MRflum Skogenracing Small
Antal inlägg : 1 Age : 42 Namn : Max Från : Göteborg Kör : Sierra 2.9 Türboo Registration date : 13-09-11
| Rubrik: 2,9 Turbo, inget komp på 1ans cylinder ons 11 sep 2013, 12:56 | |
| Hej! Jag har byggt en ford 2,9 mä turbo. Var ute och lekte lite med ca 1bars laddtryck så small det till den tröck ur sej masser mä olja ur vevhusventen. Nu är det 0 komp på 1ans cylinder. Håller på och river nu män antar att det är kolven som dött Vad tror ni? har det hänt någon annan här? har jag klarat blocket tro? | |
|
Grey Skogencrew
Antal inlägg : 2023 Age : 42 Namn : Jocke Från : 08-land Kör : Ford P100 Registration date : 06-10-30
| Rubrik: Sv: 2,9 Turbo, inget komp på 1ans cylinder ons 11 sep 2013, 14:39 | |
| - MRflum skrev:
- Hej!
Jag har byggt en ford 2,9 mä turbo. Var ute och lekte lite med ca 1bars laddtryck så small det till den tröck ur sej masser mä olja ur vevhusventen. Nu är det 0 komp på 1ans cylinder. Håller på och river nu män antar att det är kolven som dött Vad tror ni? har det hänt någon annan här? har jag klarat blocket tro? Svårt att säga men du borde kunna se något på tändstiftet. En smäll är aldrig bra. Normalt så när kolven går är det ringlandet och det låter inget och du har fortfarande kompression, inte 0. Låter som att den spikat sönder eller att kolven har gett vika, men du märker det så snart toppen är riven. Är kolven hel å cylinderloppet fint så är det bara att stoppa i en ny kolv å köra! Dålig olja har gett generalras en gång vad jag kommer ihåg. https://skogenracing.editboard.com/t2361p465-kryckan-sierra-29-turbo-green-edition | |
|