demo Skogenracing Small
Antal inlägg : 8 Age : 43 Namn : daniel Från : skaraborg Kör : det mesta, det som startar på morgonen:P Registration date : 09-04-15
| Rubrik: Ställa tändning med strob ons 15 apr 2009, 04:42 | |
| Tja:) Aldrig nånsin ställt en tändning förutom på känn (aldrig haft prb heller iof så vet inte varför jag köpte lampan hehe)
Nu till frågan hur f-n gör man? koppla o så fattar jag och vart man ska lysa o så. fast hur sen? tex om tändningen ska va 10gr åt ett håll hur ser man det o räknas 0an typ från sträcket när man "nollar" motorn?
idiotförklara mej gärna, har jag själv gjort idag;)
btw när jag ändå skriver V6 motorn (både 2.8 2.9) passar rakt av med fästerna i dom 4cyl (pinto doch) eller? | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Ställa tändning med strob ons 15 apr 2009, 06:55 | |
| Nästan alla bilar som har justerbar tändning har också en gradmarkering. Sen får man kolla i boken vad respektive bil ska ha för tändning. Står det t.ex 10 grader så strobbar du gradskivan och kollar hur nollmarkeringen står i förhållandet till det. Är det fel så får du åtgärda det t.ex genom att vrida fördelaren
motorfästena passar inte imellan, men får du tag på v6 motorfästen så passar en sexa i en sierra med pinto fyra t.ex | |
|
demo Skogenracing Small
Antal inlägg : 8 Age : 43 Namn : daniel Från : skaraborg Kör : det mesta, det som startar på morgonen:P Registration date : 09-04-15
| Rubrik: Sv: Ställa tändning med strob ons 15 apr 2009, 20:34 | |
| ok, hur är det med vilket varvtal då? antar det också är modelspecifikt?
tackar för bra svar:) | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: Ställa tändning med strob ons 15 apr 2009, 21:11 | |
| Det är modelspecifikt så du måste kolla i boken till din bil | |
|
demo Skogenracing Small
| Rubrik: Sv: Ställa tändning med strob ons 15 apr 2009, 22:05 | |
| | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Ställa tändning med strob | |
| |
|