| Golden Boy - Onda Civic. till salu | |
|
+37zorbit xepez namned tjernell Xeper Hansson One Eye Open Mäki Blöjan Henka_ Andy_B nicke blom golf666 ricze Roni Jimmy_JDM Henning_J staffe_ Mikael CarCass Toffe JBlom Combatbenke AHL Sandvik Hedin_ volvokng Pearly Eriksson rektorn Mantel XeroZ Wike Almgren Jättemackan Crille Golden Boy 41 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 12 mar 2010, 16:28 | |
| nu vart huven fin och frontspoilern är monterad.
ska åka och hämta däck på posten nu. | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| |
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 12 mar 2010, 16:48 | |
| Dom såg ju inte så mycket mindre ut ändå! Kanske blir någit liknande då. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 12 mar 2010, 17:52 | |
| | |
|
| |
staffe_ Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 771 Age : 35 Namn : Staffan Andersson Från : Sandviken Kör : Subaru Impreza wrx(sti) Registration date : 08-09-22
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 12 mar 2010, 18:22 | |
| blir riktigt fin de dära bilen | |
|
| |
KNACKAN Skogenracing Large
Antal inlägg : 269 Age : 39 Namn : Patrik Från : Sandviken Kör : BMW Registration date : 09-01-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 12 mar 2010, 21:47 | |
| Ser fint ut.
Den har fått sig ett ordentligt lyft. | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu tor 18 mar 2010, 19:56 | |
| fick på nya däck idag, Eddy på däckcentrum hjälpte mig. det var inga som helst problem att få i luft. det var som vanligt, bara att pumpa i. nästan lite tråkigt, jag som ville spränga lite med startgas det vart lite för låg profil enligt min smak men det får duga nu helt enkelt. blir nog bra bara bilen blir sänkt. det är lite skillnad sänkt i Photoshop här | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu tor 18 mar 2010, 20:05 | |
| Riktigt nice, perfekt stretch | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu tor 18 mar 2010, 20:09 | |
| Alltså hella flush är väl helt vanligt tyskstuk. Finns ju en vettig översättning för det liksom Blev bra med fälgarna men lite smala däck, kommer bli många omlackningar på dom där tror jag med vårat grusiga klimat
Senast ändrad av Mikael den tor 18 mar 2010, 20:55, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu tor 18 mar 2010, 20:52 | |
| Blev ju fräsigt som fan det där! | |
|
| |
Andy_B Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu tor 18 mar 2010, 21:13 | |
| blev sjukt bra tycker jag | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 19 mar 2010, 19:51 | |
| | |
|
| |
Öbbe Skogencrew
Antal inlägg : 6142 Age : 42 Namn : Öberg Från : Gävle Kör : Porsche 997TT, Polaris RMK 800 turbo -14, Ockelbo 600 -71 Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 19 mar 2010, 20:11 | |
| Ja bilen i sig har ju blivit fräsch men grejen med däcken tappar sitt syfte o look när den är 1dm för hög tycker jag inte för att jag e insatt i stuket.. trevlig bruks annars.. | |
|
| |
Antal inlägg : 1237 Age : 39 Namn : Anders Från : Storvik Kör : Bil?? Registration date : 07-12-06
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 19 mar 2010, 20:21 | |
| mm lär ner en dess till
annars är den ju kalas nu | |
|
| |
Pearly Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 604 Age : 36 Namn : Pär Från : Sandviken Kör : Vw Passat, Opel Ascona B, AC XF800 Registration date : 09-02-14
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 19 mar 2010, 21:30 | |
| Tycker också det ser lite fel ut med en sån hög bil, håller med föregående att den lär ner mot marken en bra bit.
En fundering bara, vad är skillnaden mellan hella flush och tyskstuk? | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 19 mar 2010, 21:36 | |
| Som jag förstått så Hella Flush = "Tyskstuk" i USA/japan JDM = "Tyskstuk" för japanska bilar Fast igentligen är väl tyskstuk som vi säger det förenat med europeisk bil som är sänkt, breda fälgar med smala däck och cleant utseende. Varför man väljer smala däck på fälgarna är för att få in dom innanför skärmkanten skulle jag gissa? Så stretch på en bil med fälgarna innaför skärmkanten blir väl fel enligt puritanerna Söker jag lite på det kommer det upp nått som dom kallar för Outlow. Ja fan nån som sysslar med detta får bena ut begreppet nu | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 19 mar 2010, 21:54 | |
| Kollar man vad vi kallar stuken i Sverige så är tyska bilar som är sänkta med breda fälgar och lågt et Tyskstuk. JDM är japanska bilars motsvarighet. Hella Flush är ett påhitt för samma sak fast i Staterna. Tyskstuk.de har en underkategori som dom kallar Outlow! Där samsas låga bilar oavsett ursprung. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu fre 19 mar 2010, 21:58 | |
| Tyskstuk behöver inte betyda stretch? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu lör 20 mar 2010, 00:34 | |
| hella flush handlar om rätt offset på fälgarna där fälgkanten ska gå jäms med skärmkanten och hella betyder att den är "slammed" (sänkt) så antingen har man bara flush eller så har man hella flush. jag hittade några sitat "offset is everything" Wheel offset, Small stretched tires, on a slammed vehicle = flush, or hella flush as people like to say. damn your rims are sitting hella flush http://fatlace.com/hellaflush/ | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu lör 20 mar 2010, 00:43 | |
| min bil skulle fan slå i backen om jag ska få ner karossen till skärmkanten. jag gjorde en bild nu i Photoshop för att kolla hur det ser ut. blir ingen snyggt när den blir för låg tycker jag. som den är nu "slammed" det här kanske är lagomt
Senast ändrad av Golden Boy den lör 20 mar 2010, 00:50, ändrad totalt 1 gång | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu lör 20 mar 2010, 00:46 | |
| WOW så ska bilen se ut får du den så låg så är jag fan avis på dej sen | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu lör 20 mar 2010, 01:00 | |
| det skall vara lite för lågt | |
|
| |
Mantel Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 419 Namn : Jonas Från : Kungsgården Kör : Lupo, Corsa Kompressor Registration date : 08-02-24
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu lör 20 mar 2010, 01:03 | |
| ja sänk som fan, blir hur jävla ballt som helst. Fega inte ur nu | |
|
| |
Matte Skogenracing Large
Antal inlägg : 150 Age : 40 Namn : Matte Från : Sandviken Kör : VW Registration date : 08-10-20
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu lör 20 mar 2010, 03:27 | |
| Såg lite tacky ut med bakdäcken, men med en rejäl sänkning så blir det säkert bra | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu lör 20 mar 2010, 09:22 | |
| Ligger dina fälgar i kant med skärmkanten? Sänkningen på mittenbilden såg bra ut. Antingen går man hela vägen och skriver att det är stuk eller så är det inget stuk - Golden Boy skrev:
- hella flush handlar om rätt offset på fälgarna där fälgkanten ska gå jäms med skärmkanten och hella betyder att den är "slammed" (sänkt) så antingen har man bara flush eller så har man hella flush.
jag hittade några sitat
"offset is everything"
Wheel offset, Small stretched tires, on a slammed vehicle = flush, or hella flush as people like to say.
damn your rims are sitting hella flush
http://fatlace.com/hellaflush/
https://2img.net/h/oi41.tinypic.com/155qybt.jpg | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Golden Boy - Onda Civic. till salu | |
| |
|
| |
| Golden Boy - Onda Civic. till salu | |
|