Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"

Gå ner 
+30
hillberg
[zJo^]
volvokng
Wike
Öbbe
One Eye Open
Sandvik
Eriksson
KNACKAN
lillen_rille
Mantel
Holme
Henka_
Mikael
Toffe
Xeper
Almgren
Hansson
JBlom
Jättemackan
engstrand
Andy_B
Mäki
Lirkus
Matte
CarCass
Golden Boy
Pearly
Hedin_
staffe_
34 posters
Gå till sida : Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa
FörfattareMeddelande
Andy_B
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 1237
Age : 38
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 02:10

Mäki skrev:
Näe Anders för det har vi alla redan listat ut. Smile


staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Av-26
Till överst på sidan Gå ner
[zJo^]
Skogenracing Large



Antal inlägg : 146
Age : 40
Namn : Danne S
Från : Storvik
Kör : Ford Sierra T5
Registration date : 09-05-23

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 10:59

Ändå åker du trött 240 med helbur??? Wink kapa ur skiten!
Till överst på sidan Gå ner
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 11:45

[zJo^] skrev:
Ändå åker du trött 240 med helbur??? Wink kapa ur skiten!


tack jag slapp skriva de själv haha Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
Lirkus
Skogenracing Small
Lirkus


Antal inlägg : 18
Age : 42
Namn : Puttefnask
Från : Sandviken
Kör : Impreza GT kombi och v8Volvo
Registration date : 08-09-03

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 13:04

Åk å Mappa!!!!! Åk å Mappa!!!!!
Till överst på sidan Gå ner
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 15:44

Lirkus skrev:
Åk å Mappa!!!!! Åk å Mappa!!!!!


hehe ska Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
Mäki
Skogenracing Elite
Mäki


Antal inlägg : 1100
Age : 33
Namn : Marcus
Från : Sandviken
Kör : Impreza
Registration date : 08-05-25

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 16:28

Jag har ju faktiskt ett MS liggande åt dig... Tror det skulle bli bra om Mikal får mappa en riktig bil, men då är det väl 2st blocket annonser på nå svettfordar efter mappningen haha! staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 144183
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 17:11

Mina svettfordar på sammanlagt 900-1000hk har väl kostat mindre tillsammans än din subba Mäki Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Andy_B
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 1237
Age : 38
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 21:06

staffe_ skrev:
[zJo^] skrev:
Ändå åker du trött 240 med helbur??? Wink kapa ur skiten!


tack jag slapp skriva de själv haha Razz

har planer på att göra det Twisted Evil

men sen skilnaden på din (320hk) och 1600?kg och min (700hk) 1000-1100kg är lite skilnad med staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Av-26


och sen kan ja säga att jag köpte bilen för balaxeln och fjäderbenen inte buren (som är kass endå) men ni ica parkering snubbar köper era burar för att det är så jävla ballt
Till överst på sidan Gå ner
hillberg
Skogenracing Medium
hillberg


Antal inlägg : 56
Age : 38
Namn : Tom Hillberg
Från : Kungsgården
Kör : 142T pallbocksräser
Registration date : 09-06-17

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 21:11

Lugn nu Anders. Smile Föresten var har du dom 700 hk nån stans? Inte under huven vad jag vet. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Andy_B
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 1237
Age : 38
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 21:31

hillberg skrev:
Lugn nu Anders. Smile Föresten var har du dom 700 hk nån stans? Inte under huven vad jag vet. Smile
haha ne på en pall i garaget tyvär staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Doh
Till överst på sidan Gå ner
Andy_B
Skogenracing Elite



Antal inlägg : 1237
Age : 38
Namn : Anders
Från : Storvik
Kör : Bil??
Registration date : 07-12-06

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimelör 24 apr 2010, 22:26

men och andra sidan .. vill du ha bur får du ju ha det om du vill .. jag har alldrig hindrat nån förutom mantel att få till sina ideer


men jag kan ju säga att det är SJUKT jobbigt att åka i en bil med bur mer eller mindre dagligen
Till överst på sidan Gå ner
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimesön 25 apr 2010, 02:12

Andy_B skrev:
men och andra sidan .. vill du ha bur får du ju ha det om du vill .. jag har alldrig hindrat nån förutom mantel att få till sina ideer


men jag kan ju säga att det är SJUKT jobbigt att åka i en bil med bur mer eller mindre dagligen


Min bil väger 1330 vägd i dag sörru Razz

varför kan man inte ha bur när man har lite effekt? och skulle vi åka mot varandra på en riktigt krokig asfalts väg vad ska man med 700hk till då Smile och jag sätter inte i bur för att vara tuff så du vet jag gör de för säkerheten och de kasnke du ska börja fundera på åå andy_b
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimemån 26 apr 2010, 19:39

Har fåt reda på nu att jag har en jdm sti ra Version 6 motor i min bil troligt viss på orgenal 280hk rätt rolig över rasknig Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
Holme
Skogenracing Extreme



Antal inlägg : 464
Age : 38
Namn : Erik
Från : Gävle
Kör : Sierra
Registration date : 06-10-23

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimemån 26 apr 2010, 19:52

wikipedia skrev:

At the end of October, 300 2007MY WRX STI Spec C Type RA-Rs were open for ordering. These cars are based on the WRX STI Spec C. The wheels are changed for 18-inch (460 mm), STI-branded, Enkei-made, white wheels. The engine has been blueprinted and balanced. It produces 320 PS (235 kW; 316 hp) of power. The suspension is built with the latest STI parts from the STI catalogue. The front brakes are 6-piston brembo brakes. The brakes are made so that they change from silver to gold when heated from usage. The rotors are slotted. The 2nd R in "RA-R" is stated by an STI engineer to mean " R adical". February 2007 Edition Best Motoring Interview of STI engineer at 7:00

Det där hittade jag när jag googlade lite. Kan det stämma på din bil?
Till överst på sidan Gå ner
http://erikholmen.blogg.se
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimemån 26 apr 2010, 23:10

Holme skrev:
wikipedia skrev:

At the end of October, 300 2007MY WRX STI Spec C Type RA-Rs were open for ordering. These cars are based on the WRX STI Spec C. The wheels are changed for 18-inch (460 mm), STI-branded, Enkei-made, white wheels. The engine has been blueprinted and balanced. It produces 320 PS (235 kW; 316 hp) of power. The suspension is built with the latest STI parts from the STI catalogue. The front brakes are 6-piston brembo brakes. The brakes are made so that they change from silver to gold when heated from usage. The rotors are slotted. The 2nd R in "RA-R" is stated by an STI engineer to mean " R adical". February 2007 Edition Best Motoring Interview of STI engineer at 7:00

Det där hittade jag när jag googlade lite. Kan det stämma på din bil?



Nja de dära stämmde nog inte så bra Smile ska leta på lite vättigare info Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
Lirkus
Skogenracing Small
Lirkus


Antal inlägg : 18
Age : 42
Namn : Puttefnask
Från : Sandviken
Kör : Impreza GT kombi och v8Volvo
Registration date : 08-09-03

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 16:15

Finns olika årsmodeller också Smile

Japanese-spec

(2001) The WRX Type RA STi was used for the Group N homologation.

WRX Type RA STi . 275 PS (202 kW; 271 bhp)


The WRX STi Type RA (marketing has made usage of the RA acronym in various ways; Record Attempt is the current usage. "R = Racing, A = Group A"

Sen kan ju motorn vara från tidigare GC8:a modellerna också.
Men det är samma hästantal Smile

MAPPA!!!
Till överst på sidan Gå ner
CarCass
Skogenracing Supreme
CarCass


Antal inlägg : 593
Age : 35
Namn : Jim
Från : Mehedeby
Kör : Mitsubishi
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 19:57

Spännande att se hur mycket som är gjort med bilen din. Lär antagligen komma fram fler fynd staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Jobbar5
Till överst på sidan Gå ner
JBlom
Skogencrew
JBlom


Antal inlägg : 6140
Age : 42
Namn : JBlom
Från : Gävle
Kör : Luftkylt igen! :)
Registration date : 06-10-11

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 20:08

Låter ju inte helt fel att det är värre än man trott. Men då är ju bilen din tröttare än den borde vara å andra sidan. Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.luftschutzracing.com
Hansson
Skogenracing Large
Hansson


Antal inlägg : 167
Age : 39
Namn : PeterHansson
Från : Sandviken
Kör : Byter ofta...
Registration date : 09-10-20

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 20:30

STI:n har smidda kolvar och stakar. O de är ju aldrig fel Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.garaget.org/mypage/?user=1863
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 22:01

Lirkus: styrboxen som sitter i är från en 01gda och framåt så motor borde vara från en lite nyare tycker ja men de kasnke lirar i hop en då, toppana på motor var v6 och de satt de vel baara i dom gammla sti ra? dom toppana är sjuk selsynta läste jag på ett forum Smile

JBlom :hehe precis den är ganska trött i gentligen men jag tyckte den var för pigg mot den ska vara så jag börja snoka lite och så tok en sti snurra upp.
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 22:05

Men fan kom in till gävle och g-techa den nu så får vi ju svart på vitt hur den går. Mycket enklare att jämföra lite siffror Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Lirkus
Skogenracing Small
Lirkus


Antal inlägg : 18
Age : 42
Namn : Puttefnask
Från : Sandviken
Kör : Impreza GT kombi och v8Volvo
Registration date : 08-09-03

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 22:08

staffe_ skrev:
Lirkus: styrboxen som sitter i är från en 01gda och framåt så motor borde vara från en lite nyare tycker ja men de kasnke lirar i hop en då, toppana på motor var v6 och de satt de vel baara i dom gammla sti ra? dom toppana är sjuk selsynta läste jag på ett forum Smile

JBlom :hehe precis den är ganska trött i gentligen men jag tyckte den var för pigg mot den ska vara så jag börja snoka lite och så tok en sti snurra upp.

v6 är ju min modell ja Smile Tror de e 99-00
v7 är din Wink Dom funkar nog bra ihop!!

Upp me film på Launchern nudå!!!
Till överst på sidan Gå ner
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 22:11

Mikael skrev:
Men fan kom in till gävle och g-techa den nu så får vi ju svart på vitt hur den går. Mycket enklare att jämföra lite siffror Smile


Aa hade vart riktigt skoj men hur går de dära g-tech till? Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 22:14

Liljan här på forumet har en g-tech, bara skicka ett pm eller ett mail till han, sen åker ni bra ut till en raka och kör några repor så har du dina tider sen. Stämmer riktigt bra mot verkligheten Smile

https://skogenracing.editboard.com/allmant-f2/det-stora-g-tech-kriget-vill-ni-vara-med-nya-tider-13-9-t3236.htm
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
staffe_
Skogenracing Supreme
staffe_


Antal inlägg : 771
Age : 34
Namn : Staffan Andersson
Från : Sandviken
Kör : Subaru Impreza wrx(sti)
Registration date : 08-09-22

staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitimetis 27 apr 2010, 22:18

Mikael skrev:
Liljan här på forumet har en g-tech, bara skicka ett pm eller ett mail till han, sen åker ni bra ut till en raka och kör några repor så har du dina tider sen. Stämmer riktigt bra mot verkligheten Smile

https://skogenracing.editboard.com/allmant-f2/det-stora-g-tech
-kriget-vill-ni-vara-med-nya-tider-13-9-t3236.htm


okej coolt Smile får vel snacka i hop mig med han nån hälg här framöver då så ska jag sätta lite finna tider Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://WWW.garaget.org/staffe_
Sponsored content





staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Empty
InläggRubrik: Sv: staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"   staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA" - Sida 11 Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
staffe_ - Subaru impreza wrx "JDM STI RA"
Till överst på sidan 
Sida 11 av 15Gå till sida : Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa
 Liknande ämnen
-
» F: Subaru Impreza med BMW V10 motor
» Subaru Impreza by FORMAT67.NET
» Subaru Impreza WRX - Ställa upp laddtryck?
» Mikael - Subaru Impreza WRX STI -03: Bromsad 500hk i maskin
» F: Impreza STi starter!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Projekt Forum-
Hoppa till: