zorbit Skogenracing Supreme
Antal inlägg : 562 Age : 40 Namn : Mookie Från : Gävle Kör : i diket näst flest ggr Registration date : 06-10-14
| Rubrik: Skottsäkra pinton vill inte längre starta. ideér? tor 12 feb 2009, 22:03 | |
| Jag har kollat gnista från spolen och på stiften. Spolen skickar ju ut ström, frågan är om de är tillräckligt. Kanske lite svagare gnista från tändstiften än vanligt. Har inte riktigt öga för dedär med gnista. Kablarna är i skapligt skick så de kan inte vara dom tkr ja. Men jag har iaf bytt rotor, fördelarlock och stift för de tänkte jag iaf byta. Men ändå vill den inte starta. Motorn får bränsle för stiften luktar ju soppa. Vad återstår att kolla upp? Kan det vara nåt med llmén? (men den borde ju hoppa igång på tomgång tkr jag) Tändmodulen? (vad den gör förnåt vet ja inte) Fler förslag? | |
|
SierraRacing Skogenracing Small
Antal inlägg : 48 Age : 39 Namn : Andreas Från : Finland Kör : Chevrolet Astro -90/Chevrolet Fleetside -87 6,2 dsl Registration date : 08-03-23
| Rubrik: Sv: Skottsäkra pinton vill inte längre starta. ideér? fre 13 feb 2009, 18:45 | |
| Kollar delningen att den inte har hoppat över en kugg el två, prova att ge starthjälp, kan ju vara att spänningen sjunker så låg i batteriet att den inte ger skapli gnista efter att ha veva runt några sekunder, kolla att d inte fär dåli kontatk nånstans till tändningen | |
|
Sandvik Skogenracing Extreme
Antal inlägg : 374 Age : 33 Namn : Niklas Från : Finland, larsmo Kör : Mercedes 300D W123 Registration date : 08-03-08
| Rubrik: Sv: Skottsäkra pinton vill inte längre starta. ideér? fre 13 feb 2009, 19:35 | |
| kollat så kontakten till lmm:en sitter i ordentligt?
Testa kolla batterispänningen med. | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Skottsäkra pinton vill inte längre starta. ideér? | |
| |
|