

Tomgångs problem golf 2
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Golf 2 problem, styrningen
» Motorrenovering + problem golf 2
» problem: Ryckig gång Golf -96
» Passar fögg motorn från golf 1 "bolt on" i Golf 2
» VR6 Turbo problem (drift/ladd problem)

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: