Mange Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 544 Age : 49 Namn : Mange Från : Furuvik Kör : Fabia rs1 Registration date : 09-02-13
| Rubrik: komp/cc mm sön 22 feb 2009, 03:13 | |
| kolvarna är plana och 79.00mm i diameter,om jag planar toppen säg 1mm hur räknar jag då ut cylinder trycket vet ej cc i toppen.men det spelar ingen roll då ca 2mm är horisentalt och runt,är 10.9:1 och vill ha straxt under 13:1 pga kammens data osv,är inte så hemma på dessa benämningar om komp/tryck men är med en bit påvägen iaf,nån som förstår och kan matte kanske kan ge ett råd mellan tummen o pekfingret! handlar om en smalblock 4 cylindrig sugis iaf som ni ser på kolvstorleken,,men slaget har jag inte mätt än jo det har jag men inget upphetsande direkt,under 80mm iaf,näst minst på skogen. | |
|
Mikael Skogencrew
Antal inlägg : 15246 Age : 45 Namn : Mikael Från : Gävle Kör : Subaru Impreza WRX STi, Skidoo summit tjejskoter Registration date : 06-10-11
| Rubrik: Sv: komp/cc mm sön 22 feb 2009, 10:25 | |
| Slaget behövs för att kunna räkna, men om vi säger att det är 79mm också Om packningen är 1.2mm tjock så är det ungefär 33cc i toppen med 10,9:1. planar du 1mm så kommer du få ungefär 12,4:1 i komp vilket blir ca 28cc i toppen. Detta med förutsättning att kolvarna vänder jäms med blockplan http://www.turbofast.com.au/freesoftware.html | |
|
Mange Skogenracing Sponsor
Antal inlägg : 544 Age : 49 Namn : Mange Från : Furuvik Kör : Fabia rs1 Registration date : 09-02-13
| Rubrik: Sv: komp/cc mm sön 22 feb 2009, 13:09 | |
| ok,där ser man,har aldrig lärt mig detta riktigt och det är lätt att blanda ihop olika begrepp kompet ska iaf vara runt 13.0:-1 låter högt tycker jag men enem påstår att det fungerar bäst så iaf
ska greja/forska vidare så får vi se vad det blir | |
|