hgustafsson Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Age : 33 Namn : Hampus Från : Bor Kör : Ford sierra 2,9 Registration date : 11-11-29
| Rubrik: sierra 2,9 -90 varvräknarproblem tis 06 dec 2011, 19:31 | |
| Som rubriken lyder så hare jag lite bekymmer med varvräknaren. Den hänger inte med när man varvar, Jag hör att motorn är på fullrus men mätaren är inte på mer än 4k. Tomgången ligger mätaren på strax under 1k
Om någon tror sig ha lösningen på detta så tackar jag för svar! | |
|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: sierra 2,9 -90 varvräknarproblem fre 09 dec 2011, 10:09 | |
| Mycket troligt att det är fel på mätarhuset. Om det alltid har varit fel så kolla att det står en liten "6" på varvräknaren och inte "4". Står det 4 är det någon buse som har bytt för att få ner miltalen och då blir varvräknaren lite knäpp eftersom just 4an står för 4cyl. Annars är det bara att byta till en beggad på skroten. Varvräknaren på sierrorna är lite trötta men är rätt ok. I värsta fall om du inte hittar någon kan jag skicka en mot en mindre peng + frakt. Alternativet är en biltema RPM, då vet du ju också om motorn faktiskt varvar som den ska. Det kanske är så att den bara varvar 4K. | |
|
JElfgren Skogenracing Large
Antal inlägg : 287 Age : 32 Namn : John Från : Västerås Kör : Nissan 200sx Registration date : 11-01-13
| Rubrik: Sv: sierra 2,9 -90 varvräknarproblem fre 09 dec 2011, 17:45 | |
| kan man byta mätarhuset utan rpm till en med rpm? eller saknar varvräknaren då signal? | |
|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: sierra 2,9 -90 varvräknarproblem mån 12 dec 2011, 10:48 | |
| - JAEracing skrev:
- kan man byta mätarhuset utan rpm till en med rpm? eller saknar varvräknaren då signal?
Det borde funka att byta till en med varvräknare då man gör en standard i härvan och kabeln för varvräknarsignalen bör vara med i den standarden. Bara prova att byta, annars får man dra en egen sladd. | |
|
hgustafsson Skogenracing Small
Antal inlägg : 3 Age : 33 Namn : Hampus Från : Bor Kör : Ford sierra 2,9 Registration date : 11-11-29
| Rubrik: Sv: sierra 2,9 -90 varvräknarproblem ons 14 dec 2011, 16:52 | |
| Den funkade för ett tag sen, så det borde vara en som är till en 6:a. Det är som att det är glapp för då och då funkar den normalt en kort stund.
Jo visst kan man sätta dit en extern, men det är ju liksom inte samma sak! Känns wannabe att ha en extern rpm om bilen är i princip org. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: sierra 2,9 -90 varvräknarproblem | |
| |
|