| Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" | |
|
+73Terry Tibbs _Glenne_ Svintoleffe Nils Jublub T-Micke YokA olsson Chiefen mAnGGe _Macce_ Schimpy Veteranhenke Hedin_ werd Jättemackan makkan Andy_B Pearly CarCass junkyard Almgren robsan Jazen ricze Holme Mange-83 Rekord E2 Turbo Lindskog Mäki Roobin zorbit Toffe TurboX phIe Mantel KNACKAN Sandvik zaile richard s Ekkin BoltOn Blöjan Eriksson Adde Off3r Öbbe Stenmark Martin_pinto JohanJ StyggaSlynan Henka_ Dahlhjelm loop Mese_Jonas m5micke psychocat_racing banzai sm00rph Henrik ToTTe Haggen Combatbenke Jeppo Golden Boy JBlom kryckan _-gniraz-_ Aceto Mikael okkarakka TICSierra Ågren Crille 77 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" tor 26 feb 2009, 22:28 | |
| | |
|
| |
loop Skogenracing Large
Antal inlägg : 294 Namn : Per Från : Halland Kör : Ford Registration date : 08-07-30
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" fre 27 feb 2009, 01:56 | |
| Blir bra det där. Vad är det för storlek på däcken och ET på fälgarna? Min kombi ska nångång få nya hjul. | |
|
| |
Lindskog Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 953 Age : 39 Namn : Lindskog Från : Gävletrakten Kör : Bmw E60, Skidoo 800R Registration date : 07-04-17
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" fre 27 feb 2009, 07:35 | |
| Ser riktigt hår ut med den grå lacken! | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" fre 27 feb 2009, 18:26 | |
| - Crille skrev:
- Började pyssla lite grann med elen till motorn men förstog inte så mkt, och nu en fråga till mikael. Elsystemet som sitter i är det möjligt att koppla in på en förgasar motor?
Elsystemet som sitter i är ju för förgasarmotor, den härvan jag och richard gjorde iordning för megasquirt för några år sen är urplockad sen länge. en förgasarmotor har ju ingen el direkt heller | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" fre 27 feb 2009, 22:41 | |
| - Mikael skrev:
- Crille skrev:
- Började pyssla lite grann med elen till motorn men förstog inte så mkt, och nu en fråga till mikael. Elsystemet som sitter i är det möjligt att koppla in på en förgasar motor?
Elsystemet som sitter i är ju för förgasarmotor, den härvan jag och richard gjorde iordning för megasquirt för några år sen är urplockad sen länge. en förgasarmotor har ju ingen el direkt heller ok. nej det är ju sant det finns nästan ingen el men har iaf fått gjort om lite kopplingar till generator samt startmotor, men man har ju inte full koll på allt men det ska väll lösa sig. | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" fre 27 feb 2009, 22:44 | |
| Friskt kopplat hälften brunnet | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" mån 02 mar 2009, 16:55 | |
| Hehe är väl så. Vart en sväng i lördags testade och montera framlycktorna från gamel taunusen och dom passa jippi men nu till det tråkiga framrutan från gammeln var för liten så nu lär jag ha tag på en framruta igen men så är det ibland tyckte det flöt på så bra med lycktorna och grillen men nej nej. | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" tis 03 mar 2009, 21:55 | |
| n till sväng till garaget idag även henke var på elkopplings besök. kopplade ihop allt men frågan om det är rätt för det är fan bara klockan som funkar typ Blir nya försök men lit enya säkringar osv på torsdag, då får vi hoppas på bättre resultat. Avgassystemet för besiktningen är också på plats, ordning på elen samt lite soppa så ska vi nog få igång skiten. | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" ons 04 mar 2009, 07:22 | |
| Gött! Ska väl inte vara så svårt att koppla in 10 sladdar eller. | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" ons 04 mar 2009, 21:16 | |
| El är jävulens påfund haha. Fy fan vad jordad man är när det gäller el | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" ons 04 mar 2009, 23:01 | |
| Bil-el är ju skiiitsvåårt... Eller inte. Men nån gång lär ni ju lära er å. | |
|
| |
StyggaSlynan Skogenracing Small
Antal inlägg : 12 Age : 112 Namn : Nordin Från : Byn Kör : vart fan som helst Registration date : 08-08-28
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" tor 05 mar 2009, 13:04 | |
| - Crille skrev:
- Hehe är väl så.
Vart en sväng i lördags testade och montera framlycktorna från gamel taunusen och dom passa jippi men nu till det tråkiga framrutan från gammeln var för liten så nu lär jag ha tag på en framruta igen men så är det ibland tyckte det flöt på så bra med lycktorna och grillen men nej nej. b jag har en framruta du kanske vill byta mot.. | |
|
| |
Rekord E2 Turbo Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 455 Namn : Opel Från : Rüsselsheim Kör : Rekord Turbo Registration date : 08-12-29
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" tor 05 mar 2009, 19:12 | |
| Asball bil, mina föräldrar köpte nya sådana bilar när man var liten - Crille skrev:
Du har fått till ett par snygga extra hål där ser jag, den iden lånar jag ev lite på till mitt eget projekt. Ser rätt okay ut | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 07 mar 2009, 12:06 | |
| Pulade vidare med elenen på onsdagen dock själv denna gång kopplade om lite kablar och vips så funkade allt tills en säkring gick byte den och trodde att allt skulle vara bra men nej nej ingen blinkers, bromsljus, eller instrumentbelysning. Henke och mikael kom förbi på torsdagen för att kolla lite om dom hade några anningar om vad det kunde vara men vi kom inte så långt mikael lyckades brygga relät till blinckersen och då vart det framsteg, vi viste vart vi skulle leta men inte vad som var felet. Jag och henke letade som dårar till ca 21.30 då gav henke upp, men jag hade gett mig fan på att fixa detta så följde kabel efter kabel till slut slutade jag uppe i säkringsboxen, men va fan tänkte jag har ju kollat skiten, singnal fans på båda sidor om säkringen men själva anslutningen hadde gått av på den utgående sidan tack för det då var felet löst. Gårdagen vart det att koppla tillbaks allt samt dra nya bensinslangar och montera kylare och slangar. Lite soppa i bilen nu och lite vakumslangar så ska den nog kunna starta.
Framrutan är jag intreserad av men vad kan du tänka dig att byta mot den då? | |
|
| |
StyggaSlynan Skogenracing Small
Antal inlägg : 12 Age : 112 Namn : Nordin Från : Byn Kör : vart fan som helst Registration date : 08-08-28
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 07 mar 2009, 14:15 | |
| tänkte om vi bytte min 82:as mot din 79:as.. har en 76:a som jag tänkte byta i. men verka ju inte passa då.. kan nå mig på o738313455 om de låter intressant.. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 07 mar 2009, 19:58 | |
| | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 07 mar 2009, 21:33 | |
| Trägen vinner, snyggt jobbat! | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 08 mar 2009, 07:11 | |
| Igår pulade jag ihop vattenledningar vakumslangar osv sen var det dags för start. funkade inte till en början hade glömt att koppla en kabel i motorn som jag hittade på sen var det dags, och allt funkade kannon, så nu är det rutan kvar och det verkar ju lösa sig Ska även montera lite bältesfästen och skit. Vet att det är dåligt med bilder men är inte så mkt att kolla på en uppskuren härva och en ihoptejpad härva | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 08 mar 2009, 13:27 | |
| en bild säger mer än 1000 ord kul att den går nu då. har du bokat besiktningstid redan? | |
|
| |
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 08 mar 2009, 13:32 | |
| Måste ni boka besiktningstid i sverige? | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 08 mar 2009, 13:52 | |
| - Sandvik skrev:
- Måste ni boka besiktningstid i sverige?
ja iaf första gången man ska besikta, ska man på återbesiktning så kan man komma innom vissa tider på dagen typ kl 9-15... har man tur kan man få tid för besiktning samma dag eller så får man vänta på återbud... | |
|
| |
Combatbenke Skogencrew
Antal inlägg : 1684 Age : 38 Namn : Benke Från : Gävle Kör : För lite Registration date : 06-10-13
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 08 mar 2009, 19:59 | |
| besiktning nära nu | |
|
| |
kryckan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1436 Age : 40 Namn : Bankiren Från : sthlm Kör : Audi b1, cykel Registration date : 06-10-11
| |
| |
Combatbenke Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 08 mar 2009, 21:24 | |
| bara det som är kvar | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 08 mar 2009, 21:25 | |
| Besiktning nära Dagen började 07.30 i garaget idag, storstädning stog på listan körde som en dåre fram och tillbaka med sopor och gammla däck, konstigt att det alltid är jag som gör det i vårat garage (andra=Lata) Sen började jag pula med bältesfästen som är det stora frågetecknet på besiktningen men vi får se hur det går det kan inte bli sämre än gör om. Var liksom en massa småpill, fram till kl 12 då jag drog till järvsö för att hämta rutan som nordin hade fick även en ny blinckers i fram samt 2 nya baklyktor. Kom tillbaks till garaget vi 16.00 började då att koppla in bromssystemet var klar ganska snabbt sen kom henke förbi för att hjälpa mig med att flytta gammeltaunusen som ej går att rubba för handkraft, då var det dags för rutan vi klurade lite på hur vi skulle göra jag gjorde iårdning några plattjärn för att kunna dra ut listen men dom funkade inte så bra slutatde med skruvmejsel allt gick så fint tills henke rispade ca 15cm på lacken nej då låter värre än vad det var men det var roligt att se henke svettas lite. Här kommer lite bilder, rätt nöjd med stuket på bilen nu gäller det bara att hitta ett par fläskiga fälgar. Bilder från idag samt en på elen tidigare i veckan. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" | |
| |
|
| |
| Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" | |
|