vildn Skogenracing Small
Antal inlägg : 22 Age : 34 Namn : Carl Från : Östersund Kör : Volkswagen Golf II 1.8 cl - 89 Registration date : 10-04-07
| Rubrik: Tomgångs problem golf 2 fre 16 apr 2010, 16:38 | |
| Har länge haft problem med tomgången, fått back på 3 besiktningar pga för hög "Hc-halt", alltså värdena på tomgång. har bytt olja, filter,fördelarlock, rotor, tändstift och tändkablar. tycker att det har blivet lite bättre, men jag var nyss ut till bilen och startade den. låg då på 2000 varv ungefär, så jag körde en liten repa och sen när jag kom tillbaks och lugnat mig lite så låg varven på 1000/1100 alltså den pendlar lite. det är som att den missar lite då och då. jag kan F*N inte få kläm på vad det är. hade ju tänkt att få nån besiktnings tid snart, så jag kan använda bilen igen. då den har stått obesiktigad sen jag köpte den i höstas. jag har även bytt insugsfoten. nu hoppas jag att nån av er kan förstå vad jag menar och hitta en lösning, annars vet jag inte vad jag gör snart! | |
|
LinusGTI Skogenracing Large
Antal inlägg : 224 Age : 34 Namn : Linus Jansson Från : Söderfors Kör : Volvo 740gl- 88 Skoda Octavia RS - 03 Registration date : 09-04-15
| Rubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2 fre 16 apr 2010, 18:37 | |
| jag har haft alla fel som går att ha på en golf 2 när det gäller motor och det kan ju vara precis vad som hellst men min va lika som din är tomgången ligger helt olika men jag lessnade och bytte hela bränslesystemet sen funkade den men det huvudsakliga på min var bränsletrycksregulatorn har en uppsjö av delar om du behöver fast det är 8v gti grejer | |
|
vildn Skogenracing Small
Antal inlägg : 22 Age : 34 Namn : Carl Från : Östersund Kör : Volkswagen Golf II 1.8 cl - 89 Registration date : 10-04-07
| Rubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2 fre 16 apr 2010, 18:59 | |
| okej, jag har ju bara gett mig in i "tändsystemet" än så länge om man säger så. med massa tänddelar och grejer. vad jag har fattat och kommit på så kan det ju vara vad fan som helst.. vet inte vart jag ska börja heller. :S | |
|
NIKKELICIOUS Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2 lör 17 apr 2010, 20:32 | |
| Jord mellan motor å chassi! | |
|
vildn Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2 mån 19 apr 2010, 16:15 | |
| hur menar du nu? | |
|
NIKKELICIOUS Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 607 Age : 34 Namn : Niklas Från : Kiruna Kör : med hjulspinn Registration date : 09-06-24
| Rubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2 ons 21 apr 2010, 21:09 | |
| Finns en jord mellan motor å chassi, Kolla den eller byt | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Tomgångs problem golf 2 | |
| |
|