Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Från förgasare till insprut

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Wike
Skogenracing Supreme
Wike


Antal inlägg : 664
Age : 33
Namn : Wike
Från : Gävle
Kör : Kanske inte som alla andra?
Registration date : 08-07-02

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimeons 04 nov 2009, 22:34

Tänkte köpa en sierra -86 eller -87 och funderar på hur mycket jobb det är att bygga insprut om det är en förgasar motor?
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimeons 04 nov 2009, 22:47

Wike skrev:
Tänkte köpa en sierra -86 eller -87 och funderar på hur mycket jobb det är att bygga insprut om det är en förgasar motor?

Ja det du lä ha först är en hel härva med alla boxar, sen är det insug, o alla soppa grejor, ganska mkt om du ska byta
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimetor 05 nov 2009, 00:45

Det är lite jobb. Kan rada upp lite.

El pumpar, eventuellt två stycken, en förpump i tanken o en huvudpump utanför. Tank måste bytas i vissa fall, eller kan räcka med bara armaturen. Även el måste dras med relä.
På min 240 jag hade var dock elen redan fördragen på förgasarmodellen så det var bara att plugga i ett relä och förlänga kablarna lite.

Returledning till soppan

Som Toxxe säger, hel härva med alla tillbehör, insug, fuelrail, spridare osv.


Är en hel del jobb för sånt litet resultat, men jag gjorde det på min så det är inga problem. Men kändes bara mer värt då jag skulle åka med turbo Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mikael
Skogencrew
Mikael


Antal inlägg : 15246
Age : 44
Namn : Mikael
Från : Gävle
Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter
Registration date : 06-10-11

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimetor 05 nov 2009, 09:38

Ska även sitta retur på en sierra med förgasare. '

1 Byta tank
2 montera pump
3 elhärva med givare, fördelare osv
4. kablar till pumpen
4 insug
5. Toppen (insprutningstoppen är portad mot spridarna så byta eller justera orginal)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.skogenracing.com
Wike
Skogenracing Supreme
Wike


Antal inlägg : 664
Age : 33
Namn : Wike
Från : Gävle
Kör : Kanske inte som alla andra?
Registration date : 08-07-02

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimetor 05 nov 2009, 22:49

Okej.. Med andra ord så är det bättre att köpa en med insprut original istället för att hålla på och böka i onödan Razz
Till överst på sidan Gå ner
Hedin_
Skogenracing Elite
Hedin_


Antal inlägg : 1976
Age : 33
Namn : Tobbe
Från : Gävle
Kör : Audi A4 1.8T
Registration date : 08-12-15

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimetor 05 nov 2009, 22:53

Wike skrev:
Okej.. Med andra ord så är det bättre att köpa en med insprut original istället för att hålla på och böka i onödan Razz

Så som jag tycker så vore det bra o göra så istället, eller så gör du som almgren bara o ta tummen ur röven o bygger om till insprut Wink
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimefre 06 nov 2009, 14:08

Toxxe skrev:
Wike skrev:
Okej.. Med andra ord så är det bättre att köpa en med insprut original istället för att hålla på och böka i onödan Razz

Så som jag tycker så vore det bra o göra så istället, eller så gör du som almgren bara o ta tummen ur röven o bygger om till insprut Wink

ja precis. Har man lite att göra så kan man ju gört Från förgasare till insprut 18_crazy Starter
Till överst på sidan Gå ner
Wike
Skogenracing Supreme
Wike


Antal inlägg : 664
Age : 33
Namn : Wike
Från : Gävle
Kör : Kanske inte som alla andra?
Registration date : 08-07-02

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimefre 06 nov 2009, 16:46

Toxxe skrev:
Wike skrev:
Okej.. Med andra ord så är det bättre att köpa en med insprut original istället för att hålla på och böka i onödan Razz

Så som jag tycker så vore det bra o göra så istället, eller så gör du som almgren bara o ta tummen ur röven o bygger om till insprut Wink

Joo det är ju också en idé, men då kommer det aldrig att bli av.. För jag har för mig att min tumme är fast svetsad i röven.. Men är inte riktigt säker, men om jag minns rätt så är det så Razz
Till överst på sidan Gå ner
Almgren
Skogenracing Elite
Almgren


Antal inlägg : 2207
Age : 31
Namn : David
Från : Skutskär
Kör : Tradare
Registration date : 07-06-20

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimefre 06 nov 2009, 23:04

Wike skrev:
Toxxe skrev:
Wike skrev:
Okej.. Med andra ord så är det bättre att köpa en med insprut original istället för att hålla på och böka i onödan Razz

Så som jag tycker så vore det bra o göra så istället, eller så gör du som almgren bara o ta tummen ur röven o bygger om till insprut Wink

Joo det är ju också en idé, men då kommer det aldrig att bli av.. För jag har för mig att min tumme är fast svetsad i röven.. Men är inte riktigt säker, men om jag minns rätt så är det så Razz

Köp en insprutare då? lättare en så är det inte Wink
Till överst på sidan Gå ner
Wike
Skogenracing Supreme
Wike


Antal inlägg : 664
Age : 33
Namn : Wike
Från : Gävle
Kör : Kanske inte som alla andra?
Registration date : 08-07-02

Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitimetor 12 nov 2009, 13:45

Almgren skrev:
Wike skrev:
Toxxe skrev:
Wike skrev:
Okej.. Med andra ord så är det bättre att köpa en med insprut original istället för att hålla på och böka i onödan Razz

Så som jag tycker så vore det bra o göra så istället, eller så gör du som almgren bara o ta tummen ur röven o bygger om till insprut Wink

Joo det är ju också en idé, men då kommer det aldrig att bli av.. För jag har för mig att min tumme är fast svetsad i röven.. Men är inte riktigt säker, men om jag minns rätt så är det så Razz

Köp en insprutare då? lättare en så är det inte Wink

Joo jag har tänkt på det jag också.. Men jag vill ju ha den gamla modellen med fyrkantiga lysena.. Och dom är så svåra att hitta med insprut..
Men alternativet är ju att byta motor isf.. Det lär väl vara enklare än att bygga om en förgasare till insprut? Eller är jag vilsen nu? Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Från förgasare till insprut Empty
InläggRubrik: Sv: Från förgasare till insprut   Från förgasare till insprut Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Från förgasare till insprut
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Uppgradera ifrån förgasare till Insprut (Ford Sierra)
» Insprut från xr3i till xr3 ?
» sierra från förgasre till insprut
» Byta från fögge till Insprut (ej turbo)
» Byta motor på VW golf mk2 från Förgasare till centralinsprut, Mkt jobb?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: