| Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" | |
|
+73Terry Tibbs _Glenne_ Svintoleffe Nils Jublub T-Micke YokA olsson Chiefen mAnGGe _Macce_ Schimpy Veteranhenke Hedin_ werd Jättemackan makkan Andy_B Pearly CarCass junkyard Almgren robsan Jazen ricze Holme Mange-83 Rekord E2 Turbo Lindskog Mäki Roobin zorbit Toffe TurboX phIe Mantel KNACKAN Sandvik zaile richard s Ekkin BoltOn Blöjan Eriksson Adde Off3r Öbbe Stenmark Martin_pinto JohanJ StyggaSlynan Henka_ Dahlhjelm loop Mese_Jonas m5micke psychocat_racing banzai sm00rph Henrik ToTTe Haggen Combatbenke Jeppo Golden Boy JBlom kryckan _-gniraz-_ Aceto Mikael okkarakka TICSierra Ågren Crille 77 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
kryckan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1436 Age : 40 Namn : Bankiren Från : sthlm Kör : Audi b1, cykel Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" tis 25 nov 2008, 04:40 | |
| Ser skitbra ut det där crille | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 00:22 | |
| Då var det äntligen dags för lite update igen. Som sagt hade ju börjat lite svagt med fronten och ta bort rost och skit efter mkt blästring och slipning så var rosten äntligen borta och det var dags att få lite plåt på grejjorna, tanken var först att jag skulle köra en helplåt rakt over hela fronten men blev så mkt enklare och göra mindre bitar så det fick bli så, Sen var det dags för glasfiberspackel och därefter vanligt spackel och jag kan säga här snålas det inte, för att få den formen jag ville på fronten krävdes det 1,5kg spackel dock så är väll det mesta bortslipat Efter mkt slipning,spackling,slipning,spackling så var jag nöjd med resultatet då kom den tiden då verken börjar synas, Hålen borras och dom är 76 mm i diameter antingen så gillar man det eller så hatar man det, Fronten får forhoppningsvis lite färg på sig imorgon det återstår bara lite till formning vid kanterna, sista bilden från igår saknas men ni ser väll imorgon. Färgen har också troligtvis ändrats den kommer inte längre att vara matt utan färgen som ska användas kommer att kännas igen från den kanske fetaste sierra turbon på skogen nämligen mickael och rikards mörkgrå som tyvär krockades om jag inte minns fel. Här kommer lite bilder | |
|
| |
Blöjan Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1655 Age : 34 Namn : Erik Från : Stockholm Kör : Ford Sierra -87 Bmw 528i -83 Registration date : 07-11-08
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 01:57 | |
| NAJS kul o slipa vad hände egentligen med den gamla sierrran? Är rätt så kåt på den faktist | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 07:44 | |
|
Senast ändrad av Golden Boy den lör 29 nov 2008, 09:55, ändrad totalt 2 gånger | |
|
| |
Crille Skogencrew
Antal inlägg : 2897 Age : 40 Namn : Crille Från : Gävle Kör : Skidoo Registration date : 06-10-12
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 09:03 | |
| Tanken är att det ska bli någon form av läpp där men har inte riktigt bestämmt mig. Intercoolern får plats utan problem och jag tror jag kommer ha den innanför plåten som det var tänkt från början Stötfongren var av plast nu är den sopor men men men tack jonny för alla tipsen. Pampers: den gammla sierran sålde jag delarna i motorn sen gav jag bort bilen med sportstol, diffad bakaxel mm men den funkade klockrent när detta gjordes men kände att det räckte för denna sommar/höst ville lägga tiden på tanusen istället. | |
|
| |
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 09:58 | |
| skulle kanske vara ballt med en stotfangare fran en modern bil oxa? det blir nog bra tillslut. jag sag att du hadde slipgrund pa sprayflaska? bara det inte ar Filler for det ar skit daligt! jag anvande det pa en stotfangare for en kompis hadde koppt sant skit och det tackte ingenting! kor pa ordentlig slipgrund sen pa hela bilen sa det blir serios lack | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 17:14 | |
| Jäklar va du jobbar på En liten enkel klassisk läpp ifram skulle nog bara pricken över i | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 22:10 | |
| Dags igen då Idag vart det lite serös spackling och slipning av fronten samt formning av linjerna som går över hela bilen, kan säga att det är inte helt lätt det där men är väll så det ska vara. efter ett 12 timmars pass med slipning och spackel var det äntligen dags för lite färg, innan jag började sprya färgen tänkte jag att det blir väll nån timme spackling till men nej då sa tomten vart riktigt bra första gången det tackar i för. Imorgon tänkte jag vara ledig från garaget samt några dagar nästa vecka pga jobb men innan helgen kommer igen så är man nog igång då med tak och huv som skal brespacklas Tänker man efter en stund så kan man lista ut att det blir mkt spackel det är värdelöst för man får väll göra om deet nästa år säkert. Här kommer lite bilder från dagen. Så kan det se ut när man har slipat ett tag Så kan det se ut när det är lite färg på. En läpp ska helt klart dit. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 22:13 | |
| Glöm inte att gå ner i profil rejält om du ska ha dom fälgarna | |
|
| |
Ågren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2435 Age : 74 Namn : l Från : k Kör : u Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 22:24 | |
| Fan vad du ligger i då! Lär fan bli ett litet studiebesök någon dag framöver | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 22:33 | |
| - Ågren skrev:
- Fan vad du ligger i då!
Lär fan bli ett litet studiebesök någon dag framöver Kanske kan ordna ett till nästa helg då Kommer inte köra med dessa fälgar letar föbrilt efter något jag vill ha. | |
|
| |
Mikael Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 22:39 | |
| Kanske nå klassiska? Vill du ha modernt så har Ågren kvar sina st200 fälgar, du får väl bjuda han nå | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 22:48 | |
| - Mikael skrev:
- Kanske nå klassiska? Vill du ha modernt så har Ågren kvar sina st200 fälgar, du får väl bjuda han nå
Det är väll 17" och det vill jag inte ha men vist vill han sälja dom för ett maxmål så är det taget. | |
|
| |
Ekkin BoltOn skogencrew
Antal inlägg : 433 Age : 38 Namn : Niclas Från : Gävle Kör : BMW 1602 TURBO -72 Registration date : 07-11-29
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" lör 29 nov 2008, 23:00 | |
| Fan Crille blir ju grymm den där fronten Bra jobbat! | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 30 nov 2008, 10:42 | |
| Blir grymt... =) Grå blank lack säger jag, vad säger ni övriga? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 30 nov 2008, 12:35 | |
| om det blir gra metalick sa later det snyggt men gra som grundfargs gra vet jag inte... lite morkare gra kanske skulle funka om det ska vara en Solid farg och inte metalick... bara det blanker sa blir det nog fint | |
|
| |
JBlom Skogencrew
Antal inlägg : 6140 Age : 43 Namn : JBlom Från : Gävle Kör : Luftkylt igen! :) Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 30 nov 2008, 15:59 | |
| Slå upp RAL7016 får ni se. Det är mitt paketerbjudande till Crille. | |
|
| |
Henka_ Skogenracing Elite
Antal inlägg : 1915 Age : 36 Namn : Henke Från : Geffle Kör : SxxB Registration date : 07-02-20
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" sön 30 nov 2008, 17:24 | |
| ja den var inte i mörkaste laget heller. skulle nog kunna bli riktigt snygg. | |
|
| |
Antal inlägg : 1436 Age : 40 Namn : Bankiren Från : sthlm Kör : Audi b1, cykel Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" mån 01 dec 2008, 00:16 | |
| Fan vilket bra jobb du gör crille! En golf 1 gti läpp ska fan inte va omöjlig att modda dit eller en kanske mer diskret orgin golf 1 läpp? Läpparna härstammar ju lite från samma årstid som tanusen iaf.. | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" mån 01 dec 2008, 06:38 | |
| Jag gör så gott jag kan Golf 1 läppen var inte dum tycker jag. inte gti läppen den var för stor. Men frågan är om den inte blir lite för smal? | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" mån 01 dec 2008, 07:54 | |
| - JBlom skrev:
- Slå upp RAL7016 får ni se. Det är mitt paketerbjudande till Crille.
ja den kanske skulle funka men gra brukar inte vara sa snygg i dagsljus men det blir ju helt klart annorlunda om det ar det man ar ute efter. har du nan plan crille vad det ska bli for stuk? | |
|
| |
JBlom Skogencrew
| |
| |
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" mån 01 dec 2008, 13:53 | |
| ja den var fan snygg! kor pa det | |
|
| |
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" mån 01 dec 2008, 13:57 | |
| - Crille skrev:
- Jag gör så gott jag kan
Golf 1 läppen var inte dum tycker jag. inte gti läppen den var för stor. Men frågan är om den inte blir lite för smal? Du får köpa 2 och snitta på mitten så du får rätt längd, dom kostar vel nån hundring styck på mekonomen , tror det kan se riktigt bra ut! | |
|
| |
Crille Skogencrew
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" mån 01 dec 2008, 16:38 | |
| - JBlom skrev:
- Snygg är den... Det behöver vi inte fundera på.
Fan vilken fet färg Lär man skärpa till sig med slipning och spackling nu om det ska bli blankt Får se hur jag gör med läppen, man skulle ju vilja ha en hel hälst.. | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" | |
| |
|
| |
| Crille - Ford taunus Turbo Goes crazy "2009" | |
|