Skogenracing.com
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

Hjulinställning bak på Sierra

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Dezeo
Skogenracing Large

Antal inlägg : 178
Namn : Oskar H
Från : Oskarshamn
Kör : Nissan 200sx s13 / Ford Sierra Pinto / Ford Sierra DOHC / Ford Sierra V6 Turbo
Registration date : 08-11-20

Hjulinställning bak på Sierra Empty
InläggRubrik: Hjulinställning bak på Sierra   Hjulinställning bak på Sierra Icon_minitimetor 26 mar 2009, 22:25

Ska sänka min Sierra V6 -91:a runt om, fram är ju inget problem men bak är det ju värre har jag fått höra. Att det inte kommer gå att ställa in hjulvinkeln så mycket som jag behöver och andra säger att det inte går alls.

Så fick jag höra att man kan bygga länkarmarna bak så att man kan få ut det lite till är det någon här som har gjort det?

Vet inte exakt hur mycket jag ska sänka men den är ju otroligt hög. Hittade ett par sänkfjädrar som sänkte 30-40mm och sen kankse jag får kapa lite i dom för att få ner den, om det nu går så mycket?

Hade tänkt att hänga dit ett par 16" med 225 / 45 däck på. när jag mätte med orginal fjädrar var det 15cm från däcket till skärmkanten och den ser ut som en jeep.

/Oskar
Till överst på sidan Gå ner
Golden Boy
Skogenracing Elite
Golden Boy

Antal inlägg : 7682
Namn : Jonny!
Från : Long Beach
Kör : Hell of a ride
Registration date : 08-01-07

InläggRubrik: Sv: Hjulinställning bak på Sierra   Hjulinställning bak på Sierra Icon_minitimetor 26 mar 2009, 23:02

kryckan kanske vet hur man gör Hjulinställning bak på Sierra Rita What a Face
https://www.facebook.com/pages/Swedish-Drift-Force/6270682506531
mopar
Skogenracing Small

Antal inlägg : 5
Namn : mopar
Från : hemifrån
Kör : barracuda
Registration date : 09-03-23

InläggRubrik: Sv: Hjulinställning bak på Sierra   Hjulinställning bak på Sierra Icon_minitimefre 27 mar 2009, 21:20

allt går....lite besvärligt bara!,fila upp de inre infästningshålen till länkarmarna,montera lagomt stora brickor på bultarna som du sen svetsar fast när du fått de värden du vill ha.
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Hjulinställning bak på Sierra   Hjulinställning bak på Sierra Icon_minitime

Hjulinställning bak på Sierra
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» handbromsproblem sierra
» Ford Sierra flytta pinto motor och sprut till en Sierra doch. Hjälp och Tips!
» sierra 2,9 -90 varvräknarproblem
» Framvagnsproblem Sierra
» ABS på sierra?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Skogenracing.com :: Skogenracing Society :: Teknik-
Hoppa till: