| Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? tor 29 okt 2009, 17:56 | |
| jag småklurar lite på att hänga på turbo på min 740 men jag undrar om det är samma bränslebox/tändning och spridare?
någon som har koll på vad som behövs för att enkelt ge den mera soppa.
jag har ju bränslebox och tänding ligger från B230ft (940) så om det är så enkelt som att bara byta box och ev spridare?
min volvo är en 88, kan inte motorbetäckningen tyvär...
någon volvo kunnig? | |
|
| |
Almgren Skogenracing Elite
Antal inlägg : 2207 Age : 32 Namn : David Från : Skutskär Kör : Tradare Registration date : 07-06-20
| Rubrik: Sv: Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? tor 29 okt 2009, 18:10 | |
| Det är inte samma spridare & insprutnings boxar. B230F heter din motor. har inte koll på om man bara kan skifta boxarna. Skulle inte tro det iallafall | |
|
| |
Noxx Skogenracing Large
Antal inlägg : 293 Age : 38 Namn : Thommy Från : Gävle Kör : BMW! Registration date : 08-11-10
| Rubrik: Sv: Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? tor 29 okt 2009, 18:37 | |
| Är väl lite annat som måste bytas också väl om du ska i med dom boxarna.. Annars så kan du köra på glt spridare som flödar lika mycket som turbospridarna.. GLT spridarna är högohmiga som orginal du har i och lirar med orginal boxarna.. oså mixtra med btr:en så har du nästan ett färdigt turbobygge | |
|
| |
Golden Boy Skogenracing Elite
Antal inlägg : 7682 Age : 44 Namn : Jonny! Från : Long Beach Kör : Hell of a ride Registration date : 08-01-07
| Rubrik: Sv: Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? tor 29 okt 2009, 18:43 | |
| - Noxx skrev:
- Är väl lite annat som måste bytas också väl om du ska i med dom boxarna..
Annars så kan du köra på glt spridare som flödar lika mycket som turbospridarna.. GLT spridarna är högohmiga som orginal du har i och lirar med orginal boxarna.. oså mixtra med btr:en så har du nästan ett färdigt turbobygge jag har ju grenrör och turbo från B230ft, dom spridarna kanske funkar? men då vet jag att boxarna inte passar rakt av, så enkelt var det inte | |
|
| |
Danne Skogenracing Small
Antal inlägg : 49 Age : 34 Namn : Daniel Från : Finnerödja Kör : opel Registration date : 09-05-10
| Rubrik: Sv: Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? fre 30 okt 2009, 17:42 | |
| om du har ett lh 2,4 i din volvo så passar turbo boxarna från ett lh 2,4. ska bara va att byta och se glad ut, en polare gjorde så på sin 740. | |
|
| |
Toffe Vinnare Månadens Projekt
Antal inlägg : 1989 Age : 138 Namn : Toffe Från : Torsåker Kör : Volvo Registration date : 06-10-16
| Rubrik: Sv: Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? sön 01 nov 2009, 12:26 | |
| ÄR de Lh2.4 i din bil? har den diagnos uttag?
Isf skall de gå... | |
|
| |
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? | |
| |
|
| |
| Volvo 740 sugmotor vs Turbo, samma insprutning/box? | |
|